תקיפה עוצמתית ברצועה; תושבי העוטף מתבקשים להישאר במרחב המוגן | מתעדכן

    קובי פינקלר No Comments on תקיפה עוצמתית ברצועה; תושבי העוטף מתבקשים להישאר במרחב המוגן | מתעדכן

    תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה | דיווחים על תקיפה עוצמתית במיוחד של צה"ל ברצועת עזה | בת 80 נהרגה בדרכה למרחב המוגן | מטח כבד נוסף לעבר יישובי הדרום | במקביל, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון שנחתו בים | גורם ביטחוני אומר כי מלאי הדלק ברצועת עזה אוזל וצפוי להספיק עד יום ראשון | כ- 160 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל זוהו מאז הבוקר | צה"ל תקף עשרות מטרות ומספר פעילי טרור במהלך היום

    עזה צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1:30 – מטח לעבר אשדוד ויישובים סמוכים

    1:18 – דיווח ראשוני על נפילה באשקלון ככל הנראה ללא נפגעים. במקביל, הפסקת חשמל באזורים נרחבים בעיר.

    צילום: תיעוד מבצעי כב"ה

    1:16 – צבע אדום בנתיב העשרה, כרם שלום ויבול

    1:09 – מטח לעבר אשקלון. ‏הזרוע הצבאית של חמאס: שיגרנו כ-50 רקטות לאשדוד ואשקלון.

    1:06 – ארה"ב הסכימה לקיים דיון במועצת הביטחון של האו"ם על המצב בעזה, ביום ראשון.

    1:04 – מטח כבד של רקטות לעבר באר שבע.

    1:00 – מטח כבד של רקטות לעבר אשדוד, גן יבנה, נתיבות ואזורים נוספים בעוטף עזה והדרום. כיפת ברזל מיירטת את רוב הרקטות.

    00:50 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "האויב הנפשע מבצע "תקיפות תצוגה" שתכליתן לזרוע הרס וחורבן. המניע מאחוריהן הוא חוסר יכולתו להתמודד עם ההתנגדות. התקיפות לא משפיעות על ההתנגדות בדבר".

    00:45 – דובר צה"ל: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

    00:43 – מטח נוסף של רקטות לעבר יישובי הדרום

    00:31 – ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה: "אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס, אנחנו עושים זאת ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש".

    00:17 – דובר צה"ל: כוחות אוויריים וקרקעיים של צה״ל תוקפים כעת ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך. בעזה מדווחים על תקיפות עוצמתיות במיוחד. תושבי עזה כתבו ברשתות: "צה"ל משתגע". שמי עזה הוארו מעוצמת התקיפות והדי הפיצוצים נשמעים היטב ברצועה. הפלסטינים מדווחים על למעלה מ-150 תקיפות בשעה האחרונה.

    00:02 – מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מספר מבנים בהם מאוכסנים אמצעי לחימה רבים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי. אחד ממחסני האמלח שהותקפו, היה בביתו של פעיל מהמערך הימי של ארגון הטרור חמאס.

    23:51 – צה״ל תקף שני מבנים של יחידת הסייבר של חמאס. במהלך הימים האחרונים וכחלק ממאמץ המהלומות הרב ממדי, תקף צה״ל באמצעות מטוסי קרב מבנים של יחידת הסייבר של חמאס בעיר עזה, שאותרו והופללו בפעילות משותפת של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ואגף המודיעין.

    23:45 – נקבע מותה של אישה בת 80 שנפצעה קשה בשתולים בדרכה למרחב המוגן.

    אהרון זנו חובש באיחוד הצלה סיפר: "לדברי בני המשפחה היא החליקה ונחבלה בראשה כשמיהרה למרחב מוגן בעקבות האזעקה. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות בסיוע פרמדיק שנאלץ בתום מאמצי ההחייאה לקבוע את מותה".

    11:40 – בשעה האחרונה, צה"ל זיהה ותקף שתי חוליות נ״ט נוספות במרחב רצועת עזה. החל מהבוקר, סוכלו סך הכל שבע חוליות נ"ט.

