בנו של משה צרפתי ז"ל בוועדת הכספים: "זה מוות הכי מיותר שיש"

    איתי גדסי No Comments on בנו של משה צרפתי ז"ל בוועדת הכספים: "זה מוות הכי מיותר שיש"

    שי צרפתי, בנו של משה צרפתי ז"ל ושני נציגים נוספים ממשפחות נספי האסון הגיעו לדיון בוועדת הכספים | הם מנו 3 נקודות עיקריות של מחדלים חמור בכל הקשור לאסון – התרחשות האסון, ההשתהות באבו כביר והטיפול במשפחות לאחר האסון: "ראיתי את אבא שלי 2 דקות לפני כניסת השבת כאילו זה אוטו יד שנייה"

    נציגי המשפחות: ישי צרפתי, בנו של הר' משה צרפתי ז"ל, ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה ז"ל ומרדכי כהן, אביו של אליהו כהן ז"ל שנהרגו באסון צילום: צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמה נציגים ממשפחות נספי האסון הכבד במירון השתתפו היום (שלישי) בדיון ועדת הכספים של הכנסת בעניין האסון. שי צרפתי, בנו של משה צרפתי, אב ל-4 שניספה באסון במירון בגיל 65: "זהו אסון לאומי ואסון פרטי ומוות הכי מיותר שיש, זה אסון שאסור לנו כמדינה בשום אופן שדבר כזה יקרה לאף משפחה", אמר צרפתי בדיון הוועדה.

    שי צרפתי | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

    "האסון השני", הוסיף "זה כל מה שקרה מהמוות ועד לקבורה. הגופות ב-12 וחצי הגיעו לאבו כביר, לא ברור יודע למה, שעתיים בש-גימל, לא יודעים למה. 3 מערכות היו שם שלא מדברות אחת עם השנייה – עוס"ים, משטרה ואבו כביר".

    "ראיתי את אבא שלי 2 דקות לפני כניסת השבת כאילו זה אוטו יד שנייה", אמר צרפתי בקול משתנק. "או שתעשו טיפול שורש למכון או שתפרקו אותו. אף משפחה לא יכולים להתמודד עם המכון. האנשים אנשים טובים אבל המערכות לא מתפקדות".

    עוד הוסיף צרפתי: "האסון השלישי הוא מה שקורה עכשיו, כל הטיפול במשפחות. איבדתי את אבא שלי לפני כשבועיים, אף גוף מדינה לא פנה אלינו עדיין. 43 משפחות אוספים את עצמנו יום יום ומעניקים אחת לשנייה טיפולים פסיכולוגים. אמא שלי איבדה עוד מקור הכנסה על כלום. המשפחות צריכות לא רק עזרה כלכלית אלא גם עזרה נפשית. גם על הוועדה הזו שמעתי בדרך אגב, נתנו לנו להתייבש פה שעה וחצי בחוץ. המשפחות חייבות להיות כאן חלק מקבלת ההחלטות. אנחנו רוצים לדעת מה הלו"ז".

     

    ישי צרפתי, בנו של הר' משה צרפתי ז"ל, ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה ז"ל ומרדכי כהן, אביו של אליהו כהן ז"ל שנהרגו באסון | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

    בתום הדיון לבירור האסון ניגש יו"ר הוועדה ח"כ גפני לנציגי המשפחות השכולות ואמר להם: "לא נעזוב אתכם, נדרוש את בירור וחקירת האסון, במקביל נסייע ונעזור לכם בסבך הבירוקרטיה. הדיון היום הוא הראשון במספר, הוועדה בראשותי לא תרפה מהנושא".

    בתוך כך, במסגרת חקירת אירוע מירון המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), עוכבו היום לחקירה באזהרה לבדיקת נסיבות האירוע, שני בעלי משרה מהעמותה המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בישראל. בתום החקירה שוחררו השניים בתנאים מגבילים.



    0 תגובות