הרב אלחדד: "הקב"ה היה צריך לתת לנו מכה כדי שנתעורר"

    אסתי פלד No Comments on הרב אלחדד: "הקב"ה היה צריך לתת לנו מכה כדי שנתעורר"

    הרב נחמן אלחדד, שאיבד את שני בניו באסון הכבד במירון, בריאיון רווי אמונה ל'קול חי': "הקב"ה היה צריך לתת לנו מכה כדי שנתעורר. אנחנו בעיניים הגשמיות שלנו קשה לנו להבין שזה רחמים. בע"ה הקב"ה יזכה אותנו ונבין שהכל זה השגחה פרטית" | מצמרר

    הלווית האחים אלחדד ז"ל צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    הרב נחמן אלחדד, שיושב שבעה על שני בניו שנהרגו באסון הכבד במירון שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וחיזק את המאזינים בדברי אמונה וחיזוק בתעצומות נפש: "הקב"ה טוב ומטיב. אין רע יורד מלמעלה. לפעמים הקב"ה עושה דברים כדי לעורר את עם ישראל. כמו שאבא מעיר את הבן שלו אז אם הבן לא שומע הוא דופק על הדלת חזק. הקב"ה היה צריך לתת לנו מכה כדי שנתעורר. אנחנו בעיניים הגשמיות שלנו קשה לנו להבין שזה רחמים. בע"ה הקב"ה יזכה אותנו ונבין שהכל זה השגחה פרטית".

    "עם ישראל צריף להכיר במציאות ה'", הוסיף הרב אלחדד וריגש את המאזינים. "ה' יתברך אוהב אותנו. הקב"ה מצפה מכל יהודי לגילוי כבודו יתברך. אבל מרוב הגשמיות אנשים שוכחים למה הגענו לעולם והקב"ה מנקה אותנו עכשיו. הוא מצפה מאיתנו שנרים את העיניים ונגיד לו 'הקב"ה, הבנו, קיבלנו את המכה והבנו שזה בכדי לעורר אותנו', 'הבנו את המסר ואנו קוראים אליך השיבנו ה' אליך ונשובה – חדש ימינו כקדם'. אנחנו מכירים במציאות ה' ומודים לך על כל הטוב".

    הרב אלחדד סיפר סיפור מצמרר על רגעיו האחרונים של בנו שנהרג באסון: "יוסף דוד ז"ל זכה שברגעים האחרונים של החיים שלו הוא נמחץ תחת המוני אנשים אבל הוא הודה לה' על כך. סיפר לי יהודי ששכב לידו בין האנשים שם באסון, שבדקות האחרונות הוא אמר 'תודה אבא היקר. ה' דורכים לי על האף אני לא מצליח לנשום' ואמר מזמור לתודה ושמע ישראל ויצאה נשמתו. ביישוב הדעת כזה. מאיפה בחור צעיר בגיל 18 זוכה לכזה יישוב הדעת, לכזו אמונה. להודות לה' שהוא מרגיש שיוצאת נשמתו".

    עוד הוסיף הרב אלחדד: "הקב"ה אומר לנו תדעו לכם אתם עם קדוש, אתם רק צריכים להתעורר ולהגיע אחרי. להתחיל מחדש. להתחזק בצניעות, שאין דבר שמסלק את השכינה יותר מזה. כמו שהחפץ חיים כותב שהשורש של כל הצרות זה סילוק השכינה שבא על ידי חוסר צניעות".



    0 תגובות