מטח כבד נוסף לעבר יישובי הדרום | מתעדכן

    קובי פינקלר 2 Comment on מטח כבד נוסף לעבר יישובי הדרום | מתעדכן

    מטח כבד של רקטות לעבד יישובי הדרום – אזעקות באשקלון, אשדוד ועוטף עזה | מתעדכן

    רקטות מעזה צילום: דובר צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    12:46 – אזעקות נוספות בגבים, מכללת ספיר. ניר עם. שדרות, איבים. מפלסים. מטווח ניר עם.

    12:44 – אזעקות בניר עוז. נירים. עין השלושה.

    12:42 – כהמשך לאירוע נפילה רקטית בנתיבות פרצה שריפה בשדה קוצים. שוטרים סגרו את הרחוב עד סיום פעולות הכיבוי.

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: דובר צה"ל

    12:32 – במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות 2 מיקומי פגיעות רקטות בנתיבות. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום לא נגרם נזק. אין דיווח על נפגעים בגוף בשלב זה. חבלן משטרה ממרחב הנגב במקום.

    12:31 – דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על פיגוע ירי, בוצע ירי לעבר רכב אזרחי בצומת בני נעים שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". אין נפגעים. צה״ל תגבר כוחותיו וחוסם צירים במרחב. כוחות צה"ל במרדף אחר המחבלים.

    12:26 – מטח כבד לעבר אשקלון, אשדוד ויישובי עוטף עזה

    12:25 – דיווח על 2 נפילות בשטחים פתוחים בנתיבות. ללא נפגעים. במקביל, אזעקות נוספות, כעת בכיסופים.

    12:19 – מטח לעבר הדרום – אזעקת צבע אדום בנתיבות וביישובי עוטף עזה.

    12:17 – 2 תושבי ירדן נעצרו לפני זמן קצר בגלבוע לאחר שחצו את הגבול שלא כחוק כאשר הם חמושים בסכינים.

    11:59 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו נכסים צבאיים במטה המודיעין של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בבניין פועלים פעילי מודיעין של ארגון הטרור חמאס שמגבשים תמונת מצב עבור הארגון. תקיפה זו מהווה פגיעה בתשתיות מרכזיות בחמאס.

    צילום: דובר צה"ל

    11:50 – תושבי יישובים בעוטף עזה הונחו להישאר בבתיהם מחשש לכטב"מ (כלי טיס בלתי מאויש) נפץ.

    11:40 – בשעה זו החל הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני

    11:31 – לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג'בליה בארגון הטרור חמאס, ממנו פעלה תשתית צבאית לניהול לחימה.

    צילום: דובר צה"ל

    11:28 – ראשוני: התקבל דיווח על פיגוע ירי בצומת בני נעים שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". פרטים נוספים בהמשך.

    11:22 – בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו 11 משגרי רקטות בסג'עיה וחאן יונס וחוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל.

    11:10 – במהלך הבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה המרכז בעזה, שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס.

    10:59 – צבע אדום ביישובי עוטף עזה – מבטחים, עמיעוז, ישע. עין הבשור. צוחר ואוהד. שדה ניצן. תלמי אליהו.

    10:18 – אזעקות ביישובים בעוטף עזה

    8:45 – נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-120 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

    6:19 – צבע אדום ביישובים בדרום

    5:58 – לאחר מספר שעות, ירי הרקטות לעבר ישראל התחדש. אזעקות ביישובי הדרום.

    דובר צה"ל, תא"ל זילברמן, התייחס הבוקר לתקיפות שביצע הלילה צה"ל בעזה: "היקף של עשרות מטוסים, מעל מאה חימושים. יהיו שלבים נוספים, יש תקיפה שיטתית של המנהור התת קרקעי. הורדנו לטמיון עבודה רבה של שנים של חמאס. כל קילומטר עולה חצי מיליון דולר, כל הכסף הזה שיכול היה ללכת לאזרחים, הושקע במנהרות" .

    דובר צה"ל התייחס לביקורת העולמית על תקיפת הבניין בו שכנו מפקדת מודיעין צבאי של חמאס וכלי תקשורת: "אם היו יורים רקטה אחת על וושינגטון, אחת, אני רוצה לראות מה האמריקנים היו אומרים. בבניין AP היו נכסים של חמאס וג'יהאד ומשרדים, היה צריך להוריד אותו. אם חמאס וגא"פ יחשבו שבניין של תקשורת הוא המגן שלהם, במבצע הבא נגלה את נכסי הטרור שלהם מוקפים בתקשורת".

    מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש התייחס הלילה למלחמה בין ישראל לחמאס. גוטרש אמר כי הוא "מוטרד מהפלת בניין אל-ג'לאא בעיר עזה ששימש גופי תקשורת זרים". עוד אמר מזכ"ל האו"ם כי הוא "מובהל מהמספר ההולך וגדל של הנפגעים האזרחיים, ביניהם מותם של עשרה מבני אותה משפחה, כולל ילדים, כתוצאה מהתקפה אווירית ישראלית אמש במחנה פליטים שאטי בעזה" .

    מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר אתמול בשיחה עם שר הביטחון בני גנץ כי יש להשיב את הרגיעה. עם זאת, אוסטין אישר מחדש את זכותה של ישראל להגן על עצמה וגינה בחריפות את המשך המתקפה של חמאס וארגוני טרור אחרים נגד אזרחים ישראלים .

    גורמים ישראלים בכירים צוטטו בגל"צ באומרם "לפנינו עוד ימים של לחימה, אך הלחצים האמריקנים להפסקת אש גוברים". מנגד, גורם מדיני אמר ל'כאן חדשות', כי "האמריקנים עדיין נותנים רוח גבית לישראל ואין לחץ לסיים את המבצע בשלב זה, אבל הציפייה שלהם שהוא לא יימשך עוד זמן רב ושלא תהיה פגיעה בבלתי מעורבים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מקווה שאין ניפגעים מהחולגנים האלו ה ישמור עלינו