מרן הראש"ל על אירועי האלימות: "אין שום היתר לקחת את החוק לידיים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מרן הראש"ל על אירועי האלימות: "אין שום היתר לקחת את החוק לידיים"

    לאור אירועי האלימות במספר מוקדים ברחבי הארץ, כנגד עוברי אורח מבני המגזר הערבי, הראש"ל הגר"י יוסף יוצא בתוקף כנגד האלימות. ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא למפגינים לחדול ממעשיהם, "אנחנו לא כמוהם. אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה"

    מרן הראש"ל רבי יצחק יוסף צילום: פלאש90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הפרעות שביצעו פורעים ערבים כנגד אזרחים יהודים, החלו התארגנויות של יהודים לתקיפות יזומות כנגד עוברי אורח מהמגזר הערבי במספר מוקדים ברחבי הארץ.

    עכו: כוחות משטרה ולוחמי יס״מ פועלים כעת סמוך לכיכר אגד בעכו בעקבות התקהלות של עשרות מפגינים שהחלו ביידוי אבנים מאסיבי לעבר השוטרים. בתוך כך, מס׳ מפגינים תקפו אזרח במקלות ואבנים כאשר עפ״י גורמי רפואה האזרח נפצע באורח אנוש וכעת מבצעים בו פעולות החיאה.

    בטבריה החלו התפרעויות, כתוצאה מפגיעה שוטר פונה עם חבלה בראש למיון, מצבו מוגדר קל.

    בבת ים: עשרות החלו להתפרע בטיילת בעיר ולתקוף עוברי אורח מהמגזר הערבי.

    הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף אמר בתגובה לאירועי האלימות: "אזרחי ישראל החפים מפשע מותקפים על ידי ארגוני טרור, הדם אמנם חם, הלב סוער, המראות קשים. אבל אסור לנו להיגרר לפרובוקציות ולפגיעה באדם או ברכוש".

    הרב הבהיר כי "על פי תורת ישראל אין שום היתר לקחת את החוק לידיים ולפעול באלימות, יש להותיר את מלאכת השבת הסדר על כנו לידי משטרת ישראל שזהו תפקידה. עלינו להיות אור לגויים ולא חלילה להיפך".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה: "אחיי היהודים. חדל. אנחנו לא כמוהם. אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה. הגנה עצמית מול טרור ופורעים כן, אלימות יזומה והרס רכוש בשום אופן לא. אסור להידרדר לאנרכיה".

    ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) בתגובה לתיעודי ההתפרעויות בבת ים: "‏יהודים לא מתנהגים כך. חדל. אסור לנו להגיע לאנרכיה כזו. הגנה עצמית חשובה, אך התפרעות זו לא הדרך".

    יו"ר עוצמה יהודית מסר בתגובה להפגנות היהודים בלוד, בת ים, טבריה ועכו כי: "מי שאחראי לאירועים זו המשטרה שגילתה אוזלת יד בטיפול בטרור של התנועה האיסלאמית, והביאה את ההמונים לצאת לרחובות".

    לדברי בן גביר: "עם ישראל יוצא להפגין לאחר שנוכח לדעת כי המשטרה הפקירה את תושבי לוד. כאשר הציבור חש בחוסר ביטחון ומערב פרוע הוא לוקח יוזמה ומרים את החוק מהרצפה. האחריות לאירועים הללו מוטלת אך ורק על מי שהפקיר את תושבי לוד היהודים".

    בן גביר הוסיף: "אני דורש מהמשטרה להתחיל לעבוד ולפעול מול הטרור של התנועה האיסלאמית וחבורות הפורעים שמאיימים על חיי היהודים בלוד, שורפים בתי כנסת ותוקפים יהודים".



    0 תגובות