פורסמו שמות ההרוגים באסון קריסת הטריבונה בחסידות קרלין בגבעת זאב

    יונתן שורק No Comments on פורסמו שמות ההרוגים באסון קריסת הטריבונה בחסידות קרלין בגבעת זאב

    חסידות קרלין מבכה על האסון בו נהרגו האברך ר' מרדכי בנימין רובינשטיין והבחור מאיר יחיאל מיכל גלויברמן ונפצעו מאות בדרגות פציעה שונות. מסתמן כי מדובר בכשל נקודתי שייחקר בשיתוף מלא של אנשי החסידות

    זירת האסון צילום: זק"א
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת השעה שבע וחצי בעת שאלפי המתפללים בבית המדרש החדש של חסידי קרלין סטולין בגבעת זאב סיימו תפילת מנחה של ערב חג מתן תורה. באותה עת קרסה הטריבונה בתוך בית הכנסת עליה עמדו הבחורים של החסידות, וכתוצאה מהקריסה נפצעו עשרות רבות של מתפללים רובם המוחלט בני נוער מגיל 10 ועד 20, רובם בפציעות אורתופדיות בדרגות שונות. הדיווח המלא עלה זמן קצר לאחר צאת השבת באתר 'קול חי'.

    ההרוגים באסון הם האברך בן ה-23, ר' מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל בן יבלחט"א ר' יוחנן  רובינשטיין הי"ו אב לבת שנולדה רק לפני חודשים ספורים. והבחור בן ה-13 מאיר יחיאל מיכל גלויברמן בן יבלחט"א ר' יהודה לייב גלויברמן הי"ו. הלווייתם תצא בשעה 22:55 מגבעת זאב.

    חסידות קרלין סטולין כואבת ומזועזעת נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את הקהילה. בכירים בחסידות מסרו כי "בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים".

    עוד נמסר כי "אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם. אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת".

    כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו לזירה ובתוכם נשיא איחוד הצלה אלי ביר שניהל את האירוע על כל הנגזר מכך גם בניהול החובשים הרבים בזירה וגם מול בני החסידות וההורים המבוהלים. גם יו"ר ומנהל אגף המבצעים באיחוד הצלה חשו אל הזירה והחלו בפעולות לחילוץ השוהים במבנה וניהול כוחות ההצלה שהוזעקו למקום בהתאם לנוהל קריאה לאירוע רב נפגעים שיצא על המקרה.

    כפי הידוע בוודאי נוכח מגפת הקורונה חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות השונים. אם ביציאות חירום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכן הלאה.

    לפי גורמים בכירים בחסידות יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן לקהילה את האישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם יציגו בפני גורמי הרשויות לקראת הליכי הבדיקה והחקירה. על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה.

    עם הדיווח על האירוע ניכר היה שמדובר באירוע רב נפגעים שידרשו כוחות רפואה רבים. על פי העדויות אל המקום נהרו אמבולנסים של איחוד הצלה ומשטרת ישראל, וניידות כיבוי וחילוץ רבות. בין הנפגעים באירוע היו ילדים רבים שניסיתי להרגיע תוך כדי הפינוי שלהם החוצה. לוחמי האש עבדו ללא הפסקה בסיוע לאנשים הרבים להיחלץ מהמקום ובסיוע לכוחות הרפואה.

    ההמון של האנשים יצאו החוצה בבהלה, והקשו את הדרך פנימה. לפי החובשים הרבה מהנפגעים היו מתחת להריסות חלקם יצאו בכוחות עצמם וחלקם נזקקו לסיוע שלנו ושל כוחות הרפואה. בין הפצועים שטופלו על ידי חובשי מערך הרפואה של המשטרה היה צעיר ללא דופק שפונה לאחר מכן להמשך טיפול רפואי.

    שמות פצועי האסון לתפילה:

    יעקב בן גיטל
    יהושע בן דבורה
    שלמה בן אלטע חנה
    משולם בן חנה
    יום טוב שמחה בן חנה חיה יהודית
    עקיבא בן גיטל
    אליהו בן מרים

     



    0 תגובות