בלילה אחד: המתיישבים יצאו למבצע שיפוץ בי"כ שנשרף בפרעות בלוד

    צבי טסלר 1 Comment on בלילה אחד: המתיישבים יצאו למבצע שיפוץ בי"כ שנשרף בפרעות בלוד

    מרגש: מתיישבים מיו"ש התגייסו לעזרת אחיהם בלוד, ויצאו למבצע שיפוץ בית הכנסת 'דוסא' בלוד שנשרף כליל במהלך פרעות ערביי לוד ביהודים | בלילה אחד שיפצו עשרות אנשים את בית הכנסת והחזירו אותו לפעילות כבר לחג שבועות | צפו

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התגייסות מרגשת למען תושבי לוד. תושבי השומרון מהישובים פדואל, ברוכין, נופים חוות יאיר, יקיר וישובים נוספים בשומרון, התגייסו החל מיום שישי לשפץ את בית הכנסת "דוסא" בשכונת רמת אשכול בלוד, שנשרף עי פורעים ערבים בימים האחרונים, וקרע לבבות רבים ברחבי המדינה.

     

    התושבים גייסו בתרומות ציוד, כלים, והגיעו לשפץ את בית הכנסת במבצע בזק בין הלילה של שבת לראשון בכדי לאפשר לקהילה שספגה לא מעט מכות בלוד, להתפלל בבית הכנסת בחג השבועות.

    "לפני כניסת שבת קיבלתי את ההודעה על הבקשה להתגייס לסייע" מספר ברק גינזבורג מהישוב נופים שבשומרון "והרגשתי שאני פשוט חייב להיות חלק, אי אפשר לעמוד מנגד כשרואים את המראות הקשים של בית הכנסת, התחלנו לנסות לגייס ציוד, התגייסו עסקים ואנשים מכל רחבי הארץ לסייע, אנשים בקהילה התרגשו והודו לנו, הרגשתי שנתנו להם עוד קצת כוח להתמודד עם הימים הקשים האלו".

     

     

    יעל רוזנטל מקהילת בית הכנסת סיפרה בהתרגשות על ההתגייסות של תושבי השומרון: "כשהגענו נשות הקהילה וראינו כ"כ הרבה אנשים משפצים את בית הכנסת פשוט פרצנו בבכי, הרגשנו שאנחנו לא לבד. הימים האחרונים היו ימים קשים מאוד, אי אפשר לתאר את הכאב כשראינו שבית הכנסת שרוף, הילדים שלנו בחרדות ופתאום מגיעים עשרות לסייע, שולחים לנו אוכל וחיזוקים מכל הארץ, נתנו לנו כוח להמשיך".

     

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך על היוזמה ואמר: "מרגש לראות את ההתגייסות של תושבים בכל הארץ ובוודאי של השומרון לסייע לאחיהם בכל מקום, מראות של בית כנסת שרוף הם מראות שאסור שייראו. אנחנו מחבקים את תושבי לוד הדרום והמרכז שנמצאים כולם עכשיו בחזית, ומקווים לימים רגועים יותר".



    1 תגובות

    מיין תגובות