בשורה ללוקים באלרגיות עונתיות

    אבי יעקב 2 Comment on בשורה ללוקים באלרגיות עונתיות

    עונת האלרגיות מגיעה לשיאה עם תחילת הקיץ ומסבה עגמת נפש לכרבע מאוכלוסיית ישראל. משרד הבריאות אישר בימים האחרונים תרופה חדשה לטיפול בתופעה

    צילום: קמהדע חברת תרופות ישראלית
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה אופטימית לסובלים מאלרגיה. משרד הבריאות אישר תרופה חדשה לטיפול בתופעה שנפוצה מאוד ברחבי העולם המערבי. התרופה מוגדרת כדור שני של אנטי היסטמין המשפיע תוך רבע שעה על מי שנוטל אותה. ואכן, בקופות החולים השונות נערכים עם אספקה זמינה לעונת האלרגיות המגיעה לשיאה עם תחילת הקיץ ובואם של היתושים והדבורים העוקצניות. התרופה המיוצרת על ידי חברת ספרדית, הושקה בכשמונים מדינות ברחבי העולם ומיובאת לישראל על ידי חברת 'קמהדע' בנס ציונה.

    אלרגיה היא תופעה נפוצה יחסית ועל פי הערכות במערכת הבריאות כ – 25% מהציבור בישראל סובלים מאלרגיה כלשהיא. ישנן גם הערכות שכשליש מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלים מבעיות אלרגיות בדרגות חומרה שונות. האלרגיה היא תגובה חיסונית לא רצויה של הגוף לחומרים מסוימים הנמצאים בסביבה, אשר בדרך כלל אינם גורמים למחלות אך במידה ויש רגישות הן עלולות גם להיות מטרידות ואף מסוכנות.

    האלרגנים הנפוצים בישראל הם, קרדית אבק הבית, אבקנים, דשא, פרווה וקשקשי עור של חיות מחמד, נבגי פטריות או עובש, מאכלים שונים כמו פירות וירקות, עקיצות דבורים וצרעות, תרופות מסוימות כמו אספירין, לטקס (גומי ממקור צמחי המצוי בכפפות חד פעמיות) וחומרי ניקוי מגוונים. במקרים נדירים אלרגיה מתבטאת בתגובה חריפה המכונה שוק אנפילקטי עם פגיעה כלל מערכתית המתרחשת בתוך זמן קצר מן החשיפה ומחייבת טיפול דחוף באמצעות זריקה מיידית של אדרנלין (מזרק אפיפן).

    התרופה החדשה הנקראת רופפין (Rupafin) וניתנת במרשם רופא. היא בעלת מנגנון פעולה ייחודי שמפרק את החלבונים המשתתפים בתגובה האלרגית. התרופה כבר זמינה בבתי המרקחת של קופות החולים  יועדת לנטילה פעם אחת ביום בלבד בזמן התקף האלרגיה. ניתן ליטול אותה ללא תלות באוכל, היא אינה גורמת לישנוניות ומתאימה לילדים מגיל 12 ומעלה.

    .



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תנקו את הגוף מרעלים ותפטרו מהאלרגיות.
      חבל להכניס לגוף חומרים רעילים ומזיקים שמשבשים את הפעילות התקינה שלו.

    2. 1

      מהניסיון שלי זה כל כך לא נכון אני אלרגנית ברמה ממש גבוה
      4 שנים שמרתי מרעלים ועשיתי הכל בשביל זה אבל זה לא עוזר בכלללל
      רק כדורים וחיסונים מזיזים באלרגיה כל אחד ומה שעוזר לא
      זה מערכות חיסון שלא מפותחים מספיק בגוף פלוס הזיהום המטורף שיש בארץ
      אז בריאות לכולם