מבצע שומר חומות: הנחיות פיקוד העורף לשעת חירום

    מהדורת הבוקר No Comments on מבצע שומר חומות: הנחיות פיקוד העורף לשעת חירום

    מה עושים בשעה שנשמעת אזעקה בבית, באוטובוס, ברכב, במקום הלימודים או העבודה? במהדורת הבוקר התארח רס"ן במיל' יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי ופירט את כללי ההתנהגות בשעת חירום | ונשמרתם מאוד לנפשותיכם

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הירי לדרום בשעות הלילה המחיש פעם נוספת עד כמה הוראות פיקוד העורף מצילות חיים", אומר הבוקר למהדורת הבוקר ב'קול חי' בהגשת בצלאל קאהן רס"ן במיל' יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי.

    לדבריו בעקבות הערכת מצב שהתקיימה אמש הוטלו הגבלות מיד עם תחילת שיגורי הטילים, שעות הלילה והבוקר -ועד היום בשעה 18:00 אז תיערך הערכת מצב מחודשת.

    ביישובי עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ודרום השפלה – התקהלויות ושירותים: בשטח פתוח – עד 10 אנשים. במבנה – עד 50 אנשים. במבנה הפועל על-פי התו הירוק – עד 100 אנשים.

    ניתן לקיים פעילות ומקומות עבודה בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות. אין לקיים פעילויות חינוכיות במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות.

    באזור דן והשפלה התקהלויות ושירותים מותרים בשטח פתוח – עד 30 אנשים. במבנה – עד 50 אנשים. במבנה הפועל על-פי התו הירוק – 300 אנשים.

    מקומות עבודה וכל פעילות ניתן לקיים במבנה, בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות. ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן. ההתגוננות. בשאר הארץ חלות רק הגבלות הממשלה לתקופת הקורונה.

    רס"ן במיל' יצחק טסלר הדגיש בשידור "לגבי הנוסעים באוטובוס עירוני – במקרה של אזעקה, על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, אם יש מבנה קרוב שאפשר להגיע אליו בפרק הזמן העומד לרשותכם, ניתן לצאת מהרכב ולהיכנס אל המבנה. אם אין מבנה קרוב, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. רק לאחר 10 דקות, במידה ואין אזעקה נוספת, ניתן להמשיך בנסיעה".

    "אשר לנוסעים באוטובוס בינעירוני – במקרה של אזעקה על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה רק לאחר 10 דקות, במידה ואין אזעקה נוספת, ניתן להמשיך בנסיעה".

    "כמה מקרים בהם נפגעו אנשים הטיל פגע בשטח פתוח והרסיסים פגעו וגרמו לפגיעה חמורה" אומר טסלר "מקרים אלו מוכיחים עד כמה ההוראות של פיקוד מצילות חיים וחובה להישמע להן מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. המרחב המוגן שבחרתם בהתאם להנחיות, מקטין משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים".

    במקרה של אזעקה, על השוהים במבנה להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי מוגן. חובה לבחור קומה אחת בחדר המדרגות בהתאם לזמן העומד לרשותנו. וכמובן לסגור דלתות וחלונות.

    "מי שנמצאים בחוץ – צריכים להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותם. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים".

    לנוסעים ברכבם הפרטי ושומעים אזעקה, הוראות פיקוד העורף קובעות כי יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. טסלר מציין כי "אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו – יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות".

    "חשוב לי לשוב ולהגיש כי הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים, כפי שנכחנו בהסלמות ובמבצעים קודמים בהם אנשים מאנ"ש שנהגו על פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם ואילו גם אנשים שהלכו למרחב מוגן אך לא הקפידו על כל הכללים נפגעו.

    כמו כן מדגיש טסלר: במיל' החשוב לחזור 'להזהיר הגדולים על הקטנים' כי אסור בשום אופן להתקהל באירוע בו היתה נפילת טיל או רקטה. התקהלות מסכנת את התושבים עקב האפשרות לרסס ולנפלים. אזרחים גם נדרשים לא להימצא ברחבת הכניסה לבניין, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילות טילים בסמוך לבניינים. הציבור נקרא להשאיר את דלת הכניסה לבניין פתוחה לטובת הציבור השוהה בחוץ".

    לסיום, טסלר מבהיר כי בכל שאלה ניתן לפנות למרכז המידע הטלפוני של פיקוד העורף שמספרו 104 בשלוחה 6. ולשנן גם בפי הילדים את ההנחיות והתקנות.



    0 תגובות