גנץ נפגש עם המשלחת האמריקאית למזרח התיכון

    איתי גדסי No Comments on גנץ נפגש עם המשלחת האמריקאית למזרח התיכון

    על רקע האירועים הביטחוניים: שר הביטחון בני גנץ נפגש עם המשלחת האמריקאית לאזור | גנץ הבהיר לחברי המשלחת, כי ישראל, מקפידה לתקוף מטרות צבאיות בלבד ולהימנע מפגיעה באזרחים

    צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר (ראשון) עם המשלחת האמריקאית לאזור, בראשותו של השליח המיוחד האדי עאמר, ביחד עם ממלא מקום שגריר ארה"ב ג'ונתן שרייר.

    בפגישה, ביקש גנץ למסור לנשיא ביידן ולממשל כולו את הערכתו העמוקה על הגיבוי האמריקאי לזכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה מפני מתקפת הטרור של חמאס על אזרחיה והפרת ריבונותה. עוד אמר גנץ לחברי המשלחת, כי ישראל, אשר חולקת ערכים דמוקרטים משותפים עם ארה"ב, מקפידה לתקוף מטרות צבאיות בלבד ולהימנע מפגיעה באזרחים, בעוד שאזרחיה מותקפים בירי חסר הבחנה.

    גנץ הדגיש בפני חברי המשלחת, כי מטרתה של ישראל היא להביא לשקט ארוך טווח וביטחון לאזרחיה.

    על פי פרסומים בכלי תקשורת, מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר אתמול בשיחה עם גנץ כי יש להשיב את הרגיעה. עם זאת, אוסטין אישר מחדש את זכותה של ישראל להגן על עצמה וגינה בחריפות את המשך המתקפה של חמאס וארגוני טרור אחרים נגד אזרחים ישראלים.

    אתמול שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. נתניהו עדכן את הנשיא בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובפעולות שישראל מתכוונת לבצע. רה"מ נתניהו הדגיש בשיחה ואמר שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים בהם יש יעדי טרור שמותקפים ע״י צה״ל הם מפונים מבלתי מעורבים.

    מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש התייחס הלילה למלחמה בין ישראל לחמאס. גוטרש אמר כי הוא "מוטרד מהפלת בניין אל-ג'לאא בעיר עזה ששימש גופי תקשורת זרים". עוד אמר מזכ"ל האו"ם כי הוא "מובהל מהמספר ההולך וגדל של הנפגעים האזרחיים, ביניהם מותם של עשרה מבני אותה משפחה, כולל ילדים, כתוצאה מהתקפה אווירית ישראלית אמש במחנה פליטים שאטי בעזה" .

    גורמים ישראלים בכירים צוטטו בגל"צ באומרם "לפנינו עוד ימים של לחימה, אך הלחצים האמריקנים להפסקת אש גוברים". מנגד, גורם מדיני אמר ל'כאן חדשות', כי "האמריקנים עדיין נותנים רוח גבית לישראל ואין לחץ לסיים את המבצע בשלב זה, אבל הציפייה שלהם שהוא לא יימשך עוד זמן רב ושלא תהיה פגיעה בבלתי מעורבים".



    0 תגובות