לפיד: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה"

    איתי גדסי 3 Comment on לפיד: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה"

    יו"ר יש עתיד בהצהרה מיוחדת לתקשורת אחרי קבלת המנדט מהנשיא: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. זו תהיה ממשלה מורכבת, אבל תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל"

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד מסר הערב (חמישי) ההצהרה מיוחדת לתקשורת לאחר שקיבל את המנדט מהנשיא: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו", אמר לפיד. "זו תהיה ממשלה מורכבת, אבל תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל".

    לפיד: "נשיא המדינה נתן לי אתמול את המנדט לנסות להקים ממשלה בישראל. אמרתי לכבוד הנשיא: 'ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה'. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. וכמו כדי להוכיח את זה. מיד עלה לשידור ראש הממשלה נתניהו. שוב משמיץ, שוב משסע. תוקף הכי נמוך שאפשר. את נפתלי, את גדעון, את השמאל אותי. סגנון שמבייש את התפקיד ואת האדם".

    "בדיוק את זה אנחנו רוצים לשנות. כעסנו מספיק, שנאנו מספיק, רבנו מספיק. ישראל היא מדינה פצועה. היא זקוקה לשקט, זקוקה לאחדות, מוכרחה – חייבת – ממשלה מתפקדת", הוסיף. "ישראל עייפה ממריבות. עם ישראל מסתכל על הפוליטיקאים שלו ושואל את עצמו – מתי הם כבר יפסיקו לריב ויילכו לעבוד בשבילנו? והתשובה שלי היא: עכשיו".

    "עכשיו צריך ממשלת אחדות. כי אנחנו פה יחד. יש לנו גורל אחד ואנחנו לא שונאים אחד את השני. לא על הכל מסכימים, אבל אלה הן מחלוקות לשם שמיים ולכן סופן להתקיים".

    לדבריו "זו תהיה ממשלה מורכבת, אבל תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל".

    לפיד הבהיר "אנחנו לא נצליח לפתור אף אחת מהבעיות שלנו אם נמשיך לריב. הסכסוכים הפנימיים מחלישים אותנו. הם עוצרים אותנו ומקשים עלינו להתמודד עם האתגרים הבטחוניים, לקדם את הכלכלה והחינוך".

    "אם נצליח להקים ממשלה היא גם תנהג אחרת כלפי האופוזיציה. לא נשמיץ, לא נקטין, נכבד אותם, נטפל כמיטב יכולתנו גם בבעיות של אלה שלא הצביעו לנו", הדגיש יו"ר יש עתיד.

    "נפתלי בנט אמר אתמול בצדק שממשלת אחדות תמנע בחירות חמישיות – אבל זה רק חלק מהעניין. המטרה העיקרית שלה, האתגר העיקרי שלה, יהיה להתחיל פה משהו אחר: נקי, הגון, מתפקד", הוסיף לפיד.

    עוד אמר "אנחנו מנסים ליצור פה ברית ישראלית של אנשים הגונים, שהם גם פטריוטים. אני מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים – בנפתלי ובני, גדעון ומרב, איווט וניצן".

    "הם אנשים שונים עם דעות שונות, אבל זה שמישהו לא מסכים אתך, לא הופך אותו לאוייב. כולם אוהבים את המדינה הזו מעומק ליבם. הם רוצים לבנות, ולתקן וליצור שיתופי פעולה שלא ראינו פה כבר הרבה שנים".

    "לכולנו יש עבר. כל אחד מאתנו סוחב אחריו חמישה ציטוטים שהוא מתחרט עליהם. דברים שהוא לא היה צריך לומר. דיעות שהוא שינה. אין לי שום כוונות לעסוק בזה. מי שרוצה להתקע בעבר, בעיה שלו".

    "אנחנו לא נמצאים כאן כדי להלחם על העבר, אלא על העתיד. מי שרוצה לריב ולכעוס, שיריב ויכעס. אנחנו מעדיפים ללכת לעבוד למען אזרחי ישראל. לבנות לילדים שלנו כיתות בתי ספר, לתקן את היחסים בין חרדים לחילונים, לחזק את מערכת הבריאות, לקדם את החברה הערבית יחד עם נבחרי הציבור שלה, לצמצם פערים חברתיים".

    "מיומי הראשון בפוליטיקה, זו משאת נפשי, זו משימת חיי: מציאת הטוב המשותף. משיכת החברה הישראלית מן המחלוקת אל עבר ההסכמה. היום אנחנו עושים עוד צעד אחד בכיוון הזה, ואנחנו עושים אותו יחד", סיים לפיד.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שם רשעים ירקב…………..

    2. 2

      זה לא מחלוקת לשם שמיים, זה
      מחלוקת קורח ועדתו ..

    3. 1

      כבר אמר את זה. הגאון הרב מזוז מאיר שליט"א. יאיר לפיד= חרון אף… בגימטריא. לצערינו הרב. בעוונותינו. על ידי המעשים שלנו. הלא טובים כמובן. נותנים כוח ושלטון לסיטרא אחרא.