פרעות לוד: פורע ערבי נהרג מירי תושבים שהותקפו על ידו

    שלמה ריזל ובנצי לייזרוביץ' No Comments on פרעות לוד: פורע ערבי נהרג מירי תושבים שהותקפו על ידו

    תושבים יהודים נאלצו לירות בצעירים ערביים שניסו לתקוף אותם ולחדור לבנייני המגורים שלהם. פורע אחד נהרג ושניים נפצעו | המשטרה עצרה את החשוד בביצוע הירי

    פלאש 90 צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע חריג הלילה בלוד: תושבים יהודים שהותקפו על ידי פורעים ערביים שלפו את נשקם וניסו להרחיק את הפורעים, בתחילה ירו באוויר ולאחר שהפורעים המשיכו לחתור למגע וניסו לתקוף אותם נאלץ אחד התושבים שחש סכנה לחייו – לירות לעבר המפגעים. אחד מן הפורעים נפצע אנוש במקום כתוצאה מהירי ולאחר מכן מת מפצעיו בית החולים, שניים נוספים נפצעו. מה שגרם למהומות בעיר המעורבת להתגבר.

    תושבי לוד סיפרו כי בפרעות הלילה בעיר, שרפו הפורעים את מבנה המכינה והתלמוד תורה ורכב של יהודי תושב העיר. כמו כן, סיפור התושבים כי הצעירים הערביים פגעו בבנין העירייה, במוזיאון הפסיפס, וביצעו וונדליזם ויריות בלתי פוסקות. ברמלה הושחתה הלילה חנות תשמישי קדושה.

    תושב העיר לוד, אבי אשר, סיפר לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר: "כל הלילה היו התפרעויות המוניות. החלפת דגלי ישראל בדגלי פלסטין. קריאות 'איטבח אל יהוד' ו'בדם ורוח נפדה את פלסטין'. היו שריפות בכמה מוקדים. יריות וזיקוקים בשעות הקטנות של הלילה. כל מה שמזכיר אינתיפאדה. שברו את החלונות של בנין העירייה החדש. היה ניסיון חדירה שלהם לתוך הבניינים. באחת השכונות תושבים יהודים איימו עליהם עם נשק והזהירו אותם לא להתקרב – הם לא שמעו להם. בתחילה ירו התושבים באוויר ולאחר מכן אחד מהערבים נפצע אנוש מהירי ומאוחר יותר נהרג. חבר שלי נעצר".

    הבוקר (שלישי) עצרה משטרת ישראל את החשוד בירי לעבר הפורעים. "בהמשך לדיווח על אירוע ירי שהיה הלילה בלוד במהלכו נהרג תושב לוד בן 25 ושניים נוספים נפצעו, הבוקר, לאחר חקירה של היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב שפלה, נעצר גבר בן 34 תושב לוד, בחשד למעורבות בירי", עדכנו במשטרה.

    ח"כ איתמר בן גביר קרא לשחרר את החשוד בירי. בן גביר ציין כי תושבים בעיר לוד הותקפו הלילה בברוטאליות והעיר הפכה לשדה קרב. במקרה אחד שרפו מחבלים ערבים בית כנסת ובמקרים אחרים התפרעו וירו זיקוקים לעבר שוטרים. המשטרה עכבה דווקא יהודי שהגן על עצמו.

    "הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות", אמר בן גביר.

    ח"כ בן גביר הוסיף וקרא לממשלה: "ממשלת ישראל: אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש".

    צילום: פלאש 90

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לאירועים: "כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו'. פרעות ליל בדולח מבצעים תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח'.

    ‏"זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות", אמר סמוטריץ'. "אטפל בזה בלנ"ד בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה…) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו".



    0 תגובות