רוכשים דירה מקבלן או מיזם?

    עפר גדנקן No Comments on רוכשים דירה מקבלן או מיזם?

    ד"ר חיים זיכרמן – ראש בית הספר לנדל"ן בקריה האקדמית אונו מציג רשימה קצרה של זכויות בסיסיות שחשוב לכם לדעת

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    • ערבות חוק מכר היא חלק חיוני בתהליך רכישת הדירה, משום שמדובר בכלי מרכזי לשמירת זכויותיהם של הרוכשים. ערבות בנקאית ניתנת מטעם היזם לרוכש הדירה, במה שאמור להיות מעין ביטוח לכסף שהאחרון משלם תמורת הדירה, לפני שנרשמה לטובתו הערת אזהרה בטאבו או נחתם הסכם החכירה בין הרוכש לרשות מקרקעי ישראל )במקרה שהפרויקט מוקם על קרקע חכורה(.
    • הערבות ניתנת על פי החוק, ויזם מחויב למסור אותה לרוכש, כתנאי לקבלת יותר מ 7%- מהתמורה על הדירה. אמנם החוק קיים משנת 1974 , אך רק בעשור האחרון, לאחר קריסת חברת ‘חפציבה’ הורחבה ההגנה על הרוכשים באופן משמעותי.
    • חוק מכר דירות הוא החוק שמעגן את אחריות הקבלן על הנכסים שבנה. חוק המכר נועד להגן על רוכשי הדירה מפני בנייה רשלנית, שלא לפי תוכנית הבית או שלא לפי תקנות הבנייה והבטיחות השונות. חוק זה מאפשר לרוכשי נכס לתבוע מהקבלן נזיקין – תיקון הנזק או פיצוי כספי מתאים – עבור ליקויי בנייה או תקלות שמתגלות בנכס לאחר קבלת הבית בתחום תקופת בדק.
    • התקופה המכונה ‘תקופת בדק’ נעה בין שנה לשבע שנים מזמן המכירה, בהתאם לליקוי שנמצא: משך אחריות הקבלן לגבי ליקויים שונים מפורטות בחוק. כך למשל, האחריות על שקיעת מרצפות או על קילוף חיפויים פנימיים נמשכת שלוש שנים, בעוד האחריות על סדקים בקירות ובתקרות היא חמש שנים.
    • ישנם רכיבים שהאחריות עליהם היא מעל 7 שנים, ומגיעה עד 10 שנים. משך אחריות הקבלן על ליקויים מהותיים של יציבות ובטיחות אינן מוגבל בזמן, וניתן לתבוע ממנו תיקון גם שנים ארוכות לאחר הקנייה.

    חשוב לציין כי זכויות חשובות אלו נעדרות בדרך כלל במקרה של רכישה באמצעות קבוצות רכישה.

    רוצים גם אתם להפוך לאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן? בית הספר לנדל"ן בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו מציע מסלול לימודים מיוחד לתואר ראשון .B.A במנהל עסקים עם התמחות בנדל"ן – עם שלוש התמחויות פרקטיות שונות: 1.שמאות מקרקעין, מקצוע נדרש שנמצא בחסר גדול. 2. ניהול נכסים -תחום ניהול של נכסים מניבים, מרכזים מסחריים וניהול מגדלים, 3. יזמות ושיווק בדגש על התחדשות עירונית.

     



    0 תגובות