גורמים צבאיים מעריכים: המבצע יארך שבועות

    קובי פינקלר No Comments on גורמים צבאיים מעריכים: המבצע יארך שבועות

    גורמים באגף המודיעין בצה"ל מעריכים כי המבצע עדיין לא תם. קווי הייצור שנותרו, חיסול בכירי חמאס ונטרול אמצעי השיגור יארכו עוד מספר שבועות

    עזה מופגזת • אילוסטרציה צילום: אלברט צדיקוב, פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר לפני חודש וחצי התריעו באגף המודיעין של הצבא על כך שהולכת להיות הסלמה עד כדי מלחמה סביב ירושלים. ביטול הבחירות, המחסומים בשער שכם, שכונת שמעון הצדיק והעימותים בהר הבית הביאו את אמ"ן למסקנה זו. בצד העזתי היה זה מוחמד דף שנקרא ברשתות החברתיות להציל את המצב, הקריאה הייתה ברורה: למען ירושלים יש נכונות גם למלחמה.

    גם ביום ירושלים השבוע הגיע מידע מדויק. הולך להתבצע ירי על ירושלים. חלק מההכנות הצבאיות הושלם. חלק לא. כיפת ברזל לדוגמא לא נפרסה באזור והאירועים אושרו, וטוב שכך. מכאן הכל התגלגל.

    החמאס ויחיא סינוואר בראשו חשבו שישראל תגיב על הירי בכמה ימי קרב קלים. ההלם מעוצמת התגובה היה עצום וצה"ל למעשה שלל כמעט לחלוטין את שלושת היסודות שעליהם בנה החמאס במשך שנים. הראשון בו הוכה חמאס קשות הוא במערך הייצור וההתעצמות שנוטרל כמעט לחלוטין לפרק זמן ארוך.

    שנית, עשרה בכירים מאד במערך הפיקוד והשליטה חוסלו, כשלשניים מהם אין תחליף בעת הזו. והשלישית והחשובה מכולם השמדת המינהור התת קרקעי לאורך ולרוחב רצועת עזה כולל תאי השליטה מהם יוצאים למתקפה, מהם משוגרות הרקטות תלולות המסלול, מהם מבוצע ירי ומהם מתחיל כל תמרון. מדובר באלפי קילומטרים שעשרות רבות של מחבלים נקברו תחת עיי החורבות אחרי תקיפות הלילה.

    באמ"ן יודעים על לפחות תשעים בכירים שחוסלו בימי הלחימה והמאמץ עכשיו יהיה לנטרל את כל קווי הייצור שנותרו, לחסל עוד ועוד בכירי חמאס, ולנטרל כמה שיותר אמצעי שיגור. לכן לפי ההערכה הלחימה תארך עוד מספר שבועות וגם החמאס ערוך לכך כאשר ההישג הגדול שלו הוא המוכנות להקריב הכל למען ירושלים וככזה הוא נחשב גיבור בעיניי הפלסטינאים והערבים. הישג נוסף לחמאס הוא יצירת הקשר המאפשר אלימות בתוך המדינה סביב ירושלים.

    ומה תהא תמונת הניצחון? מבחינת ישראל שלילת היכולות לחלוטין בשלושת היסודות ואחר כך להיכנס להסדרה למען העם העזתי. לכך צריך זמן ואורך רוח ואת זה יש לצה"ל ויחד עם הגיבוי המלא מקווים שבסוף זה יושג.



    0 תגובות