מלוד, עבור דרך ערי המשולש ועד הר הבית | סיכום אירועי הלילה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מלוד, עבור דרך ערי המשולש ועד הר הבית | סיכום אירועי הלילה

    הפרות סדר במחוז הצפון, ההתפרעויות בהר הבית, הכרזת מצב החירום בעקבות המהומות בלוד וההתפרעויות בערי המשולש | סיכום אירועי הלילה בפנים הארץ

    צילום: דוברות המשטרה
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום אירועי הלילה בתוך הארץ:

    8:59 – קצין משמר הגבול של משטרת ישראל סיכל ניסיון חטיפת נשק לחייל צה"ל בשטחי יהודה ושומרון.

    קצין מג"ב שהיה בדרכו לבסיס זיהה במהלך הנסיעה בצומת נבי מוסא שביהודה ושומרון חייל צה"ל שנאבק עם חשוד בידיים בתחנת האוטובוס.

    הקצין עצר את רכבו בתחנה במהירות, זיהה שהחייל רוסס בגז מדמיע ע"י החשוד ושהחייל והחשוד נאבקים על הרצפה תוך שהם מתגלגלים והחשוד מנסה לחטוף לחייל את נשקו.

    הקצין השתלט על החשוד יחד עם החייל ובכך מנע את ניסיון חטיפת הנשק. החייל פונה עם פציעות קלות.

    החשוד נעצר והועבר לחקירה במשטרת ישראל.

    הפרות סדר במחוז הצפון: במהלך הלילה משטרת ישראל עצרה במחוז צפון 151 חשודים בהפרות סדר, מרביתם צעירים.

    בהפרות שארעו בעשרות מוקדים, הובערו צמיגים וחפצים אחרים, הושלכו אבנים ונחסמו צירים. שוטרי המחוז הצפוני פיזרו את המתפרעים והשיבו את הסדר. 151 חשודים נעצרו ומתוכם 66 חשודים יובאו היום לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

    בכפר טובא זנגריה הציתו פרעים את משרדי הרווחה ומבנה נוסף קטן ודגל ישראל שהיה על מבנה מועצה הורד.

    במג'ד אל כרום מאות צעירים ידו אבנים לעבר תחנת המשטרה, רכבי משטרה ניזוקו ובשלב מסויים ההמון ניסה להיכנס לתוך התחנה השוטרים ביצעו ירי האויר שגרם לפורעים להימלט ובהמשך נעצרו חשודים בהתפרעות.

    במשטרה מסרו "משטרת ישראל שבה וקוראת להורים, לגורמי החינוך, לראשי רשויות, למנהיגים, למנהיגי הדת לרסן את הצעירים ולפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה. ארועים אלימים אלו עלולים להביא לפגיעות בנפש ועשויים לפגוע במרקם היחסים הקיים בין האזרחים למשך זמן רב".

    "משטרת ישראל תפעל בנחישות ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם מפרי הסדר", הוסיפו במשטרת ישראל.

    תמונות מהעימותים בעיר שפרעם | צילום: דוברות המשטרה

    7:56 – כוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו בנחישות אל מול ניסיונות להפר את הסדר הבוקר בהר הבית ועצרו שבעה חשודים ביידוי אבנים.

    משטרת ישראל ומשמר הגבול נערכו הבוקר למניעת הפרות סדר במהלך תפילת הבוקר בהר הבית עת הגיעו למקום אלפי מתפללים, ביניהם מאות רעולי פנים שבשלב מסוים החלו מפרים את הסדר, תוך יידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה במקום. בפעילות נחושה של הכוחות נעצרו 7 חשודים בגין הפרת הסדר שהועברו לחקירה במשטרה וכעת נשמר השקט במקום.

    "משטרת ישראל תאפשר את חופש הפולחן והדת לכל אדם, אך מנגד לא נתיר הפרת סדר והתפרעות אלימה המסכנת את כוחות המשטרה והציבור", נמסר.

    לוד: מיד עם הכרזת השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה על מצב 'אירוע חירום אזרחי' בעיר לוד, הורה מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי על עיבוי כוחות משטרה בצורה משמעותית בעיר לוד ובעוד מספר ערים מעורבות.

    מצב 'אירוע חירום אזרחי' מקנה לשוטרים בשטח חופש פעולה רחב יותר בעיר שבה הוכרז מצב זה.

    "משטרת ישראל תנקוט ביד קשה כלפי מפרי החוק והסדר וזה הזמן להדגיש כי מי שמפר הוראה של שוטר דינו עד שלוש שנות מאסר", נמסר.

    בנוסף, מפכ"ל המשטרה הודיע כי יעביר היום את לשכתו לעיר לוד ובמקום יוקם חפ"ק משטרתי.

    המפכ"ל: "אנו עדים למצב שלא ראינו בעבר בערים מעורבות וזה כולל אלימות קשה על רקע לאומני, פגיעה בסמלי דת וגם נסיונות לפגוע בשוטרים ולסגור צירי תנועה מרכזיים. על משטרת ישראל מוטלות בימים אלה שורה של משימות לאומיות ואנו נבצע את המוטל עלינו ונשיב את הסדר על קנו".

