- רדיו קול חי - -

שוב: מטח כבד לעבר אשדוד ואשקלון | מתעדכן

14:55 – מטח כבד של רקטות נורה מרצועת עזה לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה. בזרוע הצבאית של חמאס מסרו: ירינו 50 רקטות לעבר אשקלון.

14:45 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור.

"ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש".

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

13:58 – הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו בכירים ב'פורום המטה הכללי' של חמאס.

היום (רביעי) ביצעו צה"ל ושירות הביטחון הכללי מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס, המהווים חלק מרכזי מ'פורום המטה הכללי' של חמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף. פרטי הבכירים יפורסמו בהמשך.

13:42 – כלי טיס של צה"ל תקפו שתי חוליות נוספות של משגרי נ"ט.

13:24 – צה"ל סיכל משגר רקטות של ארגון הטרור חמאס, שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה. "צה"ל ממשיך במאמץ לסיכול חוליות טרור ושיגור רקטי. יש להמשיך להישמע להוראות פיקוד העורף", מסר דובר צה"ל.

זמן קצר קודם לכן כלי טיס של צה"ל תקף חוליית שיגור כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב"ם לשטח ישראל.

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שנקבע לשעה 21:00 הערב, הוקדמה לשעה 17:00 אחר הצהריים. בשעה 20:30 הערב תתקיים ישיבת ממשלה.

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

מוקדם יותר, אדם נהרג ושניים נפצעו, באורח אנוש ובינוני מפגיעת טיל נ"ט שנורה מצפון רצועת עזה לעבר רכב בשטח ישראל. השטח שלעברו שוגר הטיל הופצץ מיד לאחר מכן בירי מרגמות ורקטות.

בתגובה, צה"ל תקף באזור ממנו בוצע הירי לעבר נתיב העשרה. דיווח על 5 הרוגים בתקיפות.

11:33 – דובר צה"ל: צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. מתחקור ראשוני של אירועי ירי הנ"ט עולה כי בוצע ירי נ״ט אחד בלבד. צה"ל מדגיש כי המרחב אליו בוצע ירי הנ"ט הינו מרחב סגור ומבודד ויש להימנע מלהגיע אליו.

10:14 – הוכרז על חזרה לשיגרה בצפון עוטף עזה, זאת לאחר שהתושבים הונחו להישאר בבתים מחשש לחדירה.

9:39 – תושבי העוטף קיבלו את ההודעה הבאה: "בעקבות אירוע בטחוני בגזרה הנכם מתבקשים להכנס לבתים לנעול דלתות ולהוריד תריסים להיות קשובים להודעות".

9:18 – לפני זמן קצר צה"ל תקף את ביתו של בכיר בארגון הטרור חמאס, צאלח דהמאן, אשר שימש כמחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

8:13 – דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש אשר חצה מרצועת עזה לשטח ישראל. במהלך הלילה נמשכו שיגורי הרקטות מהרצועה, בעיקר לעבר יישובי הדרום.

מוקדם יותר (6:47) מסר דובר צה"ל בתדרוך לכתבים, כי 'צה"ל ממשיך קדימה'. עד כה הותקפו 500 מטרות ויעדים של החמאס ברצועה. לעבר ישראל שוגרו 800 רקטות שנפלו בשטח ישראל. במקביל, צה"ל החל בגל מעצרים ביו"ש.

בלילה האחרון תוקף צה"ל בעוצמה רבה. דובר צה"ל אמר כי כל אחד ממטחי הרקטות שנורו מהרצועה לעבר ישראל – הגיע לאחר פעולה משמעותית של צה"ל. אחרי תקיפת הג'יאהד האיסלאמי החל המטח לעבר אשקלון, אחרי תקיפת בכירת החמאס הגיע המטח הכבד לעבר גוש דן – מטח שעל פי בכירים במערכת, טרם נראה כמותו לעבר גוש דן.

עד כה שני בניינים בני 20 קומות שבהם שהו בכירי החמאס. בצה"ל אומרים כי התקיפות הבאות תהיינה כנגד מטרות תת קרקע של החמאס וגל נוסף יהיה והיה כנגד בכירי המודיעין הצבאי של החמאס.

כאמור, עד כה נורו לשטח ישראל כ-800 רקטות שחצו לשטח ישראל ועוד כ-200 שנפלו בשטח הרצועה. צה"ל תקף בתגובה כ-500 מטרות ויעדים של החמאס.

בנוסף, צה"ל תיגבר הלילה את כוחותיו בחטיבה 35, חטיבת הצנחנים וכן באוגדה 162 למוכנות לכל צורך. כמו כן צה"ל העביר בלילה פלוגות מג"ב לטובת משטרת ישראל ובמקומם הועברו יחידות ליהודה ושומרון.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן מספר שביו"ש הוחל הלילה במבצע רחב היקף של מעצרי מחבלי חמאס לאור הצורך המבצעי.

6:06 – צה"ל סיים גל תקיפות במסגרתו הותקפו בתי בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

במסגרת התקיפות הותקפו בתיהם של מח"ט העיר עזה, באסם עיסא, מח"ט חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי, אשר שימשו כתשתיות טרור.

5:11 – במבצע משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו לפני כשעתיים פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס ובינהם חסן קאוגי, ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בבטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים.

4:29 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל סיכל שני פעילי חמאס שעסקו בירי רקטי.

4:18 – מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מבנה שבשימוש ארגון הטרור חמאס בשכונת רמאל בצפון רצועת עזה. במבנה נמצאים מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של ארגון החמאס. טרם התקיפה צה״ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה. "צה"ל ממשיך בתקיפת יעדי טרור ברצועת עזה בשעה זו".

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90

3:18 – דובר צה"ל: צה"ל תקף בשעות האחרונות מספר יעדי ופעילי טרור משמעותיים במרחב רצועת עזה. התקיפות נמשכות גם בשעה זו.

בבית החולים סורוקה עדכנו כי במהלך הלילה פונו לחדרי המיון בסורוקה 52 נפגעים, מתוכם 14 ילדים – 13 נפגעי חרדה ונפגע אחד לאחר שנפל ונחבל בדרכו למרחב המוגן. 37 מבוגרים, בהם 12 נפגעי חרדה, 20 נפגעים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן ו-5 נפגעים מאירועי זריקות אבנים. כולם במצב קל. מתחילת האירועים פונו לסורוקה 72 נפגעים. נכון לרגע זה מאושפזים בבית החולים 7 נפגעים.

לבית החולים רמב"ם הובאו במהלך הלילה 18 פצועים, בהם: פצוע קשה, בן 84 מהצתת המלון בעכו, שהונשם והורדם, נערה בת 16 עם פציעה באיזור ארובת העין שמוגדרת קל-בינוני מפגיעת אבן, כל השאר מוגדרים קל. צעיר הפצועים הוא בן 14 ששאף גז מדמיע.

במרכז הרפואי קפלן עדכנו כי במהלך הלילה טופלו במרכז הרפואי קפלן 16 פצועים כתוצאה מאירועי הלילה. מתוכם: 9 נפגעי חרדה, 6 בשל חבלה בראש או בגפיים בדרך לממ"ד, 1 שנפצע במהלך התפרעות בלוד.

בתוך כך, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, יצומצם השירות בתחבורה הציבורית בעוטף עזה, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה, דן, ירקון, שרון.

הנוסעים מתבקשים להתעדכן במוקדים הטלפוניים של מפעילי התחבורה הציבורית ובמוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית 8787*.

כמו כן, לא יתקיימו היום מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) גם בעיר ערד.