פרוש מדבר לראשונה מאז 'אסון מירון': "הבדיקה צריכה להיות מלווה ע"י רבנים"

    אסתי פלד No Comments on פרוש מדבר לראשונה מאז 'אסון מירון': "הבדיקה צריכה להיות מלווה ע"י רבנים"

    סגן שר החינוך מאיר פרוש שהשתתף באירוע ההדלקה במירון בלג' בעומר, מדבר לראשונה בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתייחס לוועדת החקירה שצפויה לקום לאחר האסון הכבד ומתייחס לנושא ההפקעה והעברת האחריות לידי המדינה. ועל החוויה האישית על ההר: "הרגשנו את הסכנה"

    צילום: פלאש90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן השר מאיר פרוש התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס לראשונה ל'אסון מירון' ואמר, "כל אחד צריך לעשות חשבון נפש ולקבל על עצמו קבלות טובות. ברור שגם במירון הדבר הזה לא יכול הישאר כמו שהוא היה. צריך לבדוק ולחקור שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד. כל אחד מבין שזה מה שהולך לקרות".

    על וועדת הבדיקה שתקום אומר פרוש, "טוב מאוד שיבדקו. הם גם ימצאו שבהר יש הרבה דברים טובים מאוד, ימצאו שבהר הזה מאות אלפי יהודים באים וחוגגים ושמחים ויש לזה סיבה ואת הסיבה הזאת יש לעודד ולחזק עם מגבלות שלא יקרו המקרים שקרו. אבל אי אפשר למנוע את זה בעתיד" מבהיר פרוש.

    פרוש הוסיף, "כאשר רוצים לבדוק צריך לבדוק, אבל המדינה חייבת להשקיע והרבה מאוד כסף. כל מה שעושים שלא יפגעו בחגיגות שם".

    על ההפקעה של המקום הבהיר פרוש, "אני לא רוצה לומר כן ואני לא רוצה לומר לא. את הדבר הזה לא יוכלו לבדוק אנשים שמבינים במשחקי כדורגל. מי שצריך לבדוק זה אנשים שמכירים את הדבר הזה. הדבר הזה צריך להיות מלווה על ידי רבנים. לא יכול להיות שכל אחד ירצה ליישם זה לא יהיה על ידי אנשים שמנוכרים ומנותקים מהציבור החרדי".

    על החוויה האישית שלו בהדלקה השנה מספר פרוש, "אני לא חקרתי, אבל כשיצאתי מההדלקה של בוייאן, הייתה סכנה. אמרתי לבן שלי שהוא הולך נגד הזרם ואנחנו הלכנו ונצמדתי לקיר כדי לא להידחק. כולנו ראינו את הסכנה אבל כל שנה יש את התחושה הזאת".



    0 תגובות