ח"כ ארבל: להרוס את בית המחבל שרצח את יגאל יהושע הי"ד

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ ארבל: להרוס את בית המחבל שרצח את יגאל יהושע הי"ד

    ח"כ משה ארבל בשאילתה לשר הביטחון: "מדוע לא תעשה שימוש בסמכותך ותורה על הריסת בתי המחבלים שרצחו את יגאל יהושע הי"ד?"

    משה ארבל צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל (ש"ס), פנה הבוקר (שלישי) בשאילתה לשר הביטחון בני גנץ, לאחר הלינץ' בלוד בו נהרג יגאל יהושע ז"ל – "מדוע לא תעשה שימוש בסמכותך ותורה על הריסת בתי המחבלים שרצחו את יגאל?"

    לדברי ח"כ ארבל "הליך הריסת בתי מחבלים הוכח בעבר על ידי גורמי הביטחון כגורם הרתעתי משמעותי ואירוע טראגי מן הסוג הזה בו נרצח אזרח ישראלי בלינץ' אכזרי בתוך העיר לוד חייב לקבל מענה הרתעתי למניעת המקרה הבא חלילה".

    "אמש נקבע מותו של יגאל יהושע הי"ד, אשר נפצע בלינץ' אכזרי של פורעים ערבים בלוד בשבוע שעבר", כתב ארבל לגנץ. "יגאל הוא האזרח הראשון שמצא את מותו במסגרת ההתפרעויות האלימות של ערבים אזרחי ישראל שהחלו בשבוע שעבר ועדיין לא שככו לחלוטין. במסגרת התפרעויות אלו בוצעו מספר לינצ'ים באזרחים יהודיים בערים מעורבות, הוצתו בתי כנסיות, נבזזו והוצתו בתי יהודים, בתי עסק ומכוניות בבעלות יהודית, הושלכו אבנים ובקבוקי תבערהלעברם וכיוצ"ב. בלוד לבדה דווחו עשרות רבות של מקרי ירי בימים האחרונים, מספר יהודים נפצעו מירי ומנשק קר, כלי רכב רבים הוצתו ועוד".

    מקור ההתפרעויות האלימות בימים האחרונים היא שנאה אנטישמית חריפה וקשה", ממשיך ארבל. "יהודים הותקפו במהלכן על לא עוול בכפם, לרבות נשים וילדים, בערים מעורבות וערביות. על מנת להתמודד עם הפרעות נדרש להפעיל את כלל האמצעים העומדים בידי מערכת הביטחון הישראלית, לרבות כלי הריסת הבתים בו נעשה שימוש בהצלחה ביהודה ושומרון".

    ח"כ ארבל הוסיף, כי "בית המשפט העליון כבר ציין במספר החלטות שסמכות מפקד כוחות צה"ל להורות על הריסת בתים מכוח תקנה 119 לתקנות ההגנה (שעת חירום) חלה גם בתחומי מדינת ישראל. גורמי הביטחון חזרו פעמים רבות על אפקטיביות ההריסה ביצירת הרתעה ומניעת פיגועים. ניכר שבימים אלו קם הצורך ליצור הרתעה דומה גם בתחומי הקו הירוק כדי למנוע את הטבח הבא באזרח יהודי. כפי שציין השופט סולברג: 'אכן שוכנענו, כי המושל לא ראה לשפוך חמתו על בני המשפחה בעוון המחבל, אלא לעשות בצוק העתים לשם הרתעה, למען יראו ויראו, ולצורך הצלת נפשות. זהו תפקידו של המושל – הכרח בל יגונה, גם במחיר שמשלמים בני המשפחה של המחבל – להגן על החיים'".

    ח"כ ארבל הציג את השאילתה וכתב: "האם בכוונתך להורות על הריסת בתיהם של המחבלים שרצחו את יגאל יהושע הי"ד? מהם לוחות הזמנים להריסת הבתים?"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זולהרוס למישפחה של המחבל את החיים ולישרוף את הגופה של המחבל וכו