אייכלר בהצעת חוק: הכנסת לא תפוזר גם בהיעדר ממשלה

    אבי רבינא No Comments on אייכלר בהצעת חוק: הכנסת לא תפוזר גם בהיעדר ממשלה

    המאמצים למניעת בחירות חוזרות ונשנות: ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק לביטול פיזור הכנסת בהעדר ממשלה חדשה | ח"כים ממפלגות שונות הביעו תמיכה בהצעת החוק

    ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפתרון המקורי של ח"כ אייכלר למשבר הפוליטי: בעקבות המשבר החברתי והשלטוני הנמשך למעלה משנתיים בהיעדר הכרעה דמוקרטית לממשלה יציבה. דבר הגורם להסתה, שנאה וסכנה של מלחמות רחוב ואף איבוד הרתעה מול אויבים ומחבלים, הגיש ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק לקבוע את הפרלמנט הנבחר כאי של יציבות גם בתקופת ממשלת מעבר.

    לפי הצעת החוק הכנסת תמשיך לכהן שמונה עשרה חודשים בכל מקרה, תחוקק חוקים הנדרשים, ותפקח על פעולות ממשלת המעבר. בזמן הזה יתאפשר להרכיב ממשלה חדשה. הכנסת תתפזר מאליה רק במצב שחלפו שמונה עשרה חודשים ועדיין לא הוקמה ממשלה.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "המשמעות של בחירות היא הרסנית למדינה. הקרע הפוליטי משפיע על השסע החברתי שהולך ומתחדד בכל מערכת בחירות. העם לא נרפא עדיין מהמחלוקת המאפיינת את מערכת הבחירות, והנה הוא כבר נזרק אל תוך מערכת בחירות חדשה, וחוזר חלילה".

    "לצד המשבר החברתי ישנו גם משבר כלכלי הנובע מבזבוז עצום של מיליארדי שקלים עבור בחירות חוזרות ונשנות שאינן מובילות לשום מקום. קיים גם משבר מדיני כאשר מדינות העולם מסתכלות על הנעשה כאן, ואינן מבינות את אשר מתרחש. חברי כנסת שהיו חברים חודשים ספורים, מחליפים את מקומם לחברים אחרים, אשר מוחלפים בחברים אחרים. כיצד נראית המדינה מול העולם?", נכתב בדברי ההסבר.



    0 תגובות