ח"כ אבוטבול: "פעלו למען מיליוני היהודים בעולם הסובלים מפשעי השנאה"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אבוטבול: "פעלו למען מיליוני היהודים בעולם הסובלים מפשעי השנאה"

    ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) בנאום על מצב האנטישמיות בעולם: "אנו חייבים כולנו ובפרט משרד החוץ והעומד בראשו מר גבי אשכנזי לפעול בכל הכח בפעולות למיגור התופעות של השנאה כלפי היהודים בעולם"

    צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) נאם היום (חמישי) במליאת הכנסת על מצב האנטישמיות בעולם: "בתקשורת העולמית והארצית פורסם לאחרונה שורה של מקרים מצערים על התנכלויות ליהודים ולמוסדות יהודים ברחבי העולם, דבר שמעורר מחד דאגה גדולה, ומאידך מצריך חשיבה עמוקה ופעילות מהירה בשיתוף פעולה בינלאומי, למיגור התופעות הכואבות של הצקות ופעולות איבה דווקא משום היותנו יהודיים".

    "בין שלל הכותרות המצערות פורסם כי ישנו ונמשך גל התנכלויות אנטישמי ברחבי ארצות הברית. כן באמריקה בת בריתנו שנים רבות. ומדיווחים של משטרת ניו יורק נרשמו 191 פשעי שנאה נגד יהודים שם. באחד ההתנכלויות נסע פורע אנטישמי במכונית ליד בית הכנסת בדרום פלורידה וצעק שם לעבר הרב המקומי ״ימותו היהודים״ ולאחר מכן שוב חזר וזרק שק של אשפה לעברו של הרב. כמו״כ בשבת היתה התנפלות על שני בחורים בשכונת בורו פארק בשדרה ה-18 ע״י שישה פורעים שהניפו אלות לעברם של הבחורים. חייבים גם לציין שמושל ניו יורק נתן הוראה מיידית למשטרה להגביר את הנוכחות והשמירה שלה בשכונות היהודיים. הוא גם ציין שהוא שולח מצידו כל יום את כוחות הביטחון סביב המוסדות היהודים וגם במוסדות החינוך והקהילה היהודיים והשוטרים עובדים יחד עם ראשי הקהילה היהודיים להגברת הביטחון של יהודי ניו יורק ומתן מענה מהיר לאיומים הביטחוניים, ואלה כמובן צעדים שנעשו אחרי דיון חרום מקיף שנערך על ידו לטיפול באנטישמיות ובאלימות נגד היהודים הגוברת בניו יורק. אך כאמור על פי הרישום היו ונרשמו 191 מקרים נגד יהודים שזה עליה של 71% מתקופה מקבילה בשנה שעברה".

    "משם נטוס לאירופה של היום: לצערנו גם בבריטניה מדווח על אירועים אנטישמיים בממלכה המאוחדת, שם הזינוק הוא של 600%. גם בגרמניה בעיר בון הושלכו אבנים על בית הכנסת, ובעיר אחרת היה ניסיון לשריפת אנדרטה שהוקמה לזכר יהודים".

    "גם באוסטרליה, וגם בסין ובציל'ה היו התפרצויות של שנאה כלפי העם היהודי".

    "יותר מסביר להניח שהמבצע שלנו בעזה ״שומר החומות״ להגנה על מדינת ישראל – מבצע מהמוצדקים ביותר, הביא לקידמת הבמה את השנאה והדעות החשוכות שתמיד היו שם ברקע, אבל כיום יותר מתמיד שולטות שם בשיח".

    "אנו חייבים כולנו ובפרט משרד החוץ והעומד בראשו מר גבי אשכנזי לפעול בכל הכח בפעולות למיגור התופעות של השנאה כלפי היהודים. זה כולל הסברה מלאה בצידוק הפעולות הישראליות בעזה, זאת למרות שאין לנו לצערנו גיבוי מחלק מסויים מהזרמים שם בארה״ב – הם כנראה נהנים לרחם רק על העם הפלסטינאי אבל בגיבוי שלהם לערבים ובמתקפות ובלחצים שלהם עלינו אנו מקבלים כתוצאה את אותם פעולות שמניתי לעיל".

    "חובה להתאמץ בהסברה, זה תפקידה של המדינה, של השגרירים, וגם של משרדי החוץ והתפוצות, להרגיע. כי כל אנטישמיות גדולה, מתחילה באנטישמיות קטנה כשלא ממגרים אותה בתחילת הדרך".

    "אנא פעלו בבקשה למען מליוני היהודים הנמצאים בגולה וסובלים מפשעי השנאה".



    0 תגובות