המתנדבים חזרו לזירת האסון לערב גיבוש והתייחדות עם זכרם של ההרוגים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המתנדבים חזרו לזירת האסון לערב גיבוש והתייחדות עם זכרם של ההרוגים

    במלאות שבוע ימים לאסון מירון בה קיפחו את חייהם 45 איש, חזרו מתנדבי זק״א לזירת האסון לערב גיבוש ודיבוב והתייחדות עם זכרם של ההרוגים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש באולם הכנסים בבנין אור הרשב״י במירון התאספו עשרות מתנדבי זק״א שטיפלו בגופות הנפטרים לערב גיבוש ודיבוב בליווי פסיכולוגים ואנשי מקצוע לסיוע בהתמודדות שלאחר האסון הכבד.

    מתנדבי זק״א שטיפלו בגופות ההרוגים וראו את המראות קשים מתחילת האירוע ועד הבאתם לקבורה חולקו לקבוצות בהם חוברו לאנשי מקצוע ופסיכולוגים שתמכו ושמעו את המתנדבים על ההתמודדות בימים שלאחר האסון ונתינת כלים וסיוע ראשוני להתמודדות העתידית וחזרה לשגרה מהירה בצורה בטוחה ובריאה יותר.

    המתנדבים שרו את השיר של הזמר גרשי גשטטנר שנהרג באסון

    הערב נערך בהשתתפותם של מפקד זק״א מחוז צפון ורב משטרת מחוז חוף וצפון הרב אנשל פרידמן, ניצב (בדימוס) זוהר דביר, מנכ״ל זק״א דובי ויסנשטרן, ראש אג״מ זק״א חיים וינגרטן, דובר הארגון מוטי בוקצ'ין, חזקי פרקש קמב״ץ זק״א צפון, חברי הנהלת זק״א ועשרות מתנדבי זק״א שטיפלו בזירת האסון.

    במהלך הערב קיבלו המתנדבים 45 תיקי זק״א עם ציוד חסד של אמת עליהם הונצחו שמות ההרוגים.

    תיקי זקא עליהם הונצחו שמות הניספים בצילום על מדרגות המוות

    ניצב (בדימוס) זוהר דביר: "פיקדתי בעבר 3 שנים על אירועי ל"ג בעומר במירון, אז התפללתי שנצליח לעבור את האירוע ללא אסונות חס ושלום, השנה הייתי אתכם בשטח, ראיתי אותכם מקרוב כמו מלאכים מטפלים ברגישות גדולה מול מראות קשים מנשוא יחד עם כוחות הביטחון וההצלה".

    דובי ויסנשטרן מנכ״ל זק״א: "מדובר באסון קשה מאוד, שום דבר לא היה יכול להכין אותנו לאסון הכל כך כבד שהגיע עלינו ללא הכנה, הדיבוב ובא די מקצוע מסייעים לכלל המתנדבים כי אף אחד ילא יכול להגיד ״לי זה לא עשה משהו״.

    הרב אנשל פרידמן מפקד זק"א צפון ורב מחוז צפון במשטרה אמר למתנדבים: "הארוע שהיה זה לא היה ארוע פשוט. אין מישהו שיאמר,לי זה לא עשה משהו. הארוע כאן היה ללא הכנה, לא יכולת להתכונן לזה, זה הגיע אלינו בבום גדול , נשאבנו לתוך הארוע".

    ראש אג"מ חיים וינגרטן שיבח את הפעילות של המתנדבים בארוע, ארוע מורכב וקשה. "הוכחתם שוב את כוחכם ומסירות הנפש והטיפול בכבוד המת. זכיתם לקדש שם שמיים בעולם כולו".

    כותב השורות בקבלת הציוד

    בסיום האירוע התאספו המתנדבים לשירי כיסופין והתחזקות. המתנדבים יצאו עם כוחות מחודשים בתקווה שלא יצטרכו לטפל יותר במקרים קשים אלו.



    0 תגובות