ליצמן זוכה לגיבוי מנבחרי ציבור: "החלטה מביכה, חמורה ומקוממת"

    אבי יעקב 1 Comment on ליצמן זוכה לגיבוי מנבחרי ציבור: "החלטה מביכה, חמורה ומקוממת"

    מספר חברי כנסת מגבים את השר ליצמן על רקע העמדתו לדין: "לא יתכן שנחבר ציבור יועמד לדין בעבירה של הפרת אמונים בגלל שטיפל ועזר לאלפי פניותיהם של עם ישראל"

    Health minister Yaakov Litzman arrives to a meeting with Israeli prime minister Benjamin Netanyahu, in the Israeli parliament on March 03, 2020, a day after the Israeli general elections. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** יעקב ליצמן נפגש עם ביבי כנסת בלוק ימין
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר השיכון יעקב ליצמן, שהתבשר היום (חמישי) על ידי היועמ"ש על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, זוכה לגיבוי מצד מספר נבחרי ציבור.

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני חיזק את ידי השר ליצמן: "אני מאמין בצדקת דרכו בפעילותו למען הציבור לכלל ולפרט ומקוה ומתפלל שהצדק יצא לאור במהרה".

    סגן שרת התחבורה, אורי מקלב יצא גם הוא להגנתו של ליצמן: "אנחנו מחזקים את ידי השר ליצמן אשר פעל עשרות שנים למען כלל הציבור ללא כל הבדל ומקווים כי צדקתו תצא לאור".

    סגן השר מאיר פרוש: "חז״ל לימדו אותנו, 'שלוחי מצוה אינם ניזוקין'. אני מאמין שהרב ליצמן ייצא זכאי לחלוטין וכל הטענות יופרכו בהליך השימוע וחלילה הוא לא יינזק מזה".

    במפלגת ש"ס מסרו בתגובה להחלטה: "תנועת שס מחזקת את ידיו של השר יעקב ליצמן, שליח ציבור נאמן ומסור, שפועל במשך עשרות שנים במסירות נפש למען הציבור בכל התפקידים שבהם כיהן. דלתו של השר ליצמן ועובדי לשכתו המסורים, פתוחה במשך שנים לכל מבקשי העזרה מכל גווני האוכלוסיה. השר ליצמן טיפל באלפי פניות מבוקר עד לילה, וסייע להצלת חיי אנשים רבים מכל המגזרים. אנו סמוכים ובטוחים שבשימוע יוסרו החשדות שנותרו והשר ליצמן ימשיך לפעול למען כלל הציבור גם בשנים הבאות".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף אף הוא את ההחלטה: "‏קראתי את הודעתו של מנדלבליט על כוונתו להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירה של הפרת אמונים, והיא מביכה, חמורה ומקוממת".

    לדבריו "ליצמן ידוע כמי שמטפל באלפי פניות ציבור במסירות ומסייע לכל פונה. אישית העברתי דרך לשכתו מאות פניות לאורך השנים ובכולן הוא עשה כל שביכולתו כדי סייע, כשמעולם הוא לא שאל ‏ולא ידע את זהות הפונה או השתייכותו. בד"כ מדובר בבעיות בירוקרטיה, סחבת, אטימות, שיקול דעת לקוי, או נפילה בין הכסאות (רעות חולות שהבירוקרטיה הישראלית למרבה הצער מלאה בהן), והוא תמיד ניסה ובהמון פעמים הצליח לפתור בעיות ולסייע, ופעמים רבות להציל חיים ממש".

    "‏הניסיון לטעון נורמטיבית שכשנבחר ציבור פונה לפקידים הכפופים לו במטרה לשנות את החלטתם או פעולותיהם כשהוא, כממונה עליהם, סבור שהם טעו, עולה כדי הפרת אמונים ועבירה פלילית הוא הזוי ומקומם", הוסיף סמוטריץ' והמשיך "ויש לדחות אותו בשאט נפש. זה המשך ניסיונות ההפחדה של המערכת המשפטית את נבחרי הציבור וההשתלטות שלהם על תהליכי קבלת ההחלטות".

    "‏זו אינה הפרת אמונים, זו שמירת אמונים של נבחר הציבור לציבור", קבע.

    עוד כתב סמוטריץ': "אני מבקש לחזק את ידיו של השר ליצמן ולהודות לו בשם אלפי, ואולי עשרות אלפי, מי שנעזרו וממשיכים להיעזר במסירותו למען הציבור לאורך השנים,.

    "על רקע התנהלות היועמ"ש לא יהיה מנוס מלהסדיר גם את זה בחקיקה בכדי לשמור על עצמאותם ויכולתם של נבחרי הציבור לממש את תפקידם ללא מורא". ‏

    "לא בשולי הדברים, למקרא תיאור העובדות המיוחסות לשר ליצמן בהודעת היועץ, אי אפשר שלא להיזכר בניסיונן של הפרקליטות הבכירות דינה זילבר ואורית קורן להשפיע על תצהירו של ד"ר חן קוגל לבית הדין לעבודה בעניינה של ד"ר מאיה פורמן, ניסיון חמור בהרבה להדיח עד ולשבש הליכי משפט במסירת תצהיר כוזב. אז נמנעו בפרקליטות מלחקור או להגיש כתב אישום נגד זילבר וקורן. שוב אנו פוגשים סטנדרט כפול ומקומם בהתנהלותו של מנבלבליט".

    "אני קורא ליועץ להתעשת ולחזור בו מכוונתו לאלתר", סיים סמוטריץ'.

    ח"כ איתמר בן גביר, מסר בתגובה להחלטה: "‏מנדלבליט מתכוון להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירה של הפרת אמונים, בגלל שטיפל ועזר לאלפי פניותיהם של עם ישראל. שלטון המשפטנים ממשיך להצר את רגלי שליחי הציבור בכנסת. הציבור פונה לחברי הכנסת לעזרה ולא יעלה על הדעת שחברי כנסת יצטרכו לנהל משרד חקירות, כדי לברר מי הפונה".

    לדברי בן גביר "גם ללשכתי זורמים מאות פניות, שמופנות בין היתר לטיפול הפקידים ולגורמי השירות. האם אצטרך להסס לטפל בפניות, כי שלטון הפקידים יכול לפתוח נגדי בחקירה? לא יקום ולא יהיה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבישת כיפה שחורה גדולה לא מצילה ממהלך מחשבה עקום. מה בדיוק מניע את היועץ המשפטי ? למען ד'! טיפת שכל!