- רדיו קול חי - -

לאחר האיום: מטח כבד לעבר ישראל – בחסדי שמים אין נפגעים | מתעדכן

2:22 – מטח לעבר באר שבע. אזעקות נשמעות בבאר שבע – מזרח. באר שבע – מערב. עומר. באר שבע – צפון. אזור תעשייה עידן הנגב. גבעות בר. להבים. משמר הנגב. רהט והפזורה. תראבין א-צאנע ופזורה. אשל הנשיא. לקיה והפזורה. תפרח.

5 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל ו-7 נפלו בשטחים פתוחים.

1:59 – אזעקה בכרם שלום

1:30 – תושבי יישובים בעוטף עזה קיבלו הודעה על תקיפה מאסיבית של צה"ל ברצועה, בדומה ליום חמישי, שתתבצע בעוד מספר דקות. "בעוד מספר דקות יתבצע גל תקיפות משמעותי של צה״ל שיורגש בדומה ללילה של אתמול", נכתב בהודעה.

00:58 – אזעקות נוספות בנתיבות ויישובי עוטף עזה

00:56 – אזעקות בנתיבות, זמרת, שובה, תקומה וחוות יזרעם.

00:55 – כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על תקיפות של חיל האוויר כעת ברצועת עזה.

00:45 – במד"א מעדכנים כי נכון לרגע זה (00:45), לא התקבלו במוקד החרום 101 של מגן דוד אדום, דיווחים על נפגעים, כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לכ- 10 נפגעים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, ובנוסף לנפגעי חרדה.

00:40 – דיווחים על נפילות של רקטות במספר מקומות ברחבי הארץ. בחסדי שמים אין דיווחים על נפגעים. בכביש 6 לכיוון דרום נצפתה נפילה של רקטה וכך גם בבת ים, בראשון לציון ובצומת גן יבנה.

00:25 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "אחרי שהוסר העוצר על תל אביב, גדודי עז אדין אל-קסאם ירו מטח גדול של עשרות רקטות לתל אביב עם מטח לאשדוד בתגובה על תקיפות המגדלים האזרחים והבתים".

00:09 – בחמאס מממשים את האיום: מטח כבד של רקטות לעבר ישראל. התקפה על הדרום, גוש דן והשפלה. בדקות אלו נשמעות אזעקות בין היתר באשקלון, תל אביב, אור יהודה, פתח תקווה, אשדוד, בני ברק אזור השומרון ויישובים נוספים ברחבי הארץ. 42 רקטות שוגרו לעבר ישראל. כיפת ברזל יירטה חלק מן הרקטות.

23:59 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו בנק מרכזי בשכונת רמאל ברצועת עזה, בו נמצאים כספי הטרור של ארגון הטרור חמאס, וממנו משולמות המשכורות של פעילי הזרוע הצבאית ומנגנוני הארגון.

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

23:48 – לפני זמן קצר, רכב פלסטיני ניסה לדרוס לוחמים במחסום צבאי סמוך לצומת דהרייה שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". כוח צה"ל ששהה בנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי.

22:13 – כוח צה"ל תקף מחסן אמל"ח בתוך בסיס צבאי במסגרת סיכול יכולות מערך הנ"ט של ארגון הטרור חמאס ומנע ירי לעבר מדינת ישראל.

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

22:12 – דובר הג'יאהד האיסלאמי, אבו חמזה, איים הערב: "יש לנו טילים חדשים שהשתמשנו בהם היום במטח לעבר מרכז הארץ בשעה 18:00. יש לנו הפתעות נוספות אשר ידהימו את האויב. מודיע לנתניהו ולהנהגתו הצבאית שהם מחכים לכניסה קרקעית של צהל לתוך שטח הרצועה".

21:53 – ארגון הטרור חמאס מודיע על עצירת הירי לעבר ישראל למשך שעתיים וחידוש הירי בחצות. "על פי הוראתו של מוחמד דף, אנחנו מסירים את העוצר על תל אביב וסביבתה למשך שעתיים בין שעה 22:00 עד 00:00, לאחר מכן הם ימשיכו לעמוד על רגל אחת", נמסר בהודעת ארגון הטרור.

עם זאת, יתכן שחמאס יחדש את הירי עוד לפני חצות הלילה.

21:29 – לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של חאלד מנעמרה, מג"ד אלפרקעין בארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זאת מטרות טרור ברצועת עזה.

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

20:46 – מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

20:31 – דובר צה"ל מעדכן: החל מהשעה 7:00 הבוקר ועד השעה 19:00 הערב זוהו כ-278 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

20:25 – מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את ביתם של תיסר מבאשר, מג"ד קרארה (מרחב חאן-יונס) בארגון הטרור חמאס בחאן יונס, ואת ביתו של עאזי טמאעה, מח"ט מחנות המרכז בארגון הטרור חמאס בדיר אל בלח. הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של הארגון.