"סכין בין השיניים": מי אתה דדי ברנע ראש המוסד החדש?

    קובי פינקלר 4 Comment on "סכין בין השיניים": מי אתה דדי ברנע ראש המוסד החדש?

    דדי ברנע האיש שצמח ב"סיירת מטכ"ל" וגויס למוסד, שם שימש במספר תפקידים בכירים, בניהם ראש אגף "צומת" האחראי על גיוס סוכנים בהצלחה מרובה. ברנע קיבל על עבודתו במוסד 4 פרסים על ביטחון ישראל – הישג חסרת תקדים במוסד | הדור הבא

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלשכה של ראש המוסד ברמת השרון, מופיע סמל המוסד מפסוק בספר משלי "באין תחבולות יפול עם ותשועה ברוב יועץ". המשפט הזה מהחכם באדם, אומר הכל. אל הנעליים הללו יכנס בשבוע הבא דוד (דדי) ברנע בן ה-56, ששימש עד לאחרונה כסגנו של ראש המוסד היוצא יוסי כהן.

    את רוב שנותיו עשה ברנע , במטה המבצעי של המוסד באגף 'צומת' האגף לגיוס ולהפעלת סוכנים. זה בדיוק המקום שבו עוסקים ופועלים במציאות המשתנה כל העת. המציאות אכן משתנה. אחד מראשי אמ"ן לעבר אמר לי פעם, מה שיחידת מודיעין עושה היום בשמונה שעות עשו פעם ארבע מאות סוכני מוסד בשנים רבות.

    לכאן נכנס בדיוק ברנע. הוא האיש שמבין בכך הכי הרבה אחרי יוסי כהן הראש הנוכחי. יש לו סכין בין השיניים' אומרים חבריו. חיתוך מדוייק מהיר וקטלני של השטח.

    הוא יודע להפעיל בו זמנית את יתרון הסייבר, האמצעים האלקטרוניים יחד עם האמצעים האנושיים. סוכני המוסד אותם גייס, בנה והפעיל לאורך השנים. הוא שימש כמפקד בסיירת מטכ"ל בתקופה של עומר בר לב וזה מספר עליו שהיה לוחם נועז, ובעל יכולות גבוהות בכל התחומים. דורש מעצמו ומאנשי צוותו.

    ברנע משרת במוסד כבר 35 שנה ומיד כשגויס היה לבן טיפוחיו של מאיר דגן שקידם אותו לתפקידים מבצעיים בארגון הגדול. ממשיכו של דגן תמיר פרדו מינה אותו לראש אגף צומת. הגוף המדובר, מפעיל את קציני האיסוף ואת רשת הסוכנים של המוסד ועל כך הוענקו לו ולצוותו 4 פרסי בטחון ישראל. 'אין איש במערכת שזכה לכך' אומרים בוגרי היחידה.

    האתגרים העומדים לפניו רבים ובראשם העולם המשתנה והסובב אותנו. זה לא רק איראן, מדגישים בארגון. זו משימה להבין את העולם המשתנה, לנתח אותו בסכין מנתחים ולשנות את הגישה.

    ולמי שחשב שברנע הוא עם הסכין גם כלפי פנים, אז טעיתם. 'הוא איש הכי חם ולבבי שיש. לכולם הוא מתייחס בכבוד. הוא הרי גייס אותם ויש לו כבוד ואחריות לכולם'.

    כזה הוא האיש שבסייעתא דשמיא יצעיד אותנו לשנים הבאות והעלומות.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ייאאווו יהיה לו מזה קשה להכנס לנעליו של יוסיי….
      הוא יותר צעיר מיוסי ונראה יותר מבוגר…… אבל שתהיה לו בההצצלחחההה
      וויוסי מחככיםםם לך בכסא ראש הממשלה..

    2. 2

      יש פה כאלה שמשוגעים על יונה ספיר…………
      שיהיה בהצלחה גדולה לברנע!