היועמ"ש התערב ועצר את הפסק שעל הערבים לפנות את הבתים

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש התערב ועצר את הפסק שעל הערבים לפנות את הבתים

    עקבות בקשת היועמ"ש נדחה הדיון שהיה אמור להתקיים בבג"ץ לבקשת המשפחות הערביות משיח גראח לדיון נוסף בפסק הדין שקבע שעליהן לפנות את הבתים | ח"כ בן גביר: "מערכת המשפט ואכיפת החוק התקפלה בפני טרור ואלימות תוך מתן זכות ווטו לבריונים לנהל את מדינת ישראל"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תביעה אזרחית של מספר יהודים נגד ערבים המתגוררים בשיח גראח, בטענה שהבתים בהם מתגוררים הערבים שייכים להם זה באה לפני זמן רב לפני בית משפט השלום. לאחר שנפסק כי על הערבים לפנות את הבתים נוצרו מהומות בשכונה.

    הדבר הוביל שהמחלוקת תגיע לביהמ"ש העליון בבקשה של הערבים לדיון נוסף בפסק הדין. מחר, ביום ירושלים, היה אמור להיות הדיון בעניין. כשברקע מהומות. בשביל לא לעורר בלאגן מיותר המדינה מנסה להתערב על אף שמדובר בהליך אזרחי שהמדינה אינה צד בו (כאשר אזרח מול אזרח).

    היועץ המשפטי לממשלה, כמי שעומד בראש המערכת של ייצוג המדינה בהליכים משפטיים ביקש מבית המשפט העליון להתייצב לדיון שייערך בנושא ולהביא את עמדתו-עמדת המדינה, מכוח סעיף 1 לפקודת סדרי הדין (התייצבות היועמ"ש) שקובע שהיועמ"ש יכול להתייצב להליכים משפטיים כשיש בכך עניין ציבורי.

    בית המשפט קיבל את בקשתו לדחות את הדיון (בשביל שלא יתקיים בזמן נפיץ) ובד בבד, לבחון את האפשרות שיתערב בהליך.

    בעקבות בקשת היועמ"ש (למרות שהמדינה אינה צד להליך), נדחה הדיון שהיה אמור להתקיים בבג"ץ לבקשת המשפחות הערביות משיח גראח לדיון נוסף בפסק הדין שקבע שעליהן לפנות את הבתים.

    יו"ר עוצמה יהודית וחבר ועדת חוץ ובטחון ח"כ איתמר בן גביר הגיב על דחיית הדיון בבית המשפט לבקשתו של היועמ"ש בעניין פינוי משפחות בשמעון הצדיק: "מערכת המשפט ואכיפת החוק התקפלה בפני טרור ואלימות תוך מתן זכות ווטו לבריונים לנהל את מדינת ישראל".

    עוד מסר ח"כ בן גביר: "לאורך כל השנים, היועמ"ש ואנשי מערכת המשפט מדברים על הצורך בשלטון החוק ועל כך שחייבים לקיים החלטות בית המשפט, בפינוי עמונה לא הסכימו לדחות את ההרס אף לא לדקה, אבל מסתמן שההתייחסות על אכיפת החוק וחשיבות קיום החלטות פינוי – שבמקרה שלנו נתנה- היא רק לגבי יצהר ונוער הגבעות. לצערנו כשקבוצת בריונים משייח' ג'ראח מאיימים, אז היועמ"ש מתקפל בפניהם ומבקש דחייה ובית המשפט מאשר. המסר לפורעים הוא שכל החלטה אפשר לשנות בכוח הזרוע. בושה".



    0 תגובות