השופט נזף במשטרה על מעצר יהודים שהגנו על עצמם מפורעים ערבים

    ישראל רובין 2 Comment on השופט נזף במשטרה על מעצר יהודים שהגנו על עצמם מפורעים ערבים

    שופט בית משפט השלום בירושלים מתח ביקורת על המשטרה לאחר שנענתה לקריאת שמונה יהודים שהותקפו בבית חנינה רק לאחר כשעה, ומשהגיעו השוטרים למקום – עצרו את המותקפים. "לא ניתן לומר כי הדרך הנכונה היא להזעיק את משטרת ישראל, ומצד שני להמתין למעלה מ50 דק' להגעת השוטרים"

    צילום: פלאש 90
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט בית משפט השלום בירושלים שמואל הרבסט קיבל אתמול (רביעי) את הערר שהגישו שמונה יהודים שנעצרו לאחר שהגנו על עצמם מפני עשרות תוקפים בשכונת בית חנינה בירושלים בערב חג השבועות. השופט מתח ביקורת על המשטרה שהגיע למקום כשעה לאחר שהוזמנה, ובחרה לעצור את המותקפים משום שהעזו להגן על עצמם.

    התקיפה אירעה בתחילת השבוע, בערב חג השבועות. השמונה היו בדרכם לבית בבעלות יהודית בשכונת בית חנינה בירושלים. משהגיעו ברכבים לשכונה החלו פורעים ערבים לרגום אותם באבנים, סלעים, זיקוקים ועוד. השמונה התקשרו למשטרה, אולם השוטר הראשון הגיע למקום רק לאחר כשעה. בינתיים נאלצו השמונה להגן על חייהם, ולירות באוויר על מנת להניס את הפורעים.

    משהגיעו השוטרים למקום בחרו לעצור את השמונה, בניהם קטין, ולעכבם לתחנת המשטרה. המשטרה ביקשה לשחררם תחת הגבלות של מעצר בית, הרחקה מירושלים ועוד. אתמול נערך דיון בערר שהגיש עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו המייצג את השמונה, בבקשה לבטל את ההגבלות.

    בדיון תיאר השופט את עוצמת התקיפה שנלמדה מעדויות השוטרים "עשרות מתפרעים, אשר שרפו פחים וחסמו איתם את הכביש.. ירו אלינו בעוצמה מסיבית זיקוקים ואף זרקו אבנים ובקת"בים.. נזרק לעברנו מטען צינור אשר התפוצץ סמוך לכוח ללא נפגעים..".

    בהמשך מתח השופט הרבסט ביקורת על המשטרה "לא ניתן לאחוז את המקל בשני קצותיו – מצד אחד לומר כי הדרך הנכונה והראויה הינה להתקשר ולהזעיק את משטרת ישראל, ומצד שני להמתין למעלה מ50 דק' להגעתם של השוטרים, כאשר אבנים, זיקוקים ואף מטען צינור נזרקים ומוטחים לעברם".

    עוד הוסיף השופט לטענת המשטרה כי על השמונה היה להימלט מהמקום "איני מוכן לקבל גישה חוקית ומוסרית לפיה על המותקף לברוח מהמקום בשל מעשיו של התוקף", והביא דוגמה לאדם שארנקו מלא בכסף המסתובב בשכונה רוויית כייסים ונשדד, עליו מוטלת האשמה כיוון שלא ברח מהמקום.

    בהחלטתו קבע השופט הרבסט כי יש לקבל את הערר באופן חלקי, ולבטל את מעצרי הבית וההרחקה מירושלים אשר הוטלו על השמונה. לגבי נשקם שהוחרם, קבע השופט תאריך יעד שעד אליו, במידה ולא יתגלו ממצאים נוספים, יוחזר הנשק לבעליו.

    עו"ד נתי רום שייצג את השמונה מטעם ארגון חוננו מסר "משטרת ישראל לא מצליחה להכיל את כל האירועים, אך ממשיכה לטעון שהכל בשליטה. המשטרה לא מגיעה לאירוע של תקיפה מסכנת חיים במשך חמישים דק', ומנסה לסרס את יכולתו של האזרח להגן על עצמו. מדובר בהתנהלות פסולה העלולה לגבות מחירים בנפש".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ומי מנהל את המשטרה??
      מר ביטחון ? מר ממשלת ימין על מלא? מר הערבים נוהרים לקלפיות ? מה עוד יצטרך להתרחש , עוד איזה אורעים של חוסר ביטחון עצמי צריכים להתרחש ברחובות ישראל שיבינו שמר ביטחון צריך ללכת הביתה , הגיע הזמן לדם חדש בממשלה. ואני ליכודניק עד לא מזמן… הכול הצגה אצל מר ביטחון