מזכיר המדינה האמריקאי נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן

    שלמה ריזל No Comments on מזכיר המדינה האמריקאי נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן

    לאחר הביקור בישראל: מזכיר האמריקאי בלינקן נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במוקטעה שברמאללה

    מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן ויו"ר הרשות אבו מאזן | צילום מסך צילום: צילום מסך
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן נפגש לפני שעה קלה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, במוקטעה שברמאללה. בזמן ביקורו התקיימה ברמאללה מחאה נגדו.

    מוקדם יותר היום ביקר בלינקן בישראל ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ גבי אשכנזי ושר הביטחון בני גנץ.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבלינקן בפגישתם, כי "מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו".

    ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי בלינקן | צילום: פלאש 90

    פלאש 90

    שר החוץ אשכנזי הודה למזכיר המדינה על תמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה מפני טרור. אשכנזי ציין כי עמידתה של ארה"ב לצד ישראל, במיוחד בתקופה האחרונה, מוערכת הן על ידי הממשלה והן על ידי העם בישראל.

    השר אשכנזי הדגיש בפניי עמיתו את אחריות חמאס להסלמה האחרונה, והאיום שמהווה ארגון הטרור על ביטחון ישראל ואזרחיה, כמו גם על היציבות בעזה ובאזור.

    שר החוץ גבי אשכנזי ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן | צילום: משרד החוץ

    משרד החוץ

    בהקשר לזירה הפלסטינית, שר החוץ אשכנזי ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על הקמת קבוצות עבודה במטרה להוציא לפועל פרויקטים אזרחיים ביהודה ושומרון, במקביל להעלאת דרישות מהפלסטינים בהן הפסקת פניות למוסדות בינ"ל ועצירת ההסתה.

    שר החוץ אשכנזי אמר לבלינקן: "השנה האחרונה הוכיחה כי יש לנו שותפים לשלום במזרח התיכון. אני רואה חשיבות רבה לחיזוק קשרי השלום הקיימים והרחבתם. אני מודה למחייבות האמריקנית למשימה זו ולביסוס היציבות הביטחונית האיזורית".

    שר הביטחון בני גנץ הודה לבלינקן על הגיבוי האמריקאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה מול המתקפות על אוכלוסייה אזרחית, וכן על הגינוי של הממשל האמריקאי כנגד תופעות אנטישמיות וגילויי שנאה כלפי יהודים בארה"ב.

    שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

    שר הביטחון הציג למזכיר המדינה, את העקרונות שגיבש במערכת הביטחון להשגת שקט ארוך טווח, החזרת הבנים הביתה וחיזוק הרשות הפלסטינית תוך פגיעה בכוח הצבאי של ארגוני הטרור בעזה. עוד דן גנץ עם בלינקן בצורכי הביטחון של ישראל, בשמירה על העליונות הביטחונית שלה באזור, וכן בצורך לפעול בכדי לבלום את ההתקדמות הגרעינית של איראן, במסגרת הדיונים המתקיימים בנושא בימים אלו.

    צילום: טל עוז / משרד הביטחון

    צילום: צילום מסך


    0 תגובות