דובר צה"ל: "חמאס ישלם מחיר על התנהלותו, נגיב תגובה חריפה"

    איתי גדסי No Comments on דובר צה"ל: "חמאס ישלם מחיר על התנהלותו, נגיב תגובה חריפה"

    דובר צה"ל הדי זילברמן מטיל את מלוא האחריות לסבב הלחימה על חמאס ומבהיר כי צה"ל ערוך, "אנחנו במנעד רחב של אפשרויות. הכנו תכנית סדורה ורחבה ולא נהסס להפעיל אותה"

    מטוס קרב של חיל האוויר צילום: פלאש 90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל הדי זילברמן מתייחס למערכה הצבאית נגד חמאס בשעות האחרונות, בתגובה למתקפת הטלים של חמאס על ישראל ומבהיר: "יש לנו מנעד רחב של אפשרויות תגובה. הארגון חמאס ישלם מחיר על התנהלותו, נגיב תגובה חריפה".

    דובר צה"ל מאשים את חמאס בהסלמה הביטחונית ואומר, "סדרת הירי האחרונה של חמאס לשטח ישראל – חמאס מביא להסלמה ברצועה". זילברמן מבהיר כי לא מדובר בעוד אירוע נקודתי, "מדובר באירוע חמור ביותר – זה אירוע שלא יעבור בשתיקה".

    דובר צה"ל סקר את מגוון סוגי התקיפות כנגד ישראל, "האירוע משולב, וכולל ירי רקטות לירושלים, לעוטף עזה, וירי טיל נ״ט לעבר רכב ששהה במרחב עוטף עזה".

    עוד הוסיף, "הירי מתחיל ב-18:00 לכיוון ירושלים וממשיך לדרום, ירי הנ״ט נעשה לעבר אחת הגבעות בשטח פתוח בקרבה לשדרות – מדובר ככה״נ בפצוע קל".

    דובר צה"ל עדכן על "הצלחות" השיגורים של חמאס ואמר, "מרבית השיגורים נופלים בשטח פתוח או מיורטים".

    זילברמן מבהיר כי צה"ל רואה את חמאס כיעד ברור לתגובה, "הכתובת ברורה – חמאס. הארגון ישלם מחיר על התנהלותו ונגיב תגובה חריפה".

    על היערכות צה"ל לסבב מול חמאס אומר זילברמן, "הגברנו את המוכנות שלנו למנעד תרחישים רחב – תגברנו את ההגנה האווירית, הגברנו סד״כ קרקעי וגם השהנו את התרגיל המטכ״לי מרכבות האש כדי למקד את כל הקשב המבצעי".

    עוד הוסיף, "אם החמאס לא הבין עד עכשיו – המסר יהיה ברור – אנחנו במנעד רחב של אפשרויות. הכנו תכנית סדורה ורחבה ולא נהסס להפעיל אותה".

    זילברמן מזהיר "יש פה פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של ישראל. אם יימשך הירי, נגבה מחיר נוסף".

    על ההנחיות לתושבים אומר דובר צה"ל, "גם ברגעים אלה מתגברים בכוחות נוספים את ההגנה בפיקוד הדרום, הפצנו הנחיות לעורף – מדיניות התגוננות בין 0-40 ק״מ ללא לימודים. מקומות עבודה אך ורק עם מרחב מוגן תקני, מעבר לזה אין הנחיות נוספות לעורף מלבד מה שהוצאנו".

    דובר צה"ל סקר את התקיפות ברצועה ואמר, "התחלנו לתקוף ברצועה כמה דקות אחרי הירי לכיוון ירושלים, הצלחנו לסכל חוליה של 3 פעילי חמאס ברצועה. האור הירוק ניתן דקות אחרי הירי לירושלים".

    לסיום אומר דובר צה"ל הדי זילברמן, "ממשיכים לתגבר בכוחות נוספים, מקיימים שיח רציף עם ראשי הרשויות, רואים בזה נדבך חשוב ביכולות שלנו בימים קדימה".



    0 תגובות