כולנו כאחד בלב אחד \\ מירי שניאורסון

    ארי טננבוים No Comments on כולנו כאחד בלב אחד \\ מירי שניאורסון

    השמיים אדומים והארץ בוערת: בכבישים כולם ממהרים, היעד הוא להגיע הביתה למקום מבטחים | "הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל" | ״אנחנו לא ניתן להם לנצח אותנו״ אומרת לי מיכל בנחישות בשיעור תורה | מירי שניאורסון במאמר על הפרשה

    צילום: פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אני חוזרת מאירוע נשי לנפלאות. השמיים אדומים והארץ בוערת. בכבישים כולם ממהרים, היעד הוא להגיע הביתה למקום מבטחים. "הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל". ״אנחנו לא ניתן להם לנצח אותנו״ אומרת לי מיכל בנחישות. ״נמשיך להתאחד יחד ללמוד תורה״, היא משכנעת את עצמה ואותי. ואני שמחה שלמרות ההיסוס והפחד יצאתי להעביר את הבשורה, בשורת הגאולה – עוד רגע קט וכבר משיח בא!

    בשיעור עצמו – למרות האזעקות, הנפילות והיירוטים, ההקשבה הפעילה הייתה בשיאה. פתאום הרגשתי שהשטח בוער, הרגשות סוערים בקרב קבוצת הנשים שהגיעה להתאחד סביב התורה כהכנה לחג השבועות. החלטתי לעצור את האש לפני שתעלה, ובמקום שהדמעות יכבו אותה נכניס למרחב הנשי האינטימי שנוצר רוח חדשה ומעוררת. ״עכשיו״ שמתי יד על הכתף השחוחה של אחת הנשים, "עכשיו תספרי לנו על הרגע שבו יצאת לדרכך החדשה״. היא הביטה בי בשאלה, והרחבתי ״עכשיו, ספרי על מה שקיבלת מהרבי״. מיד אורו פניה וכמה רגעים אחרי כן האווירה בחדר השתנתה והמנחה תיארה לפרטי פרטים את הפגישה שלה עם הרבי. לבסוף, כאשר נשאלו החברות על אירוע מרומם שאירע השבוע, חזרו אט־אט הנשימות והנשמות לחדר.

    כולנו בציפייה דרוכה לראות איך ממשיכה מגמת החמאס בארצנו הקטנטונת למודת הסבל והזעם. לפי זה נחליט אם ניפגש או נחזור למנעמי הזום, והשאלות ממשיכות להגיע. "מה עוד יביא ה׳ עלינו כדי שנבין, כדי שנזוז ונשנה כיוון?"

    למען האמת זה תמיד מתחיל טוב, בעצם… מתחיל נורא. מאי שם, כלומר מהמזרח, מתרגשת עלינו צרה או אסון נורא כמו הקורונה שהפילה חללים, אסון מירון שנהרגו בו מ״ה קדושים, ועכשיו מה? החמאס משתולל ומזכיר לנו שהוא כאן. תראו מה קורה שרק התחילו לדבר על ממשלה עם פלסטינים. כמו שהרבי אומר: עצם הדיבור משפיע ונותן להם מקום וקיום.

    לעומת הדיבור שלהם, לנו יש הדיבור שלנו: שלוש פעמים ביום אנחנו מברכים, מתפללים, בלחש ובלב, ומבקשים "ברכנו אבינו… באור פניך…", ובתוך הבקשה נמצאת כבר הדרך – כולנו כאחד.

    ואכן במיוחד בתקופה זו, המחויבות העמוקה והאמיתית היא להבין ובעיקר לעשות. כולנו כאחד.
    כל מה שעובר עלינו הוא מפני שאנו מפורדים ומחולשים, והאויב מבית ומחוץ מנצל זאת בקלות רבה. אם נהיה מאוחדים וחזקים לא תהיה זכות קיום לשום אויב. לא מבית ולא מחוץ…

    בזמן שאויבינו ושונאינו מנסים ח"ו בכל הכוח, נתאחד ונתחזק בביטחון בה' ששומר על עם ישראל וארץ ישראל, נוסיף בתורה ותפילה, תהלים וצדקה, ונזעק ונבקש מעומק הלב ומתוך שמחה את הגאולה ומשיח עכשיו. חשוב גם להפיץ את בקשתו הגדולה של הרבי מליובאוויטש – שכל עם ישראל, ובמיוחד הילדים והילדות כולל התינוקות, יגיעו בחג השבועות לשמיעת עשרת הדברות.



    0 תגובות