דמי אבטלה הוקפאו ל- 50 אלף איש; ביטוח לאומי: רק 500 סירבו להצעת עבודה

    צבי טסלר No Comments on דמי אבטלה הוקפאו ל- 50 אלף איש; ביטוח לאומי: רק 500 סירבו להצעת עבודה

    בלשכת התעסוקה עדכנו כי הוקפא זכאות לדמי אבטלה ל-50 אלף מובטלים. מנכ"ל שירות התעסוקה הבהיר כי "דמי האבטלה הפכו מרשת ביטחון לחסם הפני החזרה לעבודה" | בביטוח הלאומי אמרו: כי רק 500 מובטלים הוצע להם עבודה והם סירבו

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כחודשיים חזרו לשכות התעסוקה לפעול כמעט באופן מלא לאור הירידה החדה בתחלואה. מאז, עברו את מבחן התעסוקה כ 230,000 דורשי עבודה – מתוכם כ 170,000 הם דורשי עבודה ותיקים שהוזמנו על ידי שירות התעסוקה ואילו כ 60,000 מתוכם הם נרשמים חדשים.

    הבוקר (חמישי) מדווח שירות התעסוקה, כי מאז ה 17.3.2021 נשללה זמנית קצבת דמי האבטלה של 50,000 דורשי עבודה והוקפאה לטובת בירור המשך זכאות. בשירות מעריכים, כי חלק לא מבוטל מדורשי העבודה הללו עשויים להימצא כזכאים להמשך קצבה וזו תאושר להם מחדש ואילו רבים אחרים עלולים להימצא כמי שאינם זכאים וקצבתם תישלל.

    מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור אמר: "עבור שיעור ניכר מדורשי העבודה, דמי האבטלה הפכו מרשת ביטחון לחסם בפני חזרה לעבודה. לשירות התעסוקה תכלית אחת – להחזיר ולשלב כמה שיותר דורשי עבודה למעגל העבודה באופן המיטבי, המשמעותי והמהיר ביותר שניתן".

    אונגר הוסיף כי "לשם כך, אנו נוקטים במלוא הכלים להסרת כל חסם המקשה על דורשי עבודה לשוב למעגל העבודה, אם בייעוץ והכוונה, אם בשיפור מיומנויות וכישורי עבודה ואם בשלילת הקצבה היכן שנדרש לפי חוק".

    עם זאת הבהיר, "לא נמהר לשלול קצבה, אך גם לא נהסס – אנחנו מפעילים שיקול דעת ומאמצים את מלוא הרגישות הנדרשת כדי להבטיח את חזרתם המיטבית של דורשי העבודה למעגל העבודה".

    מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: שירות התעסוקה העביר לביטוח לאומי 500 זהויות בלבד שהוצע להם עבודה, סרבו וניתנה בקשה לבטל להם את דמי האבטלה. כלומר, ל-500 איש התבצע תהליך של הצעת עבודה והאזרח סרב.

    במרץ – הועברו כ-100 זהויות. אפריל – הועברו כ-400 זהויות.

    עוד הובהר כי "בנוגע ל-50,000 ששירות התעסוקה פירסם, הכוונה, ככל הנראה, לניסיון שלהם ליצור קשר עם אותם אזרחים והם לא נענו. הם (שירות התעסוקה) הפסיקו להעביר לביטוח הלאומי "מפות התייצבות" כלומר: לא עדכנו כי הם עדיין מובטלים".

    עוד נמסר: "לגבי אוכלוסייה זו, ככל הנראה לא בוצע ניסיון לתעסוקה והביטוח הלאומי לא יודע מדוע הופסקה האבטלה זה יכול להיות ממציאת עבודה, חוסר התייצבות".



    0 תגובות