    22:00 – מטח כבד נוסף לעבר אשדוד ואשקלון. בחמאס טוענים שירו כ-90 רקטות לעבר ישראל בדקות האחרונות, בצה"ל טוענים שמדובר בפחות מ-80.

    יירוטים בשמי אשדוד

    צילום: פלאש 90

    מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מטה מנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס, אשר בו מאוחסנים אמצעי לחימה. כמו כן, במטה נמצאים משרדו של ראש ביטחון הפנים של רפיח ומחלקות נוספות.

    9:42 – זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל. דובר צה"ל מסר כי לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.

    9:15 –  עדכון: החל מהבוקר, אוגדת עזה איתרה וסיכלה למעלה מחמש חוליות ומשגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס. באמצעות מודיעין מדויק, יכולות אש קטלניות מהאוויר ומהקרקע וסגירת מעגלים מהירה, הצליחה חופת האש של אוגדת עזה למנוע בשעות האחרונות למעלה מ-5 פיגועי ירי נ"ט לעבר מדינת ישראל. במהלך התקיפות הושמדו משגרי נ״ט והותקפו חוליות של פעילי חמאס.

    חוליות הנ"ט של ארגוני הטרור הותקפו באזורים שונים לאורך ולרוחב רצועת עזה ובין היתר בעיר עזה, חאן יונס, בית חנון, שג'אעיה וג'באליה.

    סיכול החוליות ומשגרי הנ"ט

    צילום: פלאש 90

    המטרות שהותקפו

    מפקד מכלול תקיפות הנ"ט באוגדת עזה

    צילום: פלאש 90

    גורם ביטחוני אומר ל'קול חי' כי מלאי הדלק ברצועת עזה אוזל וצפוי להספיק עד יום ראשון. הגורם אומר שעברו מאספקת חשמל של 16 שעות ביום לחמש בלבד. כמו כן, נאמר כי ברצועה עוברים לאספקת מים של פעם בארבעה ימים.

    צור גולדין, אחיו של החייל הדר גולדין ז"ל מתח היום ביקורת חריפה על דובר צה"ל והמטכ"ל: "אני עוקב אחרי דובר צה"ל והמטכ"ל כל ימי המבצע ועד לרגע זה לא נאמרה אפילו מילה אחת על השבת הדר ואורון, חיילי צה"ל שהושארו בשדה הקרב. זו פשיטת רגל של נאמנות מפקדי צה"ל לחייליהם והתפשטות מערכי צה"ל. אסור לנו להשלים עם זה ואסור לסלוח. השארתם חיילים מאחור".

    19:35 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו אתר מרכזי לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, ומוצב צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור, המהווה גם הוא אתר מרכזי לייצור רקטות. שני האתרים הותקפו במרכז רצועת עזה. בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום מספר אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה לאורך רצועת עזה.

    19:29 – שר הביטחון, בני גנץ, אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

    19:14 – נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00 הבוקר, זוהו כ- 160 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

    18:44 – מטח כבד של רקטות לעבר באר שבע ויישובי הנגב. בין היתר לעבר לקיה והפזורה. שגב שלום והפזורה. באר שבע – צפון. באר שבע – מזרח. נבטים. אבו-תלול והפזורה. מולדה, אל-סייד והפזורה. עומר. תל שבע. אום בטין והפזורה.

    18:40 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדה לשיגור רקטות ארוכות טווח של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

    18:28 – לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן.

    17:48 – מטח נוסף של רקטות לעבר ישראל. אזעקות צבע אדום בעוטף עזה ובישובים במערב הנגב.

    17:38 – דובר צה"ל מעדכן כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מתחם צבאי של מטה המודיעין. במוצב נמצא חמ"ל התצפיות הראשי של הארגון. בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור חמאס. "צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש".

