המענה החוקי לפורעים הערבים: שלילת אזרחות ועונשי מאסר כבדים

    איתי גדסי 2 Comment on המענה החוקי לפורעים הערבים: שלילת אזרחות ועונשי מאסר כבדים

    יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיש 2 הצעות חוק שיעניקו הרתעה אל מול הפורעים הערבים בעכו, בלוד ובכל רחבי הארץ. על פי הצעת החוק: בעת פעולה ביטחונית, אזרחים שישתתפו בהפגנות ויפגעו ברכוש או בנפש יסתכנו בשלילת אזרחות או עונשי מאסר כבדים | ח"כ זוהר: "אם לא נייצר גורמי הרתעה מיידים, זה עלול להגיע לאסון כבד"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שיאי האלימות והפרעות חסרי התקדים שנשברים בכל רחבי הארץ מצד פורעים ערבים ישראלים אלימים שאף הביאו למותם כמעט של יהודים בימים האחרונים, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיש היום (חמישי)  2 הצעות חוק לשלילת אזרחותם ולעונשי מאסר כבדים של מתפרעים.

    מדובר בעוד כלים הרתעתיים-מניעתיים שיעניקו למדינה ולכוחות הביטחון כלים חשובים לטיפול באירועים אלימים המתרחשים בזמן מבצע ביטחוני נרחב במטרה לפגוע בסדר הציבורי.

    בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "הצעה זו באה על רקע מעורבותם של אזרחים ישראלים בהתפרעויות אלימות שגרמו נזק לגוף ו/או לרכוש הציבור בעת התקפות טילים על מדינת ישראל המהוות אירוע ביטחוני רב מערכתי".

    עוד נכתב בדברי ההסבר כי "הקשר בין הזכות לאזרחות ישראלית ונאמנות למדינה הוא קשר בלתי ניתן לניתוק. מוצע כי לשר הפנים ו/או בית המשפט ולרשות מנהלית, תהיה הסמכות לבטל את אזרחותו הישראלית של אזרח שנטל חלק בהתפרעות אלימה".

    "מטרת ההצעה להרתיע כל אזרח ישראלי מלהשתתף בהתפרעות אלימה בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי ולגרום נזק לגוף או לרכוש", נכתב בהצעה.

    יו"ר סיעת הליכוד – ח"כ מיקי זוהר שיזם את ההצעה קורא לכל חברי הסיעות המרכיבות את כנסת ישראל לתמוך בהצעת החוק: "זו הדרך לתת את הכלים למדינה ולאנשי הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי, כלי חשוב שיעזור לנו להתמודד עם המתפרעים האלימים שיוצרים הרס ופוגעים באזרחים מבלי לחשוש בזמן לחימה. אם לא נייצר גורמי הרתעה מיידים כנגד כל מי שמנסה לפגוע בביטחון המדינה מבחוץ ומבפנים, זה עלול להגיע לאסון כבד", אמר זוהר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מזה החוק המפגר הזה?
      אזרחים יהודיים יגנו על עצמם כי המשטרה לא עושה כלום והם יקבלו על זה גם עונש?
      מנסגר זוהר? גם אתה נשבת בידיי השמאל? אתה אחד חזק שלא מפחד מהם! ממך הכי לא ציפיתי!
      אינלי בעיה בחוק הזה שיחול רק על הערבים!
      מזה תושבים מוסרים את נפשם ואין צבא, אין משטרה, אין מכבי אש ובמקום טקסי גבורה יקבלו עונש?

    2. 1

      מה פתאום מאסר שיאכלו על חשבוננו, רק גרוש לסוריה להם ולמשפחותיהם. שירגישו טוב עם האחים המוסלמים המופרעים שלהם, אסד כבר ידע לתת להם טיפול נמרץ אם יש להם תלונות.