הנשיא ריבלין: "תמו הימים בהם חמאס פותח באש ומחליט מתי היא תשקוט"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא ריבלין: "תמו הימים בהם חמאס פותח באש ומחליט מתי היא תשקוט"

    נשיא המדינה המשיך את סיורו בדרום ונפגש עם ראשי מועצות אשכול, שדרות ושער הנגב בעוטף עזה: "תמו הימים בהם חמאס פותח באש וגם מחליט מתי היא תשקוט. על ארגוני הטרור להבין שכל מי שיפתח באש נגד אזרחינו יספוג את האש של כוחותינו ואנחנו נשתמש בה ככל שיידרש בנחישות ובאחריות – עד אשר נבטיח את בטחון אזרחינו"

    נשיא המדינה רובי ריבלין צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין סייר היום (חמישי) באשקלון ובעוטף עזה. לאחר סיורו במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון המשיך למועצה האזורית אשכול, שם פגש את ראש המועצה, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין וראש עיריית שדרות, אלון דוידי.

    ראשי המועצות וראש העיר סיפרו לנשיא על המתח של הימים האחרונים והירי הבלתי פוסק בצילו חיים תושבי העוטף. הם הדגישו כי תושבי העוטף נכונים לעמוד בכל תקופה שתדרש אם תביא שקט בסופה וכי הם מפצירים בצה״ל ובדרג המדיני להמשיך ולהכות במחבלים ולשתק את הירי.

    "אנחנו חיים בחזית, תחת אש. גם במבצע הזה אנחנו נלחמים על הבית. על גני הילדים ובתי הספר, על השבילים והשדות. מלחמה על שגרה, על החיים. בימים הכואבים האלה כולנו חשופים, ואתם חשופים במיוחד", אמר הנשיא להנהגה המקומית.

    "אנו נלחמים בארגון טרור אכזרי, קיצוני ורצחני שאינו מקדיש ולו בדל מחשבה לעתידם ורווחתם של תושבי עזה וששם לו למטרה לפגוע ולהשמיד את מדינת ישראל. החמאס מטפח בסיסי טרור בבתי חולים, במסגדים, בבתי ספר, במגדלי מגורים. הוא ממשיך להשקיע את מרצו בהתחמשות צבאית, בבניין מנהרות, ובתכנון מתקפות רצחניות נגד מדינת ישראל. איננו שאננים, המערכה איננה קלה, אבל אנחנו נחושים להגיע, להכות באויב מכה קשה וחותכת".

    הנשיא פנה לציבור וביקש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ולכוחות הביטחון: "קיר הברזל שבנינו, יחד עם כיפת ברזל שלנו, מגנים על תושבינו מפני מבקשי רעה. אבל ההגנה הזאת איננה מלאה, והיא לא תהיה מקיפה, ללא המשמעת של אזרחי ישראל בעורף. ההישמעות להנחיות פיקוד העורף הכרחית לביצור הגנתנו ולמניעת אובדן חיים".

    "בימים האחרונים שוחחתי עם מנהיגים ברחבי העולם, והבהרתי להם שאנחנו תובעים מהם תמיכה בישראל, תמיכה בזכותנו להגנה על שלום אזרחנו, ותביעה מהחמאס, לקבל אחריות על מעשיו ועל חיי התושבים. מחבלי החמאס לא העלו בדעתם את הנזק והפגיעות שיגרמו להם בעקבות הנחישות שלנו. תמו הימים בהם חמאס פותח באש וגם מחליט מתי היא תשקוט. על ארגוני הטרור להבין שכל מי שיפתח באש נגד אזרחינו יספוג את האש של כוחותינו ואנחנו נשתמש בה ככל שיידרש בנחישות ובאחריות עד אשר נבטיח את בטחון אזרחינו כולם, בכל רחבי הארץ, בלי קשר למידת הקרבה שלהם לגדר".

    "לא ניתן לאף אחד להבעיר את חלקת האלוהים הזאת. זו אחריותה ומחוייבותה של מדינת ישראל בסבב הזה, וגם בימים שלאחריו", אמר הנשיא.

    גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול שאירח את המפגש אמר: "זכינו לביקור מחבק ומחזק של נשיא המדינה בשיאה של מערכה קשה ותחת ירי טילים אינטנסיבי. כהרגלו, הנשיא מגיע לעמוד לצד התושבים שנתונים תחת אש כאחד האדם. זה לא מובן מאליו. אנו מעריכים זאת ומודים לו על התמיכה והאהבה העצומה. אנו עוברים ימים לא פשוטים אך נגלה אורך רוח וניתן את מלוא רוח הגבית לצה״ל להשלמת המהלך הצבאי עד להשגת היעדים, זאת בתנאי שאלה יביאו לשינוי המאזן ולא נחזור לאותה מציאות בה היינו".



    0 תגובות