הלא נודע – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on הלא נודע – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    מצב חקירת האסון במירון? לא נודע | מצב המגעים להקמת ממשלה שיש בה היגיון? לא נודע | מצב הביטחון? לא נודע | אסון נורא בארץ זרה שמוכיח פעם נוספת את הסכנה בדאגה לכסף במקום לבטיחות | מחשבה חשובה לקראת גמר הקול הבא | פינת זיכרון שבועית עם חיזוק אחד באמונה לחיי הכלל מאורח חייו של אחד מ- 45 הנספים באסון מירון ז"ל

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    להערכתנו ומחוסר ידיעתנו
    יש מדינות בהן עדיין יש חשיבות גדולה למונח צנזורה בקשר לחדשות ועדכון הציבור בנושאים שזכותו לדעת אבל לדעת מנהיגי המדינה לא כדאי שידע. אירן למשל, וגם טורקיה, ובמיוחד רוסיה שמנהיגה הנצחי פוטין מאמין מאד במדיניות היד לפה ולפעמים באלימות.

    בישראל לעומת זאת נדמה שהצנזורה איבדה מזמן כל משמעות וכל מה שנאמר בשיחה סגורה הופך תוך זמן קצר לדיון פתוח וגלוי לרבים כשמש בצהרים כשכל המידע העמום הופך שקוף כמו המהלכים האחרונים של בנט ולפיד למרות כל המאמצים שלהם להסוות אותם במילים יפות ובתרגילים מכוערים.

    אבל האמת היא שכשעוצרים לרגע אחד קטן בשולי אוטוסטרדת המידע המהיר ונזהרים מאד לא להיפגע מידיעה חולפת במהירות מטורפת, אפשר להגיע למסקנה די ברורה ומתבקשת:

    המצב הכללי של הידע הציבורי הוא- "לא נודע"- ובלועזית: unknown (שזה קצת מזכיר את המילה ענן שמכסה את כל מה שאלה שחושבים שהם שולטים בהכל לא רוצים שנדע)

    מה באמת קורה בחדרים הסגורים בהם אמורה להתנהל חקירת המחדלים במירון כחודש לאחר האסון? לא -נודע.

    איך ובאיזו שיטה אם בכלל מתנהלים המגעים בין המפלגות השונות להקמת ממשלה שתיקח אחריות על המדינה ותנהל אותה כמו שצריך למען השם והעם שמתפלל לשקט ושלווה וידיעה שיש מי שעושים הכל למענו ולא למען אינטרסים צרים משיקולי אגו וכוח אישי? לא-נודע.

    מי ניצח בעימות האחרון שלמרבה הצער כנראה לא יהיה האחרון באמת בין ישראל לחמאס והאם הנזק שישראל טוענת שגרמה לארגון הטרור המתועב באמת כה גדול או שכמה מאות מיליוני דולרים מקטאר יכולים תוך חודש חודשיים לתקן את הכל? לא-נודע.

    האמת חייבת להיאמר שלמרות מבול המידע שאנו נחשפים אליו מדי שעה- רוב הידיעות מבוססות על השערות והערכות ובשל כך מהוות מקור בדוק לטעויות, פעולות פזיזות ומהלכים שקשה לעצור או להחזיר לאחור כמו בסרט הקלטה.

    לפעמים אני קצת מקנא בעורכי ומגישי החדשות הרוסים. הם צריכים להתמקד בעיקר במזג האוויר הקפוא ובמטוסים שמורדים בכוח מהאוויר כדי לעצור כל מי שמעז להגיד שהמנהיגים של רוסיה ובנות-בריתה מזהמים את השמיים והארץ. למרבה הצער בדרך כלל העצורים האלה שמעזים לחוות דעה אחרת מהמשטר מגיעים בסופו של דבר אל הלא-נודע.

    קרבן אשם עולה ויורד
    אסון הרכבל באיטליה הוא איום נורא ומזעזע- אך החדשות האחרונות שפורסמו לגביו מטרידות ונוראיות לא פחות.

    החוקרים מעריכים כי הסיבה לקריסת הרכבל שגבתה את חייהם של 14 בני אדם בהם חמישה בני משפחה ישראלית אחת- שני ההורים ילד בה שנתיים וסבו וסבתו ז"ל- הייתה רשלנות פושעת של מפעילי הרכבל שידעו על תקלה בבלמי החירום והמשיכו את הפעלת המתקן בשל רצון להרוויח כסף שאם זה נכון יש לקוות שיאלצו משפטית להיפרד מכל רכושם עלי אדמות כדי לפצות את משפחות קורבנות האסון על חיסרון שלא יוכל להימנות ועל אבדה שלא ניתן להשיב.

