ח"כ גפני לשגריר: "אנחנו מתנגדים חד משמעית לעליה להר הבית"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ גפני לשגריר: "אנחנו מתנגדים חד משמעית לעליה להר הבית"

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נפגש עם שגריר האיחוד האירופאי בישראל עמנואל ז'ופרה. השניים שוחחו על החברה החרדית והמשבר הפוליטי בישראל. גפני אמר לשגריר, "נתניהו היה נחשב איש ימין אבל היה מתון"

    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המשבר הפוליטי החריף בישראל, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נפגש היום (שני) עם שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ז'ופרה. בפתח הפגישה הביע השגריר צער על האסון הכבד במירון ואמר: "יודעים שהציבור החרדי נפגע וליבנו איתם".

    השגריר התייחס לציבור החרדי בישראל ואירופה ואמר כי הם פועלים הרבה לנהל שיח עם הציבור החרדי, חיים יהודיים חשובים גם באיחוד האירופי, אנחנו נגד כל סוג של אנטישמיות, ובעינינו, "אירופה בלי קהילה יהודית ותרבות יהודית איננה אירופה"  הבהיר השגריר והוסיף, "אנחנו תומכים ומשלמים על בטחון בתי כנסת וקהילות בעשרות מיליוני שקלים, מחנכים על השואה וממפים את בתי הקברות ובונים מחדש".

    ח"כ גפני השיב לשגריר כי "ההיסטוריה ובתי הקברות חשובים לנו מאד, אנשים מגיעים מכל העולם לבתי הקברות באירופה. ומשבחים את הפעילות שלכם בנושא".

    ח"כ גפני שוחח עם השגריר על המשבר הפוליטי בישראל ואמר כי אנחנו הולכים עם הימין כי המסורתיים שם. אבל לא מסכימים עם הכל, לדוגמא "אנחנו מתנגדים חד משמעית לעליה להר הבית. נתניהו היה נחשב איש ימין אבל היה מתון ולא הלך לדברים דרסטיים ולהתלהמות עולמית".

    השגריר הוסיף ואמר כי הוא מודאג מהמתרחש בירושלים והאלימות, בוודאי מהעובדה שהמקומות הקדושים נראים כמו זירת מלחמה, "אנחנו מדברים עם הנהגות הצדדים להרגיע את הרוחות ומבקש גם ממך לדבר ולהשפיע כדי להרגיע את רוחות המלחמה בעיר בהקדם".



    1 תגובות

    מיין תגובות