- רדיו קול חי - -

האנרכיה בלוד נמשכת: מחבל ערבי דקר יהודי בדרכו לתפילה

לאחר תקיפות היהודים במהלך הלילה בלוד, וביצוע ירי לעבר בתים וקבוצות יהודיות בעיר, הבוקר (חמישי) ערבים ארבו ליהודי בלוד שהיה בדרכו לתפילה ברחוב אלשוילי ואחד הערבים דקר אותו בגבו, היהודי שהיה עטור בתפילין וטלית היחל להיאבק עם התוקף הערבי שנמלט מהזירה. היהודי בן 20 פונה במצב קל-בינוני.

מהמשטרה נמסר: לפני זמן קצר התקבל דיווח על בחור בן 34 שנדקר בפלג גוף עליון סמוך לשוק בלוד ע"י חשוד שנמלט. הפצוע פונה ע"י לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה צפוי להגיע כעת לחפ"ק המשטרתי בלוד.

לוד הלילה | פלאש 90

אתמול משעות הערב פעלו לוחמי מג"ב במספר מוקדים של הפרות סדר והתפרעויות בלוד שכללו זריקות אבנים, ירי זיקוקים, השלכת בקבוקי תבערה, הבערת צמיגים, הצתות ונגרם נזק רב ברחבי העיר.

לוחמי מג"ב פעלו במוקדים השונים בעיר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובמהלכן עצרו 29 מפירי סדר.

עו"ד נתי רום, הגיב בחריפות לדבריו של מפקד מחוז מרכז במשטרה משה ברקת, שהתבטא כי המצב בלוד סביר, "המצב בלוד בהחלט סביר" הלו מה זה תרבות השקר והרקבון הזה? למה שקצין משטרה יתנהל ככה?" כתב עו"ד רום, שהיה כל הלילה ברחבי העיר לוד, טיפל כחובש בפצועים, וסייע כעו"ד מטעם ארגון חוננו לעצורים בתחנת המשטרה".

רום סיפר "כל 5 דקות ירי מאסיבי של מחבלים רק בשעות שהייתי שם עשרות בקתבים, 50 אחוז מהמשפחות היהודיות ברחו, בתי כנסת נשרפו כליל, 5 פצועי דקירה ו-3 מירי ניידות בוערות בעיר, שמישהו יציל אותנו ממפקדים כאלה." הוסיף רום.

בהמשך, לאחר לילה עמוס בטיפול בהפרות הסדר ברחבי העיר, לוחמי מג"ב יצאו לסבב מעצרים בעיר לוד בשעות הלילה המאוחרות על מנת למצות את הדין עם אלו שהפרו את הסדר והתפרעו. במהלך סבב המעצרים נעצרו עוד 7 חשודים.

במשטרה אומרים כי המפקדה המשימתית שהתחילה אמש נותנת את אותותיה ולוחמי מג"ב ימשיכו בביצוע מעצרים במוקדי האלימות במטרה להחזיר את הביטחון לאזרחים.