גפני דרש פיצוי לערים המעורבות: "צריך לתת פתרון לעיר כמו לוד"

    איתי גדסי No Comments on גפני דרש פיצוי לערים המעורבות: "צריך לתת פתרון לעיר כמו לוד"

    דיון מיוחד נערך היום בוועדת הכספים על פיצוי לתושבי הדרום והערים המעורבות. יו"ר הוועדה משה גפני דרש תשובות ממנהל רשות המיסים

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתיים דיון הפיצויים בגין הנזק העקיף בעקבות מבצע 'שומר החומות'. במהלך הדיון הועלו סוגיות המרחק מעזה והפיצויים בהתאם, והשאלה האם להגדיל מעל מרחק של 40 ק"מ. וסוייגה חדשה של פיצוי לאזרחים שנפגו בערים המעורבות.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון ואמר: "אני מבקש מרשות המיסים לשים דגש לדברים הבאים לקראת הבאת התקנות: יש את ההגדלה של מעל 40 קילומטר לפיצויים עקיפים שזה סיפור בפני עצמו, תבואו עם הצעה בעניין".

    עוד הוסיף גפני, "יש סוגיה שונה שלא הייתה קיימת עד היום – זה הערים המעורבות, שזה לא משנה מרחק ומספר הקילומטרים, צריך לעניין הזה פתרון. לא נוכל לאשר תקנות בלי מענה למצב הזה, שם לא היה מדובר בירי טילים אלא מצב שלא היה קודם, מדינה לא יכולה לאפשר לעצמה את המצב הזה. לא תתחמקו מזה".

    גפני הבהיר כי "צריך לתת פתרון לעיר כמו לוד, אי אפשר לומר היא מעל 40 קילומטר אז זהו. קחו בחשבון גם את יתר הנושאים והשאלות שעלו. אנחנו רוצים את התקנות כמה שיותר מהר, לצד זה לא אוכל להעביר תקנות שהן מודל של הפעם הקודמת כאשר יש דברים חדשים".

    מירי סביון, משנה למנהל רשות המיסים השיבה על חלק מהשאלות קודם לסיכום: "שנבין שבנזק הישיר, ביחס לצוק איתן שהיה יותר מ-50 ימים, היו 4,600 נזקים ישירים, במבצע הזה אנחנו מתקרבים ל-6,000, כולל הערים המעורבות. כל המסלולים שנמצאים בתקנות הקבועות, כולל המסלול האדום, המסלולים ממשיכים להתקיים לכל העסקים ב-0 עד 7 קילומטר, אחד הדוברים דיבר על האזור תעשייה הדרומי אשקלון, גם הם יוכלו לבחור מהתקנות שאנחנו מציעים".

    עוד הוסיפה, "התקנות מאפשרות בדיקה אמיתית של הנזק. לגבי העלויות נגיש סיכום עד סוף השבוע הזה בצורה מסודרת או יחד עם התקנות". סביון ציינה כי בקופת קרן הפיצויים ישנם 15 מיליארד ש"ח.



    0 תגובות