הפרות הסדר ברחבי הארץ: המשטרה ממשיכה לבצע אכיפה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הפרות הסדר ברחבי הארץ: המשטרה ממשיכה לבצע אכיפה

    המשטרה ממשיכה לבצע מעצרים ופעילות אכיפה כנגד מפירי סדר ופורעים ברחבי הארץ: המשטרה ביצע מעצרים בשכונת סילוואן, בעיר העתיקה, בג'סר א זרקא ובכביש ערבה

    צילום: דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשטרה ממשיכה לבצע מעצרים של מתפרעים ברחבי הארץ: בעקבות דיווחים שהתקבלו במהלך השבוע החולף אודות מספר אירועי חסימת מסילת הרכבת בפזורה הסמוכה לנבטים, חסימת כביש 25 ויידוי אבנים, נפתחה חקירה אשר הוטלה על יחידת יואב של המחוז הדרומי. היום לפנות בוקר, בתום פעולות חקירה במישור המודיעיני והגלוי ולאחר שהתבססה תשתית ראיתית כנגד מספר חשודים, יצאו לוחמי ובלשי יחידת יואב למבצע מעצרים, באיזור כביש 25 הסמוך לנבטים.

    הבלשים נתקלו ביידוי אבנים ובניסיונות להפריע להם בעת מילוי תפקידם ובסיום הם עצרו 6 חשודים, חלקם קטינים, והעבירו אותם לחקירה. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

    ירושלים: בלשי היחידה המרכזית ירושלים יחד עם כוחות נוספים, פשטו הבוקר על שכונת סילוואן שם ביקשו לבצע את מעצרם של 2 חשודים במעורבות באירוע האלימות שהתרחש בתאריך 10.5.21 בסמוך לשער האריות במהלכו הותקף אזרח תוך שיודו לעבר רכבו אבנים והותקף באלימות.

    במהלך פעילות בלשי הימ"ר יחד עם לוחמי וכלבני משמר הגבול בביצוע צווי המעצר, החלה התקהלות של עשרות בני משפחת החשודים שהחלו בתקיפת הכוחות תוך ריסוס גז פלפל והשלכת חפצים לעברם (ללא נפגעים) ונגרם נזק למספר ניידות משטרה. בשל התפרעות זאת, נאלצו הכוחות לבצע שימוש באמצעים ונעצרו פרט לשני החשודים העיקריים, 3 חשודים נוספים בגין תקיפת שוטרים.

    כלל החשודים הועברו לחקירה במשטרה ובהמשך צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם.

    העיר העתיקה: המשטרה עצרה הלילה 15 חשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי העיר העתיקה בירושלים שעל פי החשד מעורבים באירועי האלימות והפרות הסדר השונות בשבוע החולף. החשודים שנעצרו יובאו בהמשך בפני בית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

    במהלך הלילה פעלו השוטרים וביצעו את מעצרם של חשודים רבים אשר מעורבים במהלך השבוע החולף באירועי הפרות סדר בסמטאות העיר העתיקה והר הבית, גרימת נזק ואירועי תקיפת אזרחים ושוטרים. בחיפוש שנערך בעת מעצרם, אותרו כלי תקיפה ופלאפונים רבים.

    כביש ערבה: בעקבות דיווח שהתקבל היום לפנות בוקר במוקד 100 של המשטרה אודות רכב משתולל ואדם המנופף באקדח, בכביש ערבה סמוך לקטורה, הוקפצו למקום שוטרי משטרת ישראל. הם עצרו את הרכב שנע בכביש, עצרו את הנהג ושני הנוסעים ובחיפוש שנערך ברכב נמצא אקדח מסוג איירסופט. השלושה הועברו לחקירה במרחב אילת והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

    ג'סר א זרקא: המשטרה פתחה אמש בחקירה עם קבלת דיווח על יידוי אבנים לעבר רכבים בכביש 2 סמוך לג'סר א זרקא. פעולות חקירה מהירות ונחושות הביאו הלילה למעצרם של 2 תושבי המקום בחשד ליידוי אבנים והכנת בקבוקי תבערה. 2 החשודים יובאו מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

    במהלך היממה האחרונה פרצו כ-30 שריפות ברחבי הארץ כתוצאה מאירועי הפרות סדר. השריפות פרצו כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה, הפרות סדר, הבערת צמיגים, והצתות מכוונות. במספר מקרים אף נצפו מציתים על ידי לוחמי האש וקציני המחוז בעת ההצתה. מרבית השריפות היו על צירי התנועה, בסמוך ליישובים ואף סיכן חלק מהם, ובקרבת בסיסים צבאיים.

    לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה פעלו בשריפה בכביש 35 בצומת יהודה הותקפו בירי זיקוקים בכינון ישיר, לוחמי האש שפעלו במקום סיפרו כי תפסו מחסה מחשש לחייהם.

    לוחמי אש מתחנה אזורית בנימין שפעלו בשריפה בין הכפר נעלין לחשמונאים הותקפו גם הם בירי זיקוקים בכינון ישיר, גם במקרה זה לוחמי האש סיפרו כי תפסו מחסה מחשש לחייהם.

    בתוך כך, צוות כיבוי מתחנה אזורית בנימין שהגיע לכבות שריפה באזור נעלין, הותקף על ידי פורעים ערביים. אחד הצוותים זיהה פורעים רעולי פנים שהמתינו להגעתם, עוד צוות זיהה פורעים עם בקבוקי תבערה בצמוד לגדר.

    צוותי הכיבוי הגיעו למקום השריפה ודיווחו מהשטח כי מטח של זיקוקים נורה לעברם. גם מתחנת בנימין דיווח כי נורו לעבר חלונו זיקוקים וללא כל פגיעה.



    0 תגובות