ערר למחוזי: לשחרר את עצורי לוד שהגנו על עצמם

    אתר קול חי No Comments on ערר למחוזי: לשחרר את עצורי לוד שהגנו על עצמם

    בית המשפט המחוזי מרכז ידון היום בערר שהגיש עו"ד עדי קידר בדרישה להורות על שחרורם של שלושת העצורים שנעצרו לאחר שהגנו בגופם על חיי אזרחים יהודים בלוד | ראש העיר לוד ל'קול חי': "התפרעויות שמזכירות את ליל הבדולח" | ח"כ בן גביר: "גם במשפט הפלילי וגם הבינ"ל מותר לירות במי שזורק אבן או בקבת"ב"

    אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיש היום (רביעי) ערר לבימ"ש המחוזי בלוד, בדרישה להורות על שחרורם של שלושת העצורים שנעצרו לאחר שהגנו בגופם על חיי אזרחים יהודים בלוד. הערר מופנה כנגד החלטת בימ"ש השלום בראשל"צ אשר האריך אמש (שלישי) את מעצרם ביומיים.

    בערר כתב עו"ד קידר כי "העוררים נעצרו אתמול בהקשר לארוע מליל אמש במהלכו נאלצו לעשות שימוש בנשק לנוכח התפרעות חסרת תקדים ומסכנת חיים של ערבים. יש לציין כי המצב בעיר לוד רק מחריף בין היתר לאור אזלת היד של המשטרה אשר מפקירה את האזרחים ורכושם כפי שהיה גם במקרה זה. בעיר הוכרז מצב חירום", נכתב.

    עו"ד קידר תיאר בערר את המצב בעיר שהוביל לאירוע "במהלך הלילה נערכו פרעות בעיר שכללו הצתות של מבני ציבור- משטרה, בתי כנסת וישיבות, בהמשך להפס"ד דומה שמתרחש כבר מספר חודשים. זירת הארוע היא מתחם סגור בו מתגוררים יהודים בלבד. לאור המצב נערכו האזרחים לשמירה על המקום. בהמשך הלילה הגיע המון ערבי והחל לידות אבנים באופן מסכן חיים ומטווח קצר, העורר 1 ואחרים התקשרו למשטרה וזו לא הגיע במשך למעלה מחצי שעה. הפורעים שחשו באזלת היד הסלימו את התקיפה בדמות ידוי בקבוקי תבערה, רוגטקות וכדומה דבר שהגביר את סכנת החיים. לכל אורך ההתפרעות הנ"ל המשטרה בוששה מלהגיע".

    עו"ד קידר ציין כי העצורים מלח הארץ, וכי עד כה לא נעצר אף פורע ערבי "העוררים שהינם מלח הארץ אשר חרפו נפשם בשמירה על בטחון התושבים דבר שלא נעשה על ידי המשטרה. טעה ביהמ"ש שהתעלם מאזלת היד של המשטרה ומהעובדה כי עד לרגע זה לא נעצר אף פורע ערבי. משפחותיהם של העוררים אשר מצויים תחת מתקפת טרור זקוקים להם פיזית ונפשית והותרתם מאחורי סורג ובריח היא מעשה נפשע של המשטרה שמעביר מסר מתירני כלפי הפורעים הערבים".

    לסיום, דרש עו"ד קידר את שחרורם המידי של העצורים. בימ"ש המחוזי מרכז בלוד ידון בערר היום בשעה 14:30 בצהריים.

    ח"כ איתמר בן גביר, אמר אמש בריאיון לכתב 'קול חי' שימי ברוורמן: "לא יכולתי להרדם כי יש כאן ילדים ונשים וראיתי שריפת בתי כנסת והרגשתי שאני חייב להגיע לכאן. ראש הממשלה הגיע ונתן הצהרות חשובות אבל צריך מעשים, לא רק הצהרות. גם במשפט הפלילי וגם הבינ"ל מותר לירות במי שזורק אבן או בקבת"ב".

    צילום: Nati Shohat/FLASH90

    ראש עיריית לוד, יאיר רביבו אמר ל'קול חי': "ההתפרעויות מזכירות לנו את ליל הבדולח. הפורעים הולכים בכל מקום ושוברים, מנפצים ומציתים שפרי תורה, בתי כנסת וכל מה שנקרה בדרכם. זה דבר שלא יכול לקרות במדינת חוק ובפרט לא בעיר במרכז הארץ. יש פה תגבור מאסיבי של כוחו מג"ב ואני מציע לפורעים להזהר ולציבור היהודי לא לקחת את החוק לידיים".

    צילום: Nati Shohat/FLASH90


    0 תגובות