התגובות בעולם: תגובות גיבוי לישראל לצד תגובות גינוי

    שלמה ריזל 1 Comment on התגובות בעולם: תגובות גיבוי לישראל לצד תגובות גינוי

    בארה"ב, האיחוד האירופי ובריטניה העניקו גיבוי לישראל וגינו את הירי של החמאס על אוכלוסייה אזרחית | באיראן, מצרים, טורקיה וירדן גינו את ישראל והביעו תמיכה בפלסטינים

    עזה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התגובות בעולם להסלמה במצב הביטחוני בישראל: ארה"ב הביעה דאגה רבה מההסלמה הביטחונית בארץ והממשל בוושינגטון דרש הפסקה מידית של הירי אך גיבה את התגובה הישראלית.

    עם זאת, מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים האמריקני, סטני הוייר, גינה את ירי הטילים של חמאס על ישראל. "לישראל יש זכות חד משמעית להגן על עצמה", כתב הוייר. "אני מגנה את ההתקפות הבלתי מוצדקות של חמאס נגד אזרחים חפים מפשע ומקווה ששני הצדדים ינקטו בצעדים חיוביים".

    גם איחוד האירופי גינה את ירי הרקטות לשטח ישראל, וקרא לכל הצדדים לעצור את ההסלמה ולמנוע נפגעים אזרחיים נוספים. "ירי של רקטות מעזה לעבר אוכלוסיות אזרחיות בישראל אינו מקובל לחלוטין, ומזין את הדינמיקה של ההסלמה", הצהירה הנציבות האירופית.

    שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב, גינה בשם הממלכה המאוחדת את ירי הרקטות לעבר ירושלים וערי ישראל. "האלימות המתמשכת בירושלים ובעזה חייבת להיפסק. אנו זקוקים להורדת הלהבות מכל הצדדים ולהפסקת הירי לעבר אוכלוסיות אזרחיות".

    באיראן גינו כצפוי את פעולותיה של ישראל. שר החוץ האירני מוחמד זריף שוחח עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה, הביע את תמיכת עם האירני בפלסטינים וגינה את "התוקפנות הישראלית".

    גם מצרים, טורקיה וירדן גינו את ישראל והביעו תמיכה בפלסטינים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגינוי של מצרים טורקיה וירדן הוא זריקת עצמות לחמאס. הם לא באמת מחשיבים את החמאס וזה המקסימום שהם מוכנים לעשות למענם. הם מבינים שהחמאס רע גם להם.