מצב חירום הוכרז בלוד; רה"ע: "חיי אדם בסכנה, אנשים עלולים למות הלילה"

    שלמה ריזל 2 Comment on מצב חירום הוכרז בלוד; רה"ע: "חיי אדם בסכנה, אנשים עלולים למות הלילה"
    האלימות בלוד צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשל ההסלמה הביטחונית החמורה בערים המעורבות ובפרט בעיר לוד שסכנת חיים מרחפת מעל תושבי העיר היהודים, ראש הממשלה הבהיר הערב (שלישי) כי "גדודי מג"ב מיהודה ושומרון יועברו עכשיו ללוד באופן מידי. נשיב את החוק והסדר בלוד ובכל חלקי הארץ" אמר נתניהו.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון עם שרי הביטחון והבט״פ, המפכ״ל, ראש המל״ל, היועמ״ש ובכירים נוספים לאור האירועים בלוד.

    בדיון סיכם ראש הממשלה נתניהו על הכרזת מצב חירום מיוחד בלוד והשר לביטחון פנים אוחנה הודיע שהוא יפעיל את סמכותו בעניין לאלתר. בנוסף סוכם שפלוגות מג״ב מיהודה ושומרון יגיעו לערים המעורבות עוד הלילה.

    ראש הממשלה הנחה לפעול ביד קשה עם מפירי החוק והסדר ולעבות את הכוחות בשטח במטרה להשיב לעיר את השקט והסדר בהקדם האפשרי.

    צילום: פלאש 90

     

    בקהילה היהודית בעיר קוראים ליהודים נושאי נשק שיכולים להגיע, "יש להגיע ללוד כדי להציל חיים, שכונות מסוימות בלוד תחת מצור, יהודים בסכנת חיים" מבהירים בלוד ומוסיפים "המשטרה איבדה שליטה". איתן מאיר תושב שכונת אלישיב מארגן חמושים לפטרולים להגנת השכונה: ⁦+972 54-688-7869

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם שר הביטחון וסיכמו להעביר גדודי מג״ב מיהודה ושומרון ללוד באופן מיידי. בלשכת ראש המשלה בוחנים משפטית את האפשרות להכריז מצב חירום בעיר לוד. נתניהו כתב: "גדודי מג״ב מיהודה ושומרון יועברו עכשיו ללוד באופן מיידי. נשיב את החוק והסדר בלוד ובכל חלקי הארץ".

    היערכות הכוחות בכניסה ללוד: אור רביד.

    עו״ד יאיר רביבו, ראש העיר קרא לראש הממשלה: "חיי אדם בסכנה. אנשים עלולים למות הלילה אם הממשלה לא תטיל סגר על העיר בשעה הקרובה. כוחות משטרה וצבא נדרשים להגיע מיידית כדי לאכוף את הסגר. האיום הזה והנזק שעלול להיות לחיי אדם הוא קשה יותר מירי של מאות רקטות על ישראל. יש להטיל סגר על העיר בתוך שעה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בעוד זמן קצר דיון עם שר הביטחון, שר הבט״פ, המפכ״ל, ראש המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ, היועמ״ש ומזכ״צ רה״מ בעקבות האירועים בלוד.

    ירי צרורות על שוטרים הערב בלוד:

    צילום: פלאש 90

     

    שר הביטחון גנץ הנחה את צה"ל להקצות את כל פלוגות מג"ב שמוקצות למשימות צה"ל לטובת סיוע מידי להשבת הסדר בלוד ובערים מעורבות. על פי הדיווחים שוטר נפצע הערב בלוד, תושבים מספרים על צרורות שנורו במהלך כל הערב ברחבי העיר ועל מאות מכוניות שנשרפו.

    מפנים ספרי תורה הערב מבתי כנסת בלוד:

    צילום: פלאש 90

     

    דיווחים על מאות ערבים מרחבי הארץ שזורמים לעיר לוד בכדי לעורר מהומות ולהמשיך את הפרעות הקשים כנגד היהודים בעיר. המקביל מדווח על פינוי משפחות יהודיות מבניינים מעורבים בלוד.

    שוטר מפונה בלוד: יוסי מזרחי

    הפרעות של מחבלים ערבים בעיר לוד לא מפסיקות, לאחר שריפת עשרות כלי רכב בעיר, יהודי תושב העיר נפצע באורח קשה ברחוב התלמים מפגיעת אבנים שיודו על ידי ערבים והוא פונה מורדם ומונשם בבית החולים.

    פראמדיק מד"א ישי ראוכברגר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב עם שמשה מנופצת. נהג הרכב גבר כבן 56 היה מחוסר הכרה ולצידו אבן גדולה מאוד. הוצאנו אותו מהרכב כשהוא סובל מחבלה קשה בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופנינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית חולים שמיר אסף הרופא כשמצבו מוגדר קשה".

    הערב (שלישי) ראש העיר לוד, יאיר רביבו בחדשות 12: "איבדנו שליטה, זה כמו ליל הבדולח, לדעתי אפשר להכריז על מלחמת אזרחים, אני קורא לראש הממשלה להכניס צבא לעיר ולהטיל עוצר".

    ראש העיר לוד, יאיר רביבו בחדשות 12: "איבדנו שליטה, זה כמו ליל הבדולח, לדעתי אפשר להכריז על מלחמת אזרחים, אני קורא לראש הממשלה להכניס צבא לעיר ולהטיל עוצר".

    שריפת עשרות רכבים בלוד:

    צילום: פלאש 90

     

    בכיבוי האש מעדכנים הערב על האירועים ברמלה ובלוד: לוד רחוב החלוץ בית כנסת עולה באש, לוחמי האש במקום פועלים לכיבוי.

    רמלה רחוב בר אילן מספר בתי כנסת עולים באש, לוחמי האש במקום פועלים לכיבוי.

    רמלה רחוב הרצל שריפת בית פרטי, לוחמי האש במקום פועלים לכיבוי.

    לוד רחוב ההדרים שריפת מספר כלי רכב לאורך הרחוב, בסמוך לבלוני גז ולמבני מגורים, לוחמי האש במקום פועלים לכיבוי וסריקות במבנים.

    לוד רחוב העמלים שריפה במחסן צמיגים, לוחמי האש הצליחו לתחם את השריפה למוסכים סביב, האירוע בשליטה.

    לוד שכונת גני אביב, מספר משאיות עולות באש, לוחמי האש במקום פועלים לכיבוי.

    לוד רחוב בלפור, שריפה בדירה בבניין מגורים, לוחמי האש במקום פועלים לכיבוי.

    עשרות כלי רכב עלו באש ברחבי הערים בשעות האחרונות, לוחמי האש פעלו לכיבוי כלל השריפות.

    ריבוי אירועי שריפות בשטחים פתוחים אשר מסכנים בתים בעיר לוד, לוחמי האש פועלים למניעת התפשטות השריפות.

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני לא מאמין שיש מדינה עם פחות משילות מישראל ואפילו באירופה הערבים עושים מה בא להם הקנאים עושים מה בא להם ואין פוצה פה ומצפצף… פשוט אנרכיה ישראלית במיטבה זה מה שהתכוין אחד הצדיקים שאמר שהמדינה לא תשרוד יותר משבעים שנה

    2. 1

      הצחקת אותי עבאס אתה מבקש מאחים שלך כמוך להפסיק אלימות??הם חיות טרף כמוך