    5:37 – המשטרה עצרה הלילה 21 חשודים בהפגנות האלימות שאירעו אמש והלילה בג'סר א זרקא ו-ואדי ערה.

    שוטרי משטרת ישראל ולוחמי היס"מ פעלו מאמש ובמהלך כל הלילה על מנת לשמור על הסדר וחופש התנועה בואדי ערה.

    במהלך הלילה עצרו השוטרים ולוחמי היס"מ 21 תושבי האזור בחשד ליידוי אבנים, ירי זיקוקים, הבערת פחים וצמיגים ותקיפת שוטרים.

    בהתאם לחומר הראיות שיעלה מחומר החקירה יוחלט האם לקיים הבוקר דיון בעניינם בבקשה להאריך את מעצרם.

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    במהלך הלילה בוצעו הפרות סדר בערי המשולש. מאות מפרי סדר התרכזו סמוך לגשר טייבה הבעירו צמיגים וחלקם התעמתו והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעמדו במחסומים ההיקפיים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים ועצרו חשוד שהשליך בקבוק תבערה לעבר השוטרים.

    בקלנסווה כמה עשרות מפרי סדר הבעירו צמיגים.

    בטירה, מאות מפרי סדר הבעירו צמיגים והחלו ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים בתחנת המשטרה. השוטרים הדפו את התוקפים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו שלושה מהמתפרעים.

    הפרות סדר נרשמו גם בכפר קאסם ובג'לג'וליה.

    1:38 –  מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לעיר לוד לקיים הערכת מצב עם מפקד המחוז, ניצב משה ברקת ומפקדיו בשטח: "אנו פרוסים עם מאות שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר לוד, בעקבות אירועים קשים המתרחשים בעיר ביממה האחרונה, ע"י פורעים המפרים את הסדר, פוגעים בתשתיות ובאזרחים".

    "נוכח העלייה ברף האלימות הוכרז מצב חירום מיוחד ויופנו כוחות נוספים של משטרה ומג"ב מגזרות אחרות לעיר לוד לרבות פלוגות מג"ב מגזרת יהודה ושומרון. בנוסף אנו נגייס 16 פלוגות מילואים של מג"ב לחיזוק מחוזות המשטרה במטרה להשיב את הסדר והביטחון בעיר לוד וברחבי הארץ".

    "עד כה נעצרו עשרות מתפרעים וידה הארוכה של המשטרה תגיע לכל מי שמעורב באלימות והפרות הסדר".

    "אני קורא לכל המנהיגים לגלות בשעה זו מנהיגות ואחריות, לקרוא להרגעת הרוחות ולמנוע התססה. משטרת ישראל פרוסה על כל שוטריה ולוחמיה בכל רחבי הארץ בעשרות מוקדי הפרות סדר וזירות של נפילות טילים ואנו נמשיך לפעול עד שנשיב את הסדר והבטחון".

    "המציאות בשטח מורכבת וזו העת לחזק את השוטרים שניצבים בחזית, למען הציבור, תוך סיכון חייהם".

    כאמור, שר הביטחון בני גנץ הכריז היום לפנות בוקר על אירוע חירום אזרחי בעיר לוד, על רקע המתקפות האלימות שמתקיימות בעיר מאתמול. גנץ פעל מתוקף הסמכויות שמקנה לו ההכרזה על מצב חירום בעורף.

    גנץ מסר את הודעתו למפכ"ל המשטרה, לאחר התייעצות עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כמתחייב בחוק. כל זאת, לאחר שקיים במהלך הלילה התייעצות משפטית עם היועץ המשפטי לממשלה בנושא, קיים שיחה עם ראש עירית לוד יאיר רביבו, וכן לקח חלק בדיון בנושא שקיים ראש הממשלה ביחד עם השר לביטחון פנים, היועמ"ש ומפכ"ל המשטרה.

    הצו מאפשר להכפיף כוחות הצלה תחת פיקוד המשטרה, להשתמש בציוד נדרש של גופים שונים, להגביל שהייה של אדם במקומות מסוימים או להישאר שטחים בשל חשש לפגיעה. זאת מתוקף סעיף 90 לפקודת המשטרה.

    השר לביטחון פנים התייחס הבוקר (רביעי) למעצרם של תושבי לוד שהגנו על מול הפורעים עצמם באמצעות נשקם: "מעצר היורה בלוד וחבריו, שפעלו ככה"נ בהגנה עצמית, הוא נורא. גם אם יש דברים שהציבור עדיין לא יודע, אזרחים שומרי חוק הנושאים נשק הם מכפיל כוח בידי הרשויות, לניטרול מיידי של איום וסכנה. ‏מעצר/שחרור אינם נתונים להחלטת שר הבט"פ. ‏לו כך היה – היו משוחררים. טוב תעשה מערכת האכיפה אם כך תנהג".



    0 תגובות