נתניהו: "אישרתי למפכ"ל להשתמש בכוחות צה"ל"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "אישרתי למפכ"ל להשתמש בכוחות צה"ל"

    ראש הממשלה נתניהו בלוד: "ככל שהדבר יידרש יש למפכ"ל את האישור וההרשאה להשתמש בכוחות צה"ל; כדי לדכא התפרעות צריך להפעיל כוח, הרבה מאוד כוח. אנחנו נפעיל אותו, תוך מתן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולחיילי ולחיילות המג"ב"

    צילום: קובי גדעון/ לע"מ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב בבסיס מפקדת מג"ב בלוד. בדיון השתתפו שר הבט"פ, ראש העיר לוד, המפכ"ל, מפקד מג"ב, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ בפועל, מנכ״ל המשרד לבט״פ, היועמ"ש, ראש השב"כ, מזכ״צ רה״מ ובכירים נוספים.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת המצב: "סיימנו עכשיו קבוצת פקודות, כך אפשר לקרוא לזה עם הגורמים הבכירים ביותר של הביטחון: שר הבט"פ, המפכ"ל, ראש השב"כ, היועמ"ש, מפקד מג"ב ועם גורמים אחרים. המטרה שלנו היא להביא תוצאות ולהביא תוצאות מהר.

    אנחנו צריכים להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל והדבר הזה מתחיל ונגמר בגיבוי לחיילים ולחיילות שלנו, הם יקבלו את מלוא הגיבוי. אנחנו אמרנו להם: 'אנחנו שומעים רחשים של חשש מוועדות חקירה, מחקירות, מבדיקות'. אנחנו ניתן לכם את כל הכלים להגן על עצמכם, להגן על אזרחי ישראל ולמנוע את הפורענות. יש לכם את הגיבוי, אל תחששו. זו הנקודה הראשונה – בעיניי החשובה ביותר.

    עברנו גם על נקודות אחרות וחשוב לי לפרט אותן במהירות: דבר ראשון, יש פה שיתוף פעולה חסר תקדים בין השב"כ, משטרת ישראל והגורמים המשפטיים. כולם מבינים שיש פה אירוע שאינו פלילי רגיל, אף על פי שמשולבים פה הרבה גורמים פליליים. יש פה גורמים שפורעים חוק, פורעים בעצם את המסגרת של מדינת ישראל ולכן מול איום כזה יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים וגם כמובן במעצרים אחרים לפורעים. הכנסנו את הדבר הזה להילוך גבוה, זה הדבר השני.

    הדבר השלישי, זה גיוס של כוחות מילואים שמסתיים ממש בשעות הללו, וגם אפשרות של שימוש בחיילי צה"ל.

    אני הבאתי את הדוגמאות הברורות שהדבר הזה נעשה במדינות אחרות, בארה"ב, בריטניה, צרפת וגם במדינת ישראל. יצחק רבין ז"ל, הביא כוחות צה"ל ביום האדמה בהתפרעויות מסוג דומה לזה שאנחנו רואים כאן: בעראבה, בסכנין, בטייבה ובמקומות אחרים.

    הזכות הזאת שמורה לנו, אנחנו הבאנו עכשיו כוחות צבא לעזור בסגרים, לעזור למשטרה, עכשיו, כמובן במגיפה, בקורונה ואל תשכחו את ההתנתקות. אנחנו משתמשים בכוחות צה"ל למטרות כאלה ולמטרות אחרות. אבל מה מטרה יותר נכונה מאשר הזאת למנוע את ההתפרעויות הללו, את הפורענות והאלימות הזאת?

    לכן, ככל שהדבר יידרש יש למפכ"ל את האישור וההרשאה להשתמש בכוחות צה"ל בדרך המקובלת ומותרת כיום כבר על פי חוק.

    הדבר הנוסף, שימוש באמצעים. המפכ"ל שיחרר כבר אמצעים שונים לפעולה: אלות, רוגרים, מכת"זיות וכל הדברים האלה שמשתמשים בהם לצורך העניין והשימוש הזה מותר כי אין לנו עכשיו איום גדול יותר מאשר הפרעות האלה והדבר החיוני להחזרת החוק והסדר באמצעים האלה.

    חתירה למגע – אנחנו לא מתכוונים להשאיר את האנשים מרוכזים במקבצים. החיילים והחיילות הללו של מג"ב ושוטרי ושוטרות משטרת ישראל יתפרסו בשכונות ובמקומות שצריך להתפרס. חסרים כוחות, זה נכון, בגלל זה אנחנו מביאים כאן גם את החיילים. אבל אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתת לכם את האמצעים, את היכולות, את הפריסה ואת הגיבוי. אלה הדברים החשובים ביותר שאני יכול להגיד.

    אני לא יכול להגיד לכם שאנחנו לא בפני הסלמה. המודיעין שיש לנו אומר שיתכן מאוד שאנחנו נמצא כאן התגברות של האלימות בימים הקרובים, ייתכן שיהיו פה חילופי מהלומות. זה תמיד ככה, כדי לדכא התפרעות צריך להפעיל כוח, הרבה מאוד כוח. אנחנו נפעיל אותו, תוך מתן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולחיילי ולחיילות המג"ב".



    0 תגובות