    מעבר לתחושת הכעס אחרי קריאת ידיעה מחרידה על אנשים רשעים השמים את הכסף לפני בטיחות- יש חובה לעצור לאלתר לפני האסון הבא את כל המתקנים שיש ספק קל שבקלים שהם מסוכנים ולנהל חקירה מקיפה מעמיקה ורצינית על תנאי אישורי תפעול הניתנים בקלות רבה מדי ובלי בדיקות מחמירות כדי להעביר מסר שניהול כלי תחבורה בשמיים זה לא משחק ילדים ומי שחלילה חושב כך עלול לגרום מוות ברשלנות לילדים ומבוגרים שבסך הכל רצו לטייל וסמכו על מי שמפעיל את המתקן בעיניים פקוחות שלמרבה הצער והזוועה נעצמו לנצח.

    לפני שעולים לכל מתקן מסוכן- ממש כמו לפני שאוכלים במסעדה שנכנסים אליה פעם ראשונה- חובה לבדוק תעודה המעידה על בטיחות בדיקה וכשרות של השירות הניתן ושל מי שמספק אותו.

    סוף מעשה במחשבה תחילה והדרך הבטוחה למנוע חלילה וחס את הקרבן הבא היא לעלות על הבעיה מוקדם ככל שניתן ולרדת מכל מתקן אווירי בשלום ובבטחה במיוחד כשמדובר במשפחה.

    ובמקום השני
    במוצאי השבת הקרובה ישודר ב"ה בקול-חי הגמר הגדול של הקול הבא 3 מירושלים בתום עונה סוערת ומאתגרת בשל משבר הקורונה שברוך השם חלף ובשלבי סיום בארץ הקודש ולפיכך ניתן יהיה בסיעתא דשמיא ובעזרתה ד-FDD לקיים גמר מפואר כהלכתו בבירת ישראל ובסופו יכריז מנחם טוקר על הזוכה הגדול של הקול הבא בפעם השלישית.

    תרשו לי לתת עצה מהלב לכל המתמודדים שהגיעו למעמד המכובד וחולמים לזכות במקום הראשון: בוודאי ידוע לכם שלמרות שכולכם מוכשרים וטובים- על פי כללי התחרות בסופו של דבר רק אחד זוכה במקום הראשון וזה אולי לא כל-כך משמח את הארבעה האחרים אבל אלה החיים והחוקים.

    אך מה שכן עשוי לשמח את כל מי שלא יזכה בתואר "הקול הבא" החדש- הוא שגם המקום השני ואפילו אלה שבאים אחריו הם מקומות חשובים וראויים ומהם אפשר להתחיל קריירה מזהירה בתחום הזמרה- כי כל מי שהגיע בתום דרך ארוכה ומאמץ גדול לגמר הגדול הוא מנצח בזכות עצמו- גם אם לא יזכה לשמוע את שמו אחרי המילים "ובמקום הראשון".

    ידע כל מתמודד במרוץ החיים ובכל תחומיהם המגוונים שגם המקום השני ואפילו אלה שאחריו הם מקומות ראויים וחשובים וכל אחד מיוחד בפני עצמו בלי השוואה לאן הגיע חברו. נכון שתמיד כדאי לשאוף להיות הראשון- אך אם לא מגיעים לשם חובה להרגיש סיפוק מכך שעשינו כמיטב יכולתנו והגענו למקום משמעותי ומכובד וזה כשלעצמו הישג שאין לאף אחד.

    ברכת הצלחה למתמודדים רפאל אוזן, נהוראי אריאלי, נתנאל ברדא, שמואל הררי ויהוידע שחר- ולא לשכוח לעודד אותם בגמר הגדול של הקול הבא שלוש- במוצאי השבת הקרובה החל מהשעה 23:00 בשידור חי בקול-חי ולצפייה ישירה כאן באתר קול-חי!

    ברכה מראשרפר לזוכה שיגיע למקום הראשון וגם למקום השני…

    פינה שבועית: זכרנו לחיים שיש בהם
    "ואני תפילתי"
    ישראל אלנקווה ז"ל- אברך בן 24 ואב לשני ילדים מבית שמש האיר פנים לכולם ורצה להתפלל על כמה שיותר בני אדם בציון הרשב"י.

    עד ראייה בזירת האסון העיד עליו שעד רגעי חייו האחרונים ניסה ישראל להזיז גדרות ולפרוץ מחסומים כדי להציל חיי אחרים אך למרבה הצער לא הצליח בשל כך לחלץ עצמו ועלה בסערה השמיימה.

    וכך אמר ישראל לחברו שמסר לו שמות לתפילה לפני שנסע למירון בפעם האחרונה:
    "אני אעלה למעלה, יש לי הרבה שמות, ושם אתפלל על כולם".
    יהיו הדברים האלה נר זיכרון לעילוי נשמת ישראל אלנקווה ז"ל מהרוגי אסון מירון. ב"ה גם בשבוע הבא נאיר משהו משמעותי לחיי הכלל מחייו של אדם נוסף מ-45 חללי האסון הנורא.

    יהי זכרם ברוך והחי ייתן אל ליבו.

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    0 תגובות