חיל הים בסיכום ביניים; בנק המטרות הושלם

    קובי פינקלר No Comments on חיל הים בסיכום ביניים; בנק המטרות הושלם

    גורמים בכירים בחיל הים מאשרים לכתבנו קובי פינקלר כי ארגון הטרור חמאס ניסה לפגוע ללא הצלחה באסדת תמר. בסיכום ביניים שנערך בחיל נאמר כי בנק המטרות שהוצב עד כה הושלם – חמאס הוכה קשות

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמים בחיל הים מאשרים כי נורו עשרות רקטות לעבר אסדת תמר. בחסדי שמיים לא היו פגיעות ונמנע נזק כבד.

    בחיל הים עורכים סיכום ביניים למבצע 'שומר החומות' ואומרים שכל בנק המטרות שהוצב להם חוסל. "שללנו את יכולת החמאס והגיהאד לבצע פיגועים ימיים כמעט לחלוטין" אומרים בחיל ומדברים על עליית המדרגה מאז צוק איתן.

    'עצם העובדה שהתווך התת קרקעי נשלל מהחמאס העלה את המוטיבציה של מחבלי ארגון הטרור העזתי לפעולה בים בצורה משמעותית'.

    לדבריהם חיל הים היה ערוך בהתאם. כל שבעה עשר  המוצבים הימיים של חמאס הושמדו, עשרות כלי שיט מסוגים שונים חוסלו, נהרסו אמצעי לחימה ותשתיות ומפקדי החיל הימי של החמאס חוסלו, נפצעו או נעלמו כלא היו.

    בחיל הים יודעים לדבר על כך שבשבעת ימי הלחימה נורו עשרות רקטות וטילים לעבר אסדת הגז תמר הממוקמת למול אשקלון, אך הם לא נאלצו ולו פעם אחת להפעיל את כיפת ברזל כי השיגורים כי הם לא השיגו את מטרתם.

    זאת ועוד. בתחום ההגנה הימית הופעלה כיפת ברזל ימית, הופעלו ספינות הצרעות, הסטילים (ספינות טילים), ספינות הבט"ש (ביטחון שוטף) והקומנדו הימי.

    'זהו שינוי תפיסתי מלא' אומרים בחיל הים 'אם בצוק איתן היינו בסיכול פעילות עם יציאת החוליות לים, היום אנחנו במצב של סיכול מוקדם עוד בשטח הרצועה ובכך למעשה שללנו את יכולות חמאס בתחום הימי כמעט לחלוטין' מסכמים לפי שעה את הלחימה בעזה.



    0 תגובות