שבת בוערת ברחבי הארץ

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on שבת בוערת ברחבי הארץ

    במהלך השבת נורו מאות טילים מרצועת עזה לעבר ישראל, צה"ל תקף מטרות רבות ביניהם בכירים בחמאס ובארגוני הטרור. במקביל נערכו הפרות סדר רבות ביישובים הערביים ובערים המעורבות במסגרתם נעצרו מפרי סדר רבים והוחרם נשק חם. גם בשטחי הרשות הפלשתינית הוצתו אזורים רבים בסמוך לבתי מתיישבים והתקיימו הפרות סדר רבות

    צילום: דוברות כבאות והצלה
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם צאת השבת עדכן דובר צה"ל כי נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 7:00 הבוקר, זוהו כ-278 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כאשר ארבעים מתוכם נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט.

    אמש, באחד מהמטחים הרבים שנורו לעבר שדרות ביממה האחרונה: ספג בניין מגורים פגיעה ישירה. הדירה הייתה ריקה ולא היו נפגעים בגוף. עם זאת, נזק כבד נגרם לרכוש. בלילה, במסגרת אחד המטחים לעבר אשדוד, נפגע בניין מגורים בקומה השישית. גם שם לא היו נפגעים בגוף, אולם 10 תושבים לקו בחרדה. נזק קל נגרם לכמה דירות. לקראת הבוקר נפגע בניין מגורים נוסף בבאר שבע. גם שם נגרם נזק כבד אולם לא היו נפגעים בגוף.

    חיל האוויר השמיד במהלך השבת מגדל רב-קומות שבו היו מטות של כלי תקשורת ובהם סוכנות הידיעות האמריקנית AP וערוץ אל-ג'זירה. בחמאס איימו בתגובה כי "תל אביב תרעד".

    גבר בן 55 נהרג היום במהלך השבת מפגיעה ישירה של רקטה ברמת גן.

    כלי טיס של חיל האוויר הפציצו אחר הצהריים את ביתו של סגן מנהיג חמאס ברצועת עזה, חליל אל-חיה.

    פיקוד העורף הודיע על הארכת ההגבלות בשל ההסלמה עד מוצאי שבועות, יום שני ב-20:30. באזורים הבאים – עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה, דן, ירקון ושרון.

    לפני שעות ספורות מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון. כמו כן, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של חאלד מנעמרה, מג"ד אלפרקעין בארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון. צה"ל ממשיך לתקוף בכל העת מטרות טרור ברצועת עזה.

    ראש הממשלה עדכן את את נשיא ארה"ב בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובפעולות שישראל מתכוונת לבצע. נתניהו הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות שלנו להגן על עצמנו. הוא אמר כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים בהם יש יעדי טרור שמותקפים ע״י צה״ל הם מפונים בטרם ההפצצה.

    במהלך השבת עצרו שוטרי משטרת ישראל עשרות מפרי סדר בכפר וביישובים הערביים ואף החרימו נשק בלתי חוקי שהוחזק על ידם. היישובים בהם נערכו מעצרים: לוד, כפר כנא ושפרעם.

    כמו כן לוחמי אש ומתנדבים ממחוז יו"ש פועלים בשעה זו באירועים שונים, מרביתם כתוצאה מפעילות חבלנית עוינת והצתות. לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית שומרון פעלו לפני זמן קצר בשריפה בסמוך ליישוב הר ברכה. לוחמי האש בלמו את השריפה כחמישים מטרים מקו הבתים. יש חשד להצתה.

    באותה עת לוחמי אש פעלו בשריפה בכביש 55 בין אלפי מנשה למעבר אליהו בעקבות הפרת סדר שהתרחשה במקום. לוחמי אש פעלו בשריפה בכביש 505 בעקבות הפרת סדר במקום.

    גם לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית בנימין פעלו בשריפה שסיכנה בסיס צבאי באזור עפרה. לוחמי אש ומתנדבים פעלו בשריפה במעיין מאיר סמוך ליישוב חלמיש בעקבות צמיג בוער. לוחמי אש פעלו בשריפה בסמוך ליישוב בית אל, במקום היו שישה מוקדי בעירה בעקבות הצתה. גם בגבעת הדגלים סמוך ליישוב טלמון ובין שילה לאחיה בעקבות הצתה.

    גם כבאי תחנה אזורית יהודה פעלו בשריפה בסמוך ליישובים כרמי צור ואדורה כתוצאה מצמיג בוער. לוחמי אש פעלו בשריפה בסמוך ליישוב בית חגי, יש חשד להצתה מכוונת. לוחמי אש מהתחנה פעלו בזירה נוספת שריפה בציר היין בקריית ארבע בעקבות צמיג בוער באירוע הפרת סדר באזור.

    לוחמי אש פעלו בשריפה באוכף המוכתר בסמוך לקיבוץ כפר עציון בעקבות צמב"ר. לאחר מכן הם פעלו בשריפה בסמוך לחוות מעון בעקבות הצתה. במקביל לוחמי אש פעלו בשריפה בסמוך ליישוב בת עין בעקבות זריקת בקבוקי תבערה.

    מפקד המחוז טפסר שיקו בר דב אמר כי "מזה כמה ימים אנו מתמודדים עם עלייה באירועי הפח"ע במחוז. לוחמי האש ערוכים ומוכנים לתת מענה ככל שיידרש. התחנות תוגברו בלוחמים ובאמצעים, וכן משל"ט המחוז ויחידות המתנדבים. אנו בקשב רב לאירועים המתרחשים גם מחוץ למחוז, ונעמוד במשימתנו שהיא: הצלת חיים נפש ורכוש".



    0 תגובות