ח"כ אלהרר: "לפיד היחיד שניסה לעשות תיקון למתחם הקבר במירון"

    המהדורה המרכזית No Comments on ח"כ אלהרר: "לפיד היחיד שניסה לעשות תיקון למתחם הקבר במירון"

    יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר בריאיון ל'קול חי': "היחיד שניסה לעשות תיקון במירון הוא יאיר לפיד כשהיה שר אוצר. לפיד הציע להלאים את המקום כדי לשפץ ולשדרג. לא הכל פוליטיקה"

    צילום: דוברות הכנסת -שמוליק גרוסמן
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוברות הכנסת -שמוליק גרוסמן

    יו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אומרת, כי אינה מוכנה לקבל את הטיעון של חברי הכנסת החרדים שיקח זמן רב מידי לקדם ההצעה לוועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון: "אני רוצה להזכיר שהכנסת יודעת לחוקק חוק בשלוש קריאות באותו היום. בכנסת הקודמת ראינו איך ביומיים העבירו כאן שיטת ממשלה חדשה – עם שני ראשי ממשלה. תיקון לחוק יסוד".

    בשיחה עם אבי מימרן במהדורת הבוקר, סיפר אלהרר על הדיון אתמול בוועדה המסדרת: "היה דיון מאוד סוער, במסגרתו הבאנו מספר רב של הצעות לפטור מחובת הנחה. אחת מהן הייתה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. הייתה התנהלות שהרמתי יותר מגבה. בסופו של דבר מדובר באסון שבו קיפחו את חייהם 45 אנשים ואני באמת לא מצליחה להבין מה הייתה ההתנגדות הגדולה. כל מי שצפה אתמול לא הצליח להבין איך ההתנגדות הגדולה ביותר הייתה מצד המפלגות החרדיות".

    "אני רוצה להזכיר שהכנסת יודעת לחוקק חוק בשלוש קריאות באותו היום", אומרת אלהרר. "בכנסת הקודמת ראינו איך ביומיים העבירו כאן שיטת ממשלה חדשה – עם שני ראשי ממשלה. תיקון לחוק יסוד. האם מישהו מעלה בדעתו שהכנסת לא הייתה עובדת יום וליל כדי להעביר את הדבר הזה? אני הייתי מקימה ועדה עוד באותו יום ולכן אני לא מוכנה לקבל את הטיעון".

    אלהרר הוסיפה: "לגבי הטיעון שיאיר לפיד רוצה לפגוע, אני רוצה להזכיר שהיחיד שניסה לעשות תיקון במירון הוא יאיר לפיד כשהיה שר אוצר. לפיד הציע להלאים את המקום כדי לשפץ ולשדרג. לא הכל פוליטיקה".

    אלהרר ענתה לטענה שלא העלתה לדיון את ההצעה לפיצוי למשפחות הנספים ואמרה: "אנחנו רצינו שהדבר יקרה בצורה מסודרת. הם הביאו הצעת החוק בהתאם למודל של אסון ורסאי – באסון ורסאי לא כל הנפגעים קיבלו פיצויים. אני בעד לפצות אבל צריך לעשות את זה בשום שכל".



    0 תגובות