לראשונה מזה שלושה שבועות: הר הבית נפתח לעליית יהודים

    איתי גדסי 1 Comment on לראשונה מזה שלושה שבועות: הר הבית נפתח לעליית יהודים

    הר הבית נפתח הבוקר לעליית יהודים לראשונה מזה שלושה שבועות ולאחר שהיה סגור בשל הרמדאן והתפרעויות הערבים במסגד אל אקצא | ח"כ בן גביר: "צעד חשוב של ראש הממשלה שמראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה"

    הר הבית צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה מזה כשלושה שבועות, הר הבית נפתח הבוקר (ראשון) מחדש לעליית ליהודים. זאת, לאחר שהיה סגור לעליית יהודים בשל המהומות בהר והתפרעויות הערבים במסגד אל אקצא ובמקומות אחרים ברחבי הארץ.

    נזכיר, כי על פי פסקי ההלכה של כל גדולי ישראל זצ"ל ויבדלו לחיים ארוכים בכל הדורות האחרונים, וכן החלטות חוזרות ונשנות של מועצת הרבנות הראשית לישראל – חל איסור מוחלט לעלות בימינו להר הבית.

    בתגובה לפתיחת הר הבית הבוקר גם לעליית יהודים מסר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה. יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי, לאפשרות לעלות רק בקבוצות של 20 ולשעות העליה המקוצרות של יהודים להר קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון. לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות על רקע גזע".

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שיגר אמש (מוצ"ש) מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הודיע כי יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית. "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים', אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם", כתב גפני והדגיש "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים".

    מרן ‏הראש"ל והרה"ר לישראל הגר"י יוסף שליט"א התייחס אמש לנושא בשיעורו השבועי ואמר: "יש רב שאמר שאסון מירון קרה בגלל שלא עולים יהודים להר הבית, זה אסור אוי ואבוי לומר כך. הקדושה של הר הבית עולה עד הרקיע", אמר הראשון לציון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צריך לשמור על עקרונות הדת, שאסור לעלות להר הבית, איזה בן (גביר) אביון אתה…?!