- רדיו קול חי - -

ראשי המפלגות החרדיות בקריאה לבנט: "חזור בך"

ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי, ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן מסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת ממשכן הכנסת. השלושה קראו ליו"ר ימינה, נפתלי בנט שלא להקים ממשלה עם לפיד והשמאל.

בפתח הדברים התייחס יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי לאסון מירון: "אני וחבריי ניחמנו אצל 45 משפחות, או שלחנו מכתבים. המסר העיקרי שלהם היה אנא תעשו שהאהבה והאחדות שאנחנו מגלים מכל המנחמים, שזה יימשך. האסון חייב להיחקר. הוא נחקר והוא ייחקר. נשתף פעולה, נקבל את המסקנות וניישם אותם".

מיד לאחר מכן, עבר דרעי לנושא פוליטי: "החלטנו לצאת במסר משותף: חודש שלם עשינו הכל וויתרנו על כבודנו כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהבטחנו לבוחרים. לא חיפשנו כיסאות. לא ביקשנו תפקידים. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה שהבטיחה להקים ממשלת ימין תוכל להצטרף", סיפר דרעי.

לדבריו "ימינה חלק מהמו"מ עם לפיד. ממשלה שרוב חבריה הם שמאל, וזאת ממשלת שמאל, גם אם נפתלי בנט יעמוד בראש. הוא יעמוד בראש ממשלת שמאל. אי אפשר ליפות את התמונה עם כל המכבסות מילים".

דרעי הוסיף: "באנו בשם הציבור החרדי לומר כי אנחנו חרדים מאוד שאביגדור ליברמן הרודף הגדול ביותר של הדת הוא אמור להיות שר האוצר. חרדים מכך שמרצ ומירב מיכאלי ויש עתיד הם הרוב בממשלה הזו. אנחנו חוששים מאוד מה יקרה לאופי היהודי של מדינת ישראל".

דרעי קרא לבנט לחזור בו: "אני אישית פונה אליך נפתלי כמי שהקדשנו שעות ארוכות והגענו פחות או יותר להסכם סגור. לא מאוחר. יש עוד 28 יום, זה לא יביא לבחירות. ממשלת ימין תקום ברגע שידעו שאין אופציה לממשלת שמאל. אני יודע שקשה ויש הרבה דם רע, אבל אנחנו מייצגי היהדות החרדית לא במשחק הזה. יש לנו שותפות אתכם".

"זאת לא ממשלת אחדות. זאת ממשלת שמאל. נפתלי, תתעשת. חזור בך", סיים יו"ר ש"ס.

/wp-content/uploads/2021/05/1דרעי.mp3 [1]

מיד אחריו דיבר יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני שבחר גם הוא לפתוח בנושא האסון במירון: "עברנו שבוע קשה עם מירון. משתתפים בצער המשפחות. כל חקירה שתיעשה בעניין הזה אנחנו תומכים בה. צריך שהמדינה תשתתף ולהיות בתוך העניין".

ביחס למצב הפוליטי, אמר גפני: "אנחנו, הציבור החרדי, יודעים לנצח אבל לא להתגרות. אנחנו יודעים להפסיד. אנחנו לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים. בנט הופך אבן על אבן עם לפיד כדי להקים ממשלת שמאל. והוא כל הזמן בא ואומר עשינו הכל להקים ממשלת ימין. למה אתם עובדים עלינו?"

גפני הזכיר את 'ברית האחים' שעשו לפיד ובנט ב-2013: "בנט עשה לנו את זה פעם אחת הם הלכו עם יאיר לפיד וליקקנו את הפצעים הרבה שנים אחרי זה. זאת הייתה ממשלה אנטי ארץ ישראל. זאת הולכת להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל. אני הרי השמאלני שמעולם לא ישבתי בקואליציית שמאל, אבל הטפתם לי מוסר על ארץ ישראל. הרי מה יעשה הורביץ? ישמור על הארץ?"

גפני הוסיף: "זאת הולכת להיות ממשלה אנטי דתית. אני אסמוך על בנט שישמור על ארץ ישראל? על הדת? אבל אנחנו יודעים את האמת. אני מצטרף לקריאתו של דרעי; לא מתביישים להגיד עלי שאני שמאלן. 33 שנה אני הולך רק עם הימין. שנאה בין ביבי לבנט וסער זה חשוב יותר מארץ ישראל והתורה הקדושה? בנט, תגיד את האמת. תגיד "אני שונא את ביבי". יותר חשוב ארץ ישראל ותורת ישראל".

עוד הוסיף גפני: "אני יכול לכתוב ספר על הבעיות שיש לנו על הליכוד. אבל יש דברים שהם פי אלף יותר חשובים – ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל".

/wp-content/uploads/2021/05/גפני2.mp3 [2]

השר יעקב ליצמן מסר גם הוא הצהרה והצטרף לדבריהם של דרעי וגפני: "שמענו את הקריאה של האחדות. אנחנו בעד כל מה שרוצים לבדוק את מה שקרה במירון. נשתף פעולה. זה נכון לעשות את זה".

ליצמן תקף הם הוא את יו"ר ימינה: "בנט תסתכל לי בעיניים, אחרי ששיתפת פעולה עם לפיד בברית האחים. התחרטת אחר כך. אמרת לי דברים אחרים אחר כך. איפה נעלמו על הדברים שאמרת לי? אתה הולך להמליך את לפיד כראש ממשלה? את ליברמן שרצה לזרוק אותנו לזבל? אתה רוצה להכניס רפורמים לממשלה שלך?"

ליצמן קרא לו לחזור בו: "עוד לא מאוחר בנט. תחזור בך. אנחנו ננתק כולנו עם ימינה. אף אחד מאיתנו לא פגש אותם, אל תקנו מה שמוכרים לכם. בהמודיע הכתבה הייתה טעות נתקן את זה מחר. נפתלי, תחזור לשותפות שלנו. מבקשים ממך לעשות נתק עם החרדים".

לאחר מכן, חזר עלה שוב השר דרעי והצהיר בשם כולם: "שלושתנו יחד, יהדות התורה וש"ס לא נשב בממשלת שמאל ולא ננהל אתם משא ומתן. נלך לאופוזיציה בעוז. אם נפתלי לא יחזור בו ותוקם ממשלת שמאל, נעשה הכל כדי שהממשלה לא תחזיק מעמד".

דרעי השיב לשאלות עיתונאים במקום. במענה לשאלה האם הוא תומך בהקמת ועדת חקירה לאסון מירון, ענה: "אנחנו בעד בדיקה וחקירה. יש צורות של חקירה זה לא הזמן להחליט. גם וועדה כזו צריכה להגיע בהסכמה".

במענה לשאלה אחרת, ענה השר דרעי: "אני יודע לספור אצבעות. תראה לי ממשלה בלי ליברמן ובלי לפיד, אני אכנס לכזו ממשלה".

לדברי דרעי: "אני אומר באחריות מוחלטת. אף אחד מהגורמים החרדים הרשמיים לא ניהל מו"מ לממשלת שינוי. הכל ספינים".