החייל יהודה גואטה נפטר מפצעיו בביה"ח; ראה"מ: "עם ישראל כולו יחד אתכם"

    קובי פינקלר 2 Comment on החייל יהודה גואטה נפטר מפצעיו בביה"ח; ראה"מ: "עם ישראל כולו יחד אתכם"

    ארבעה ימים לאחר הפיגוע הקשה בצומת תפוח, יהודה גואטה החייל שנפצע באורח אנוש מפצעי הירי בפיגוע נפטר בבית החולים | השב"כ וצה"ל לכדו הערב בפשיטה על בית בכפר סילואד. המחבל מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא | דגן לנתניהו: "לאשר מיד להקים ישוב חדש ליד צומת תפוח"

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצער רב יוצאת ההודעה הקשה מבית החולים בלינסון הערב, כי החייל יהודה גואטה בן ה-19, שנפצע אנוש בפיגוע בצומת תפוח ביום ראשון – נפטר מפצעיו בבית החולים.

    יהודה גואטה הי"ד למד בישיבה הגבוהה באיתמר, מקריית משה שבירושלים, הותיר אחריו הורים 4 אחים ו 2 אחיות.

    הלוויתו של יהודה גואטה הי"ד, תצא מחר בשעה 11:00 מרחבת בית הכנסת היכל יעקב בקרית משה בירושלים ותמשיך להר המנוחות בגבעת שאול.

    שעה קלה לאחר הידיעה על דבר פטירתו של יהודה גואטה הי"ד, השב"כ וצה"ל פרסמו כי כוח צה"ל לכד את המחבל. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ, פשטו הלילה לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המבוקש בכפר סילואד. המפגע הועבר לחקירת שב"כ. המפגע הוא מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא, ללא שיוך ארגוני.

     

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים למשפחת החייל: "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה גואטה ז״ל. צה"ל, השב״כ וכוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל בן עוולה. אנחנו נגיע אליו בקרוב מאוד ונמצה איתו את הדין. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד".

    שר הביטחון בני גנץ כתב: "ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. ‏צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

    ח"כ מיכל וולדיגר בתגובה לפטירתו של יהודה גואטה הי"ד אמרה בתגובה: "ברוך דיין האמת. רק אתמול ביקרתי בטיפול נמרץ, במחלקה בה אושפזו יהודה גואטה ובניה ישראל. פגשתי את הוריו של יהודה ואת אחיו הצעיר. כמה חבל. כמה כאב. כמה בלתי נסבל. אסור לנו לאפשר מצב כזה – נחזק את הביטחון בארצנו, נמשיך להתעקש על טיפול עיקש ובלתי מתפשר בטרור".

    יוסי דגן ראש מועצת שומרון מגיב על מותו של גואטה הלילה וקורא להחזיר את המחסומים ביו"ש ולהקים ישוב חדש בשומרון כתגובה לרצח: "אסון כבד – לא רק לישיבת איתמר ולהתיישבות בשומרון – אלא למדינת ישראל כולה. יהודה הי"ד לא מת מסרטן, הוא נרצח כי היה יהודי בארץ ישראל.

    הוא נרצח ע"י מרצח שפל, שהוסת וימומן ע"י המחבל אבו מאזן וחבריו המחבלים מרמאללה. ממשלת ישראל חייבת להתעורר. הממשלה חייבת להתייחס לגל הזה כפי שהוא: ארוע מאורגן ומתוכנן של ה'רשות הפלסתינית'.

    אני דורש ממשלת ישראל להחזיר את המחסומים הביטחוניים, לחזור לשלוט בצירי התנועה.
    החייים שלנו חשובים יותר מכל פוליטיקה. אני לא מוכן לשמוע שצה״ל יכיל את הארוע. החיים שלנו הם לא שורה במצגת. ממשלת ישראל חייבת להפגין עכשיו מנהיגות, אני קורא ודורש מראש הממשלה לאשר מיד להקים ישוב חדש ליד צומת תפוח, מקום הרצח, ולהכפיל את הישוב איתמר – שבישיבה בו יהודה הי"ד למד".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טעות-הוא תלמיד הישיבה הגבוהה באיתמר