מטח כבד אל העיר אשקלון: שתי הרוגות וארבעה פצועים מפגיעה ישירה

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on מטח כבד אל העיר אשקלון: שתי הרוגות וארבעה פצועים מפגיעה ישירה

    במרכז הרפואי ברזילי באשקלון נמסר כי עד כה טופלו 61 נפגעים, מתוכם 1 במצב קשה ו-1 במצב בינוני | מספר פגיעות ישירות בתים באשקלון | צה"ל חיסל מספר בכירים בארגוני הטרור | תיעוד מהשטח

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מטח 137 הרקטות והטילים הכבד ביותר מאז תחילת מבצע "שומר החומות" אל העיר אשקלון גבה היום (שלישי) את חייה של תושבת העיר. כתוצאה מהמטח אירעו מספר נפילות ופגיעות ישירות ברחבי העיר. כוחות ההצלה שהועזקו למספר זירות עניקו טיפול רפואי ל-2 נשים כבנות מחוסרות הכרה במצב אנוש ומותם נקבע במקום. כוחות ההצלה פינו לבי"ח 4 פצועים, בהם אישה כבת 80 במצב קשה.

    מוטי פריד מתנדב זק״א שטיפל בזירה הראשונה באשקלון סיפר: "מדובר בבית פרטי שספג פגיעה ישירה, כשהגעתי למקום ראיתי את כל הבית מבפנים הרוס לגמרי, בתוך הבית מצאנו אישה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, יחד עם פיקוד העורף חילצנו את האישה מחוץ לבית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום".

    מאיר בוסקילה שטיפל בזירה השניה באשקלון מסר: "מדובר בבנין רב קומות שספר פגיעה ישירה, הנזק עצום, בתוך הבית מצאנו אישה מבוגרת עם פגיעה רב מערכתית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום, צוותי מד"א פינו מספר נפגעים נוספים לבית החולים בעיר".

    בתגובה לפגיעה הקשה באשקלון, בחמאס טוענים כי הרקטה שפגעה בעיר היא רקטה מסוג s40 שנכנסה לפעילות בשנת 2019. רקטה קטלנית וככל הנראה מדויקת יותר, עם ראש קרב של 20 ק"ג.

    אלעד בכר פרמדיק איחוד הצלה מסר מהזירה הראשונה: "מדובר בזירה מורכבת. הענקנו סיוע לפצועה קשה שחולצה מתוך ההריסות כשהיא סובלת קשות מפציעות בגפיים התחתונות. כמו כן נפגעת באורח אנוש עדיין לכודה בתוך ההרס הרב שנגרם כתוצאה מהפגיעה הישירה".

    מהמרכז הרפואי ברזילי נמסר כי עד כה: טופלו 61 נפגעים, מתוכם 32 מטופלים כעת במיון (1 קשה מאוד, 1 בינוני, היתר קל או חרדה), 5 מאושפזים: 4 במצב קל 1 בינוני. היתר טופלו במיון ושוחררו לבתיהם

    בהמשך להערכת מצב שנערכה עכשיו, ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, קורא לתושבי העיר לא לצאת מהבתים עד להודעה חדשה ולהישאר בקרבת מרחבים מוגנים בלבד. מרחבים מוגנים יכולים להיות דירתיים או קומתיים ובמידה ואין בקרבתכם מרחב מוגן יש לפעול על פי הכי מוגן שיש.

     

    פרמדיק איחוד הצלה אלעד בכר מסר מהזירה באשקלון: "מדובר בזירה מורכבת והענקנו סיוע לפצועה קשה שחולצה מתוך ההריסות כשהיא סובלת קשות מפציעות בגפיים התחתונות. כמו כן נפגעת באורח אנוש עדיין לכודה בתוך ההרס הרב שנגרם כתוצאה מהפגיעה הישירה".

    דוד קריספל חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "הענקנו אף סיוע למספר נפגעים מדירות סמוכות שנפצעו מרסיסים ומצבם בשלב זה מוגדר קל. כמו כן: צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

    הנפילה באשקלון:

     

    כוחות משטרת ישראל ממשיכים לפעול בעיר אשקלון, ומטפלים כעת יחד עם כוחות החרום וההצלה ב 2 זירות קשות מהן פונו פצועים. מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי נמצא בשטח ומפקד על הכוחות בזירות השונות.

    חבלני המשטרה ממשיכים לעבור בין הזירות בהן זוהו נפילות, על מנת לנטרל סיכונים נוספים. במשטרה קוראים לציבור, מיד עם הישמע אזעקה, לגשת מיד למרחב מוגן ולהיות קשובים להנחיות המועברות באמצעות כלי המדיה.

     

    צה"ל מגביר את החיסולים הממוקדים ברצועה כנגד בכירי ארגוני הטרור, בתקיפה היום חוסל מוחמד אל עטא. אחיו של בהאא אל עטא בכיר הג'יאהד האיסלאמי שחוסל סמבצע חגורה שחורה. בנוסף, צה"ל והשב"כ תקפו דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הגא״פ.
    סוכל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של הג'יהאד האסלאמי פלסטיני, סמאח עבד אל ממלוכ.

    החיסול הממוקד:

     



    0 תגובות