דרמה פוליטית: בנט הפסיק את המגעים לממשלה עם לפיד

    איתי גדסי 1 Comment on דרמה פוליטית: בנט הפסיק את המגעים לממשלה עם לפיד

    בעקבות המצב המסלים בארץ והמצב הביטחוני, החליט יו"ר ימינה על הפסקת המגעים עם לפיד ומפלגות השמאל וחידש את המשא ומתן עם הליכוד

    Israeli Defense Minister Naftali Bennett delivers a statement to the media in Ariel, in the West Bank, January 26, 2020. Photo by Sraya Diamant/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ????? ???????? ??? ???? ?? ??????? ????? ??? צילום: פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה פוליטית: יו"ר ימינה, נפתלי בנט הפסיק את המגעים להקמת ממשלת מתנגדי נתניהו וחידש את המשא ומתן עם הליכוד. זאת, בעקבות הכאוס ברחבי הארץ והמצב הביטחוני המסלים. לפני זמן קצר אישר זאת גם יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס שאמר שבנט עדכן אותו על הפסקת המגעים, כך אמר בריאיון לערוץ 12.

    צוותי המשא ומתן של הליכוד וימינה נפגשו היום. בנט אמר בשיחות סגורות: "נוכח מצב החירום בערים המעורבות, ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד. דרוש כוח, הכנסת צבא ומעצרים. דברים שאי אפשר לעשות כשנשענים על מנסור עבאס". בנט חותר לממשלת אחדות ומעוניין להביא איתו לממשלה את סער, גנץ ולפיד לממשלה, אך הסיכוי לכך אינו גבוה.

    גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי הסיבה שבנט הפסיק את המגעים עם לפיד ומפלגות השמאל היא בשל החשש שחלק מחברי ימינה לא יתמכו במהלך בסופו של דבר ובראשם, בכירת המפלגה ומי שהכי מקורבת לבנט, איילת שקד. בתקופה האחרונה, מאז הכריז בנט על כוונתו להקים ממשלה עם לפיד – הוא הותקף שוב ושוב על ידי הליכוד והימין וספג, יחד עם חברי מפלגתו, ביקורת ציבורית נוקבת.

    ח"כ עמיחי שיקלי, שהתנגד למהלך של ממשלה עם לפיד, בירך את בנט על הפסקת המגעים: "‏אני מברך את יו"ר הסיעה נפתלי בנט על החלטה אמיצה ומקווה מאד לראות במהרה ממשלה לאומית שתתן תשובה ניצחת לאלימות הערבית המשתוללת".

    ח"כ מיקי זוהר התייחס גם הוא לפרסום: "‏מברך את נפתלי בנט על הורדת האופציה של ממשלת שמאל מסוכנת מהשולחן.
    הוא גילה אחריות ומנהיגות. זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתשמור על אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. אני קורא לך גדעון סער – בוא להקים ממשלת ימין. עוד היום".

    יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר הצהרה בעקבות החלטת נפתלי בנט לחדש את המו"מ להקמת ממשלת ימין: "בנט טועה, אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה. שינוי לא עושים כשנוח אלא כשהדרך נכונה. אמשיך לפעול להקמת ממשלה ואם צריך נלך לעוד בחירות וננצח", אמר לפיד.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הנותן לשכוי בינה להבחין בין שמאל לימין