    צילום: פלאש 90

    17:23 – כלי טיס של צה"ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג'בלייה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות. בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות, של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

    תקיפת הדירה המבצעית של סגן מפקד הגדוד

    צילום: פלאש 90

     

    תקיפת הדירה המבצעית של מפקד הפלוגה בגדוד סג'עייה

    צילום: פלאש 90

    17:00 – בצה"ל מסכמים מספר ימים של תקיפות מאסיביות ברצועה ואומרים כי ארגוני הטרור העזתיים ספגו מכה קשה מהפעילות המואצת של של חיל האוויר: תקיפת מספר רבי קומות, עשרות מנהרות, בורות שיגור ופעילי טרור | בצה"ל אומרים כי רוב מערך הייצור של הרקטות הושמד.

    16:20 – במד"א מעדכנים כי החל משעות הבוקר ועד לשעה זו החובשים והפרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-19 נפגעים כתוצאה מירי הרקטות מעזה, בהם: 11 נפגעי גוף, מהם 2 במצב קל שנפגעו מרסיסים, 9 שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, מהם ילד בן 7 שנפגע באורח בינוני בגפיים מדלת זכוכית שהתנפצה ו-8 קל. 8 נפגעי חרדה טופלו ופונו לבתי החולים ע"י צוותי מד"א.

    16:10 – צה"ל מעדכן כי תקף מאז הבוקר 8 חוליות של משגרי נ"ט ברחבי רצועת עזה.

    בתוך כך, בצה"ל החליטו על עוצר יציאות לכל המערך הלוחם. בנוסף, צה"ל מגייס 7000 אנשי מילואים כעיבוי למערך הלחימה מתוכם השלמות למערכות הלחימה ועוד מחצית לעיבוי פיקוד העורף והזירה המבצעית.

    16:05 – שריפה פרצה כתוצאה מנפילת רקטות באחד מיישובי מערב בנימין. צוותי הכבאות שהגיעו למקום זיהו במהרה את נקודות השריפה, ופעלו על מנת למנוע התפשטות.

    צילום: דוברות כבאות והצלה

    15:48 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר, הפיל צה"ל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה.

    15:42 – אזעקות נוספות בעוטף עזה

    15:38 – תושבי אחד היישובים בעוטף עזה התבקשו להישאר סגורים בבתיהם מחשש לאירוע ביטחוני חריג, פרטים נוספים בבדיקה.

    15:29 – לוחמי יחידת מגלן של צה"ל תקפו משגר טילי נ"ט של ארגון הטרור החמאס, שמוקם בבניין מגורים רב קומות בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל ציין כי חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. "צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש", מסר דובר צה"ל.

    צילום: פלאש 90

    15:00 – כלי טיס בלתי מאויש חדר מרצועת עזה והתפוצץ סמוך לאחד היישובים. אין נפגעים.

    בשעה 14:33 החלו להישמע אזעקות בכל רחבי גוש דן, השפלה, לכיש, במרכז הנגב ובעוטף עזה. מטח כבד של כמאה רקטות שוגר לעבר ישראל, מערכת כיפת ברזל ביצעה 10 יירוטים מוצלחים. דיווחים על נפילות בתל אביב וביישוב בסמוך לפתח תקווה ובמספר מוקדים נוספים.

    דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה מסר לאחר שיגור המטח: "בהנחיית רמטכ"ל חמאס, מחמד דף שיגרנו את רקטות עיאש 250, לעבר שדה"ת רמון הנמצא במרחק 220 ק"מ מעזה. השיגור בוצע למען ניצחון ירושלים וכחלק מהתגובה על חיסול בכירינו באמצעות פרי פיתוחם שלהם".

    מהמשטרה נמסר: כוחות משטרה פועלים לאיתור זירות במושב זוהר בעקבות דיווח על מספר מוקדי נפילות טילים באזור, ייתכן גם פגיעה בבית, כמו כן ישנו דיווח ראשוני על חשש לפצועים.

    בחמאס הוציאו הודעה שבה הם מזהירים את חברות התעופה הבינלאומיות מלטוס לישראל מחשש שיפגעו. בהודעת הרזוע הצבאית של חמאס איימו על ישראל ומסרו: "אין לנו קווים אדומים או כללים במאבק למען אל-אקצא והגנת עמנו".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בעמדת סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ. "זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו – להשיב את השקט למדינת ישראל", אמר נתניהו.



    0 תגובות