ד"ר חן קוגל על עיכוב הלוויות: "היה צריך להביא את הגופות מיד"

    אסתי פלד No Comments on ד"ר חן קוגל על עיכוב הלוויות: "היה צריך להביא את הגופות מיד"

    ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר את סיבת עיכוב הלוויות וזיהוי נפטרים שלוקח זמן ארוך ומספר כי "לפחות בארבעה מקרים אנשים זיהו לפי תמונה, וכשהגיעו לגופה התברר שזה היה טעות"

    צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דוקטור חן קוגל ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם נערך תהליך זיהוי גופות הנספים באסון מירון, הסביר את ההליך המורכב, "צריך לקחת גם זיהוי מהגופה וגם מהמשפחה, ואז מצליבים בין הנתונים. לפחות בארבעה מקרים אנשים זיהו לפי תמונה, וכשהגיעו לגופה התברר שזה היה טעות". סיפר קוגל.

    על חוסר הכבוד לנפטרים במבנה בו נמצא המכון אומר קוגל, "המכון נמצא במבנה ישן, לא היה מקום לזוז כשכולם הגיעו בבת אחת. היו צריכים להביא אותם בנפרד".

    ד"ר קוגל מבהיר כי הוא "בעד להשתמש במכוני הזיהוי הצבאיים, אבל עדיין משם יצטרכו להביא אותם אלינו. באחת וחצי עידכנו אותי על הסיפור, ורק בשתיים עשרה בצהריים הביאו את הגופות. צריך להפיק לקחים ולהביא את הגופות מיד".

    ד"ר קוגל הביע צער על צערם של המשפחות במהלך יום שישי השחור, "כואב לי על המשפחות, משמחה ישר נחתו לצער. ההורים ביקשו סליחה שלא הצליחו לקבור אותם לפני השבת. אבל עשינו מתחם מיוחד למשפחות, והם בכל זאת עלו על הגדרות. צריך להעביר את המכון למקום אחר. הוא מאוד מיושן".

    קוגל מוסיף ומסביר סיבה נוספת שגרמה לעיכובים, לדבריו, "בגלל הציוד הישן, בדיקות הדי אן איי לקחו כמה שעות. גם בדיקות השיניים לקחו זמן, כי אין רופאי שיניים ביום שישי. עשינו הכול כדי לזהות באופן הכי טוב שיש, אבל היינו חייבים לחכות קצת כדי שלא יהיו טעויות".



    0 